/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F250%2Fa1289a129c94648a6a020c2937c7839f.jpg)
Банзай-атаки. Армія РФ розширює нову тактикуСюжет
Ворожих мотоштурмів побільшає: росіяни в спеціальних центрах навчають мотоциклістів-штурмовиків і закуповують в Китаї двоколісний транспорт.
Російські війська вже понад рік використовують мотоцикли та квадроцикли на кількох ділянках лінії фронту, намагаючись ухилитися від українських безпілотників. Зараз ворог розробляє цілу тактичну доктрину використання двоколісного транспорту для наступу. Очікується, що противник активно залучатиме мотоцикли для штурмів саме під час весняно-літньої кампанії. У чому їхня небезпека – далі в сюжеті.
Банзай-атака
Українські військові кажуть, що зараз найбільше мотоатак фіксують на східному фронті. Так, нещодавно під час російського штурму на Покровському напрямку, який тривав сім годин, Сили оборони знищили майже 100 мотоциклів.
Такий наступ в ЗСУ називають “банзай-атакою”. Це різновид масованої атаки, яку проводили солдати японської армії проти військ США під час Війни на Тихому океані 1941–1945 років. Метою штурму було спантеличування противника гучними бойовими криками “Банзай!” та знищення його раптовим ударом.
Сьогодні росіяни використовують мотоцикли для швидкого бліцкригу.
“Вони можуть дуже швидко просуватися, заходити в тил. Це свідчить про те, що ворог не має великої кількості військової наступальної техніки, але з іншого боку, це адаптація до умов війни”, – пояснив командир екіпажу БПЛА Кара Небесна 4-ї бригади оперативного призначення Нацгвардії Андрій Отченаш в коментарі для .
Війна на двох колесах
Російські державні ЗМІ пропагують переваги мотоциклетних підрозділів. Минулого тижня видання Russia Today повідомило, що мотоциклісти встановлюють міни, та взяло інтерв’ю у солдата 39-ї гвардійської мотострілецької бригади, який входить до складу нового моторизованого угруповання.
“Наша головна перевага полягає в тому, що ми можемо в’їхати безпосередньо на позиції противника та нейтралізувати всіх”, – сказав він.
Російські військові також використовують мотоцикли для евакуації поранених і логістики.
Окрім цього наша розвідка фіксує, що в навчальних центрах на території РФ та і в самих підрозділах активно відбувається підготовка водії мотоциклів. Як вважає речник оперативно-тактичного угруповання Харків , це вказує на те, що штурмові дії весни-літа 2025 року будуть саме на мотоциклах. Активне використання мототехніки вже поширюється на багатьох напрямках. В тому числі й на Харківському, додає військовий.
За його словами, використання мотоциклів цілком логічне у зв’язку з тим, що поле бою повністю контролюють беспілотники. І головна задача – максимально швидко проскочити від точки А до точки Б.
“Ворог зрозумів, що використовуючи мототехніку він може понести менше втрат. Уявіть собі, що по полю їде 50 мотоциклів. Скільки треба використати FPV-дронів, аби їх знищити? А рухаються вони достатньо швидко”, – зазначив Павло Шамшин.
Водночас інші військові зазначають, що мотоцикли дуже шумні і їх приближення добре чути, тому є можливість “гаряче” їх зустріти.
“…пара касетних боєприпасів цю проблему вирішують. Тому це не є така проблема. Ці їх штурми були неефективні, але доволі ефектні”, – розповів майор Іван Суров, заступник командира 155 окремої механізованої бригади імені Анни Київської, в ефірі .
Буде більше
Зараз у глибокому тилу ворога відбувається процес накопичення мотоциклів. За приблизною оцінкою, тільки на тимчасово окупованій території України росіяни зосередили в резерві понад п’ять тисяч одиниць двоколісного транспорту, каже військовий оглядач групи “Інформаційний спротив” Олександр Коваленко.
Паралельно, за його словами, Росія геометрично збільшує закупівлю мотоциклів з Китаю. Закупівлі здійснюються з розрахунку добових втрат під час активної фази наступу цього виду техніки від 300 до 500 одиниць.
“Не танк, не ББМ, а саме мотоцикл стане головною “механізованою” одиницею у РОВ (російських окупаційних військ – ред.), під час їхньої наступальної кампанії 2025 року”, – пише експерт у своєму .