/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F209%2Fcacd2ab31cccc9267dcdfd654284ac42.jpg)
Дві картини з музею в Гаазі, що приписували Рембрандту, виявилися не його роботами
Про це повідомляє Укрінформ із посиланням на NOS.
“Два твори з колекції музею Mauritshuis (Гаага) виявилися не справжніми роботами Рембрандта. Щодо третьої картини остаточного висновку зробити не вдалося, про що повідомляється за підсумками дослідження, проведеного самим музеєм”, - йдеться у повідомленні.
Зазначається, що Музей Mauritshuis має одну з найбільших у світі колекцій робіт Рембрандта. Приналежність одинадцяти з них до авторства Рембрандта не викликає сумнівів. Однак щодо ще семи творів мистецтва існували сумніви. Дослідження з використанням найсучасніших технологій були ініційовані самим музеєм.
Зображення: Mauritshuis
З картин, які викликали сумніви, було ретельно досліджено три: “Портрет Рембрандта з горжетом”, “Етюд старого чоловіка” та “Троні старого чоловіка”. Завдяки найсучаснішим технологіям вдалося довести, що перші дві картини не є роботами Рембрандта. Щодо останньої — “Троні старого чоловіка” — однозначного висновку зробити не вдалося.
Дослідники дійшли висновку, що всі три твори ймовірно було створено в майстерні Рембрандта. Про це свідчить, зокрема, аналіз деревини, на якій написані картини.
Зображення: Mauritshuis
Як розповіла дослідник та реставратор музею Керол Потташ, не виключено, що вони були написані у майстерні його учнями або помічниками художника.
“Це дає нам цінне уявлення про те, як працювала його студія і як він навчав своїх учнів”, - зазначила вона.
Зокрема, на картині “Етюд старого чоловіка” видно лінію виправлення вздовж підборіддя, яка відповідає характерному стилю Рембрандта, що дозволяє припустити, що митець міг вказати учневі на те, як скоригувати роботу. У процесі дослідження твір також пройшов реставрацію.
Було відреставровано і “Портрет Рембрандта з горжетом”, приналежність якого вже викликала сумніви на рубежі століть, оскільки в музеї Нюрнберга було знайдено схожу роботу. Дослідження за допомогою інфрачервоних променів виявили олівці на версії в музеї Mauritshuis, що Рембрандт навряд чи став би робити. Тому фахівці вважають, що це копія, ймовірно зроблена одним з його учнів.
Ситуація з “Троні старого чоловіка” виявилася складнішою. Дослідники встановили, що картина має ознаки потенційного пошкодження та надто крихка для реставрації.
Зображення: Mauritshuis
“Грубе забарвлення коміра та інтенсивні червоні відблиски навколо лівого вуха та очі не відповідають звичайному стилю Рембрандта”, - зазначила Потташ.
“Але дуже ймовірно, що обличчя написане самим Рембрандтом. Можливо, над ним працювали дві людини: Рембрандт намалював обличчя, а учень дописав все інше”, - додала вона.
Дві роботи, приналежність яких поставлена під сумнів, були придбані нідерландським мистецтвознавцем і колишнім директором музею Mauritshuis Абрахамом Бредіусом. Він заповів залишити їх музею після своєї смерті за умови, що всі 25 куплених ним творів мистецтва завжди будуть виставлені напоказ. Однак його спадкоємці виявили, що музей не виконує цієї умови, тримаючи в сховищі п'ять картин, і тепер вимагають повернути твори мистецтва.
Як повідомляв Укрінформ, державний музей Нідерландів розпочав масштабну реставрацію картини Рембрандта “Нічна варта” після п'яти років попередніх досліджень.
Перше фото: mauritshuis.nl