/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F69%2Fba6348b398ee55e950d50153e6fa7a08.jpg)
Скасування знижки для аграріїв на перевезення «Укрзалізницею» не має юридичних підстав, – Михайло Соколов
Заступник голови ВАР Михайло Соколов взяв участь у засіданні Комітету Верховної Ради України з питань аграрної та земельної політики щодо ефективності експорту агропродукції у 2025 році, що відбулося 29 квітня.
Він висловив позицію учасників Всеукраїнської Аграрної Ради щодо введення єдиного тарифу на перевезення «Укрзалізницею» для бізнесу, а також наголосив на необхідності відновлення надання знижки на перевезення агропродукції для аграріїв прифронтових територій, адже для її скасування немає жодних юридичних чи фінансових підстав.
«Змінився наказ, яким затверджено перелік територій, але є відповідь Мін’юсту про те, що, незалежно від того, змінився наказ чи назва органу, який його надає, він повинен виконуватися. Тобто юридичних підстав для того, щоб припинити надання знижки, немає, бо всі акти, на підставі яких вона надається, є діючими, і жоден із них не скасований. Також, як повідомляє сама «Укрзалізниця», гроші на ці перевезення залишилися, і їх достатньо для подальшої підтримки агровиробників. З мільярда гривень витратили приблизно 500 млн грн. Сума знижки на перевезення аграрних вантажів за весь період її дії склала 333 млн грн. За цих обставин взагалі не зрозуміло, чому було припинено надання знижки на перевезення для агровиробників», — сказав Михайло Соколов.
Також він пояснив позицію учасників ВАР щодо несправедливої вартості перевезення сільськогосподарської продукції. За його словами, заяви щодо того, що бізнес цього не підтримує є маніпулятивними. Наприклад, аграрії, це підтримують, а от представники галузей, для яких тариф встановлений нижче собівартості перевезень, тобто фактично ті, кого дотують за рахунок держави та інших галузей, чинять опір.
«Єдиний тариф на перевезення не підтримують ті, кого ми дотуємо як держава за їх перевезення, та фактично втрачаємо на цьому державні гроші, поки хтось у приватному бізнесі на цьому заробляє. Тому ВАР просить народних депутатів направити відповідне звернення до Кабміну для встановлення єдиного тарифу, що буде позитивно впливати на фінансовий стан самої «Укрзалізниці», адже тоді у них не буде збиткових перевезень, як зараз по деяких класах», — зазначив Соколов.
Також заступник голови ВАР висловив позицію щодо підтримки ініціативи Міністерства аграрної політики та продовольства щодо розробки механізму здешевлення доставки агропродукції з прифронтових територій, який би дозволив у подальшому підтримувати аграріїв. Рішення має бути напрацьовано до 1 липня поточного року.