Візуальне натхнення та швидкий монтаж: добірка інструментів від SMM-фахівчинь українських медіа
Оригінал публікації — за посиланням на сайті Медіамейкер.
Чат-боти, застосунки для субтитрів, платформи для організації, візуального натхнення та швидкого монтажу — ми зібрали сервіси, які щодня використовують українські медійниці у своїй SMM-рутині. Вони допомагають зберігати продуктивність, не вигорати та тримати темп у динамічному світі соцмереж.
У добірці — улюблені інструменти креаторок із «Вечір.Media», «Рубрики», «Кордон.Медіа», «МикВісті», «Вільного Радіо», «ҐРУНТ» та «ШоТам».
Організація робочих процесів
Notion
Креаторка соцмереж «Вечір.Media» та Abo.Production Олександра Семенченко зберігає в Notion ідеї для контенту, чеклісти, готові рішення, промпти та просто думки, які потім можна використати в роботі. Каже, що з Notion усе на своїх місцях, і хочеться творити.
Дарія Гончар, нині заступниця головного редактора медіа «ҐРУНТ», раніше працювала на посаді SMM-фахівчині, і теж використовує Notion для планування та створення завдань редакції й дедлайнів для авторів.
Єлизавета Москвіна керує відділом соцмереж у виданнях «МикВісті» та «Вільне Радіо». Вона говорить, що в Notion зберігаються всі правила, інструкції щодо роботи: контент-план, KPI, брендбук, матеріали для створення відео, правила використання ШІ. Це допомагає відділу уникнути міскомунікації.
Miro
«Вільне Радіо» й «МикВісті» використовують сервіс Miro для стратегічних сесій щодо соцмереж та брейнштормів. Тут можна створювати дошки з інформацією чи картками ідей, малювати й робити позначки, перш ніж перенести результати в документ. Miro, на думку Москвіної, зручніший тим, що там усе на виду й легше зорієнтуватися, а документ ще треба погортати. Безплатного плану для базових потреб більш ніж достатньо.
ChatGPT
Олександра Семенченко використовує готові промпти в ChatGPT. Вона не просто просить у запиті згенерувати ідею для соцмереж Abo.Production, а шукає підхід до ШІ, дає чіткий сценарій, прописує структуру, ціль, приклади. Медійниця вже налаштувала чат під особисті потреби.
Голова дистрибуції та коротких форматів «Рубрики» Ірина Шульган користується ChatGPT, якщо треба скоротити великі шматки тексту для каруселі в соцмережах, наприклад. Але потім ретельно перевіряє все те, що запропонував ШІ, бо нерідко трапляються казуси.
Для видань «МикВісті» та «Вільне Радіо» ChatGPT допомагає у створенні каруселей, а також перепаковує підводку із сайту для соцмереж, що робить їх значно цікавішими. Єлизавета Москвіна також використовує його, аби писати сценарії для відео коротких форматів. На «Вільному Радіо» ChatGPT допомагав із тим, як краще подати ідею спільноти, її місію, візію. Уже за перший день до спільноти доєдналися 12 людей. До 1 квітня для «МикВісті» за допомогою ChatGPT також робили допис про те, як ШІ бачить Миколаїв, його людей і посадовців у стилі японського аніме. Після цього матеріалу схожі ШІ-ілюстрації підхопили медіа й інші організації.
SMM-менеджерці редакційного продакшену «ШоТам» Ірині Балінській ChatGPT допомагає з пошуком інформації, новин чи цікавих деталей про них. А також наштовхує на ідеї заголовків для добірок.
Створення постів
Canva
Ірина Шульган вважає Canva мастхевом для SMM-фахівців, особливо, якщо це Pro-версія застосунку. Для «Рубрики» вона створює тут картинки, шаблони під різні формати соцмереж. Їй подобається дуже простий інтерфейс, в якому можна швидко розібратися. Редакція завантажує свої шрифти туди й користується платформою зі збереженням стилістики видання. Також знайшли хороший формат для Telegram — створюють GIF-анімацію з фото.
SMM-фахівчиня «Кордон.Медіа» Ірина Касьян у Canva зберігає всі шаблони для обкладинок фоторепортажів, відео, сторіс, ставить вотермарки на фото. Ще за необхідності робить каруселі, наприклад, покроково описує певну інструкцію або ж створює пости про декларації чиновників із цифрами, зображеннями тощо. Ще можна зручно та швидко заблюрити якийсь елемент на фото.
7element
Дарія Гончар, заступниця головного редактора медіа «ҐРУНТ», у 7element копіює в чернетку привабливі елементи для сторіз, які не знайти в застосунок типу Canva чи інших. Він дає змогу додавати наявні у програмі шрифти, копіювати їх і вставляти в історії.
Редагування фото
Lightroom|Snapseed
Ірина Шульган користується Lightroom і Snapseed рідко. Але для не дуже якісних фото «Рубрика» використовує ці застосунки, щоб витягувати максимально якість і регулювати кольорокорекцію, якщо потрібно.
Редагування відео
VN
Ірині Шульган VN допомагає швидко монтувати відео, додати лого та інші потрібні елементи під стиль медіа. Також можна безплатно завантажити свої шрифти.
Ірина Касьян називає його основним застосунком, де «Кордон.Медіа» монтує відео для соцмереж. Це може бути «оперативка» із прильотів, наслідки ворожих влучань. Також тут ріжуть великі YouTube-відео для соцмереж, додають субтитри.
Для соцмереж медіа «ҐРУНТ» цей застосунок дає змогу швидко й в мобільному форматі змонтувати найлегші формати відео, зокрема підготувати відео до майбутньої роботи над субтитрами. Дарія Гончар говорить, що в ньому зручно робити вирізки з довгих форматів або оперативно додавати написи на відео.
Captions
Ірині Касьян із «Кордон.Медіа» подобається, що в Captions є вбудований ШІ, який непогано справляється з перекладом субтитрів. Може з відео українською мовою зробити субтитри англійською. Цією функцією, а також генерацією автоматичних субтитрів, користуються і в медіа «ҐРУНТ». Також ШІ робить назву, опис відео й підбирає хештеги після того, як зробить субтитри, але тут медійникам не дуже подобається результат.
Verba
Єлизавета Москвіна тут накладає субтитри на відео. Хоч місячна підписка на Verba коштує $3,99, SMM-фахівчиня стверджує, що результат вартує тих грошей. Можна створити свій стиль та адаптувати під брендбук.
Telepromter
Для запису відео з людиною в кадрі Єлизавета Москвіна використовує Telepromter. Він працює як суфлер на телебаченні, на який паралельно можна знімати одразу в застосунку. Тож не доводиться вчити текст на памʼять. Можна виставити розмір тексту, його швидкість, також ставити на паузу й міняти кадр за потреби.
Візуальні ресурси
Pinterest Олександра Семенченко називає класикою. Але коли хоче чогось менш очевидного, то йде на Muzli — там дуже стильні підбірки, які нагадують moodboards (колажі з ілюстрацій та фото на певну тему). А на Savee знаходить інсайти по кольору й композиції, що одразу надихають на створення чогось свого. Behance використовує для аналізу трендів і шрифтів. Це креаторка називає візуальною зарядкою для мозку.
SMM-менеджерка «ШоТам» Ірина Балінська шукає на Giphy та Vlipsy нові меми для вечірнього дайджесту новин.
Перевірка правопису
Ірину Балінську OnlineCorrector виручає, коли потрібно швидко перевірити текст, а коректорка зайнята іншими завданнями. А в реєстрі репресованих слів вона шукає питомі українські слова, які колись зникли з ужитку і словників, бо не були схожими на російські.
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.
Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.