Довгожитель серед SUV
Цей кросовер сміливо можна назвати довгожителем у сучасному автосвіті, адже він випускається із 2010 і дотепер. Так, ASX ще досі тримається на конвеєрі, тож розбираймось, у чому секрет популярності та живучості цієї моделі.
За своє життя ASX пережив три оновлення які стосувалися як зовнішнього вигляду, так і технічних вдосконалень. Це доволі важливо і про це ми обов’язково поговоримо. Кросовер базується на платформі GS яка була спільно розроблена Mitsubishi Motors та DaymlerChrysler на початку 2000-х років. На цій же платформі було побудовано Lancer та Outlander другого та третього поколінь.
На українському ринку ASX офіційно пропонувався з бензиновими двигунами 1,6 л, 1,8 л та дволітровим двигуном з механічною КПП або ж варіатором. Зазвичай менш потужні версії йшли з «механікою» та переднім приводом, а більш потужні – з повним приводом та варіатором. З часом двигун 1,8 л з пропозиції прибрали, хоча з появою на нашому ринку вживаних авто зі США та з Європи з’явились пропозиції, наприклад із бензиновим двигуном 2,4 л та дизельними 1,6 л або 1,8 л.
Пропозиції на ринку не так щоб багато, але вони все ж таки є – близько 300 оголошень. І вибір починається приблизно з 7,5 тисяч доларів за автомобілі перших років випуску. Звісно, там будуть великі пробіги – 250-350 тисяч, та навіть 430 тисяч. З іншого боку принаймні можна сподіватись, що вони чесні. Але краще для купівлі вживаного ASX приготувати десь 10-11 тисяч доларів аби підшукати собі більш свіжіший екземпляр. Ну і бажано після 2014 року випуску. Верхня межа на вживані авто зараз тримається десь на рівні 19-20 тисяч доларів. Ну а нові ASX пропонуються від $23000.
Кузов
Для того, щоб ретельно розібрати цей автомобіль за його основними вузлами та елементам, ми завітали до столичного сервісу повного циклу Hunters Garage на Богатирський. І до речі, почнемо з того, що це в нас власне не ASX, а американська версія під назвою Outlander Sport. Вони майже не відрізняються, але є деякі нюанси.
Це конкретний екземпляр був випущений у 2018 році й за цей час проїхав 60 тисяч км. Але він вже побував у якійсь халепі – це видно по нерівномірним зазорам між панелями кузова та капоту, який був перефарбований. Отже, наша перша рекомендація – перед купівлею авто перевірити кузов за допомогою товщиноміра. Треба зауважити, що на ASX дуже тонке лакофарбове покриття. Наприклад, на даху десь 80-85 мікрон, на стійках – 100, це дуже тонкий шар фарби. І звичайно, він вразливий до повсякденної експлуатації.
На жаль, більш ранні (до 2014 р.) авто дуже вразливі до корозії, особливо, якщо воно використовувалось у важких природних умовах. Найбільш проблемні місця – колісні арки та задні двері, де збирається бруд. Уважно придивіться до хромованих елементів декору, під ними можуть бути здуття лакофарбового покриття. Боротися з цим можливо за допомоги повної антикорозійної обробки кузова. Особливо нижньої частини днища, бо, наприклад, такі відкриті елементи як підрамник, задня балка, важилі ти частини, які не фарбовані – вони ржавіють моментально, за 3-5 років. Навіть на стиках герметика можна помітити на швах павутинку корозії.
Якщо ви вже придбали такий ASX/Outlander Sport, то рекомендовано покрити бронеплівкою бампер, капот, крила – ті основні елементи, які найбільше страждають від повсякденної експлуатації. Друге, що можна порекомендувати, це додаткова антикорозійна обробка кузова. Але якщо виявилась більш серйозні пошкодження від іржі, то можливо зробити комплекс робіт по захисту машини. До нього входить розбирання днища, піскування, зварювальні роботи, якщо потрібно, нанесення гарячого цинку та обробка спеціальними антикорозійними засобами. Гарантія на такі роботи – до 3 років. Такий комплекс обійдеться приблизно від 1500 $.
Двигуни
Для цієї моделі основними двигунами були бензинові об’ємом 1,6 л, 1,8 л, 2,0 та навіть 2,4 л, який встановлено на нашому авто. Але почнемо огляд з атмосферного 1,6-литрового двигуна зі звичайно скромним табуном у 117 «конячок». Він ставився на моделі з самого початку. Це добре, тому що конструкція вивчена, є запчастини та вже зрозуміло що там може зламатися, щоб потребувати заміни. І це дійсно так, з цим двигуном майже нічого не трапляється незвичного, чого не буває з аналогами. Але 1,6-літровий двигун для такого кросовера слабенький. Якщо його не навантажувати, то витрати пального будуть невеликі. Але якщо водій воліє динамічного драйву, то буде перегріватись варіатор. Тобто, якщо ви шукаєте ASX з мотором 1,6 л, то краще брати його з «механікою».
Щодо моторів 1,8 та 2,0 л, то вони майже однакові. Просто один трішки менший, а інший трошки об’ємній і відповідно там відрізняється потужність, але не сильно – 140 та 150 кінських сил. Тому компанія через деякий час зняла версію з 1,8-літровим мотором. На цих двигунах встановлено ланцюг приводу ГРМ. І він доволі надійний. Він здатен проходити 150 тисяч без проблем, навіть до 200 тисяч.
Двигун 1,8 л у порівнянні з 2-літровим меньш проблемний. По-перше, в ньому є фазорегулятори (система MIVEC) які виходять із ладу і починають тарабанити та це буде дуже дорога заміна На 2-літровій версії цю проблему вже вирішили. По-друге, він десь після 150 тисяч км починає дуже сильно під’їдати оливу. Якщо норма 800 г на 10 тисяч км, то згодом витрати зростають до 1,5-2 л.
Є також такий елемент – заспокоювач ланцюга. Якщо з ним щось сталось, то рекомендовано зробити комплексну заміну з ланцюгом та фазорегуляторами. Це буде коштувати десь 15-20 тисяч за роботу без вартості запчастин. Якщо своєчасно цього не зробити, то це може привести до більш серйозних проблем з мотором. Про появу цієї проблеми можливо легко зрозуміти коли на холодному двигуні з’являється характерне металеве цокотіння.
Щодо дволітрового двигуна, то він має вади в системі змащування. Там є масляні канали. Через те, що олива своєчасно не змінюється або використовується неякісне мастило, воно забиває ці канали. Це може привести до серйозних пошкоджень двигуна, забиваються канали, олива кристалізується й не поступає до важливих деталей. Якщо ви купили авто та не знаєте його історії, а пробіг вже доволі великий, для профілактики можливо самостійно зробити профілактичну заміну оливи. Але перед цим потрібно промити двигун спеціальною промивкою для двигуна, а лише потім залити нову оливу.
Буває, що десь на 300 тисячах може з’явитись підтікання оливи на клапанній кришці
Взагалі-то, 2-літровий двигун надійний та з ним не буває проблем. Та він може проходити до 400-500 тисяч км. Для цього потрібно проводити своєчасно заміну оливи, фільтрів та не економити на них. Буває, що десь на 300 тисячах може з’явитись підтікання оливи на клапанній кришці. Але це легко виправити на сервісі.
Якщо казати про 2,4-літровий двигун, то він також дуже надійний. Він більш динамічний, але буде витрачати більше пального. Якщо на машині встановлено ГБО, то потрібно кожних 40-50 тисяч перевіряти зазори клапанів. Якщо ГБО немає, то інтервал складає 100 тисяч км.
Двигун | Олива | Обʼєм |
1.6 MIVEC бензин | WOLF OFFICIALTECH 5W30 C2/C3 | 5л |
1.8 MIVEC бензин | WOLF OFFICIALTECH 5W30 C2/C3 | 5л |
2.0 MIVEC бензин | WOLF OFFICIALTECH 5W30 C2/C3 | 5л |
2.4 MIVEC бензин | WOLF OFFICIALTECH 0W20 LS-FE | 5л |
1.6 DI-D дизель турбо | WOLF OFFICIALTECH 5W-30 MS-SFE | 4л |
1.8 DI-D дизель турбо | WOLF OFFICIALTECH 5W-30 MS-SFE | 6л |
2.2 DI-D дизель турбо | WOLF OFFICIALTECH 5W-30 MS-SFE | 6л |
Трансмісія
На ASX встановлюється механічна коробка передач або варіатор. Щодо «механіки», то вона надійна й не має проблем. Варіатор у 2014 році модернізували, але за ним потрібно більш ретельно наглядати.
Тут є два оливних фільтри. Рекомендовано кожні 50 тисяч замінювати ці фільтри
Тут є два оливних фільтри. Рекомендовано кожні 50 тисяч замінювати ці фільтри. Варіатор дуже не любить коли машина буксує або часто використовується на високих швидкостях. В цьому випадку варіатор сильно зношується й може вийти з ладу.
Підвіска
Основна проблема з ходовою, це передні стійки стабілізаторів, які зношуються та потребують заміни десь на 30-50 тис. Друге – сайлентблоки, особливо на задніх важелях, вони починають рватися десь на 80 тис. Бувають проблеми з кульовими опорами, але така проблема не часто зустрічається та й тут можна замінити окремо сайлентблок та кульову. Зауважимо що у моделях до 2014 року підвіска була слабкіша. Перші проблеми з ходовою можливо також визначити на слух. Якщо з’являється глухувате стукотіння, то це може свідчити про необхідність заїхати на сервіс на перевірку.
Cайлентблоки, особливо на задніх важелях, починають рватися десь на 80 тисячах
Також треба звернути увагу на пильники амортизаторів. Якщо вони розірвались або пошкоджені, потрібно негайно їх замінити, тому що це надалі може привести до виходу з ладу амортизаторів.
Тут можна замінити окремо сайлентблок та кульову
Більшість ASX має передній привід, але є версії з повним приводом. Він забезпечить більш впевнений драйв, але для суворого бездоріжжя він не придатний. Якщо міняти своєчасно оливу (кожні 50 тисяч), то проблем з повним приводом не буде. Тобто, якщо вже з’явилась потреба змінити оливу у КПП, то одночасно потрібно змінити оливу у редукторі заднього мосту та роздавальній коробці.
Tреба звернути увагу на пильники амортизаторів. Якщо вони розірвались або пошкоджені, потрібно негайно їх замінити
Дуже рідко, але таке трапляється, що рветься пильник хрестовини кардана і туди потрапляє бруд та волога. Це може викликати передчасне зношування хрестовин та появу люфту. Про це можна впізнати по характерному скрипу в районі кардана, але це більш стосується моделі Outlander ніж AS.
Гальмівна система
Якщо говорити про гальмівну систему, то якщо автівка приїхала зі США, в неї може бути проблема з корозією в місці контакту колодок з дисками. Це може бути, якщо авто довго стоїть нерухомо. Колодки та диски в цьому випадку зношуються нерівномірно.
Якщо автівка приїхала зі США, в неї може бути проблема з корозією в місці контакту колодок з дисками
Висновки
Mitsubishi ASX досить довго на ринку та всі її проблеми добре знайомі. Але оптимальний варіант – це версія з 2-літровім мотором та механічною КП. Варіатор потребує більше догляду. Таки версії досить рідкі, але є шанс зустріти їх на ринку.