MY.UAНовини
Чому концесія порту Чорноморська така кулуарна
Чому концесія порту Чорноморська така кулуарна

Чому концесія порту Чорноморська така кулуарна

Міністерство розвитку громад і територій вирішило, що зараз вдалий момент для інвестицій у порти

Після катастрофічного падіння морських перевезень Чорним морем внаслідок вторгнення Росії в Україну портова інфраструктура (крім тієї, що залишається на окупованих територіях) почала відновлюватись, не дивлячись на обстріли, які майже не припиняються — свою справу зробили Sea Babies, загнавши російський військовий флот якнайдалі.

Станом на 2025 рік до України все ще не ходять великі контейнерні лінії, а також четвертий рік заблоковано порт Миколаєва. Тим не менш, динаміка перевалки позитивна.

В цей час Міністерство розвитку громад і територій вирішило, що зараз вдалий момент для інвестицій у порти. Тому воно розпочало підготовку концесії порту Чорноморська, яку хоче реалізувати вже цього року.

Однак з невідомих причин презентація цього концесійного проекту відбулась за кордоном та, очевидно, була організована у першу чергу для іноземних компаній. Більше того, увесь процес відбувався кулуарно, тим часом як залучення інвесторів у стратегічну галузь під час війни мало би бути приводом для гордості та подією, до обговорення якої залучено широке коло профільних бізнесів та експертів. Тим часом, захід відбувався у тиші та із мінімумом офіційних звітів. Але ми дізнались, про що йшлося.

Що з українськими портами зараз?

За даними Асоціації морських портів, за 12 місяців 2024 року оператори портів "Одеса", "Чорноморськ", "Південний" та українських гаваней на Дунаї сумарно обробили 97,2 млн т вантажів – минулого року ця цифра склала 62 млн т. Однак це на 60 млн т менше, ніж було у довоєнний період. При цьому 80 млн т були оброблені

в портах Великої Одеси. Серед вантажів 18,5 млн т припало на руду (збільшення становило 10 разів у порівнянні з 2023 роком) і 60,3 млн т на зерно.

"Отже, можна констатувати, що очікувано після налагодження роботи українського морського коридору головну роль на себе знов перебрали порти Великої Одеси. Дунайський кластер втратив вантажообіг, а це значить, що держава має знайти механізми підтримки цих портів, як резервного шляху експорту. Разом з тим, важливим завданням на 2025 рік є розблокування роботи Миколаївських портів. Тут, звісно, питання лежить у безпековій площині, як і в цілому для всієї портової галузі країни", — зазначили в Асоціації.

Водночас через витрати не безпеку, зростання вартості страхування та інфляцію зросли тарифи на перевалку вантажів. За словами експертів, надвисокі страхові ставки найболючіше вдарили по контейнерних перевезеннях, хоча і вони потроху відновлюються. Також експерти кажуть, що попри втрату торгівлі з Росією і припинення транзиту через її територію, транзит для України не втрачений повністю, адже товари, які доставляються Чорним морем, потім транспортуються до Європи, зокрема до Польщі, яка має вихід лише до Балтійського моря, і країн без доступу до моря: Угорщина, Словаччина, Чехія.

В цілому ситуація у галузі залишається невтішною: з 18 морських портів, розташованих уздовж узбережжя Чорного та Азовського морів, працюють лише 6 портів Великої Одеси та Дунайські порти, але й ті завантажені частково. І при цьому існує щоденна небезпека пошкодження або знищення. І саме тому майже всі порти припинили заплановані інвестиції у власну інфраструктуру.

Саме на цьому тлі Міністерство розвитку громад і територій України оголосило про концесію порту Чорноморська.

І знов Коломойський

Про те, що готується концесія, стало відомо на початку року, а вже в березні Міністерство оголосило, що 24 квітня у Варшаві за підтримки ЄБРР та IFC, які вже розробили ТЕО концесії, пройде конференція для потенційних інвесторів та профільних експертів.

У повідомленні було сказано, що "за результатами проведення аналізу ефективності Міністерство розвитку громад та територій України прийняло рішення здійснити державно-приватне партнерство у формі концесії щодо Першого та Контейнерного терміналів в Порту Чорноморськ та здійснити підготовку до проведення концесійного конкурсу".

Однак текст аналізу і умов концесії Міністерство, ЄБРР та IFC не опублікували.

Тим часом експерти галузі гадали, чому про концесію замислились саме зараз, хто візьме на себе ризик інвестувати в інфраструктуру в країні, яка знаходиться у стані війни і під постійними обстрілами, і, нарешті, які вантажі цей порт має переробляти і в якій кількості, аби це мало комерційний сенс, адже інші діючи порти завантажені частково. Крім того, два порти, які були здані у концесію ще до початку вторгнення, зараз не працюють взагалі – це порти Херсона і "Ольвія".

Насправді про нову концесію порту Чорноморська вперше заговорили у 2021 році. На той час цей порт на умовах концесії вже орендувало ТОВ "Чорноморський портовий оператор" – аж з 1997 року. На початку цього року цього орендаря з порту "викинули": суд арештував сім причалів, якими розпоряджалася ця компанія.

За даними слідства, ТОВ "Чорноморський рибний порт" у змові з реєстраторами КП "Агенція державної реєстрації" незаконно оформили право приватної власності на операційні акваторії причалів. У лютому 2019 року службові особи компанії за підтримки реєстратора внесли зміни до Державного реєстру речових прав, посилаючись на сфальсифіковані технічні паспорти. Фонд держмайна України, як власник, погодження на відчуження акваторій не надавав. Саме тому в лютому 2025 року причали визнано речовими доказами, а прокуратура подала клопотання про арешт, щоби не допустити подальших маніпуляцій із власністю. Суд ухвалив рішення про арешт майна, але не обмежив користування – лише відчуження.

Тобто ще до того, як попередній орендар залишив порт, влада почала шукати нового. Можливо, справа в тому, що ТОВ "ЧРП" має зв’язок з Ігорем Коломойським, якого зараз переслідує влада і якого вивели майже з усіх державних компаній, на яких заробляв олігарх, як то на державній "Укрнафті".

Про зв’язок між цим ТОВ і Коломойським свідчить той факт, що його засновником є офшорні компанії Espert Holdings ltd, Meidcom ltd і ZAO Ukrtransitservice ltd. Як повідомляли ЗМІ, "Приватбанк" в грудні 2017 року подав позов до Високого суду Лондона проти Коломойського и його партнера Геннадія Боголюбова, а також компаній Teamtrend Ltd., Trade Point Agro Ltd., Collyer Ltd., Rossyan Investing Corp., Milbert Ventures Inc. і ZAO Ukrtransitservice Ltd., які імовірно їм належать або знаходяться під їх контролем.

До речі, під час Варшавської конференції з потенційними інвесторами про цей факт – арешт майна порту – згадки не було.

Непублічна публічність

Про конференцію в Варшаві на сайті Міністерства була одна згадка, і більше про неї відомство ніде не згадувало і не повідомляло про її перебіг та результати. Якби кілька експертів та блогерів не написали про цю подію, можливо, про неї ніхто з чиновників не повідомив би.

Це доволі дивно і викликає питання само по собі. Державне підприємство, яке для невеличкого міста Чорноморськ є чи не єдиним "годувальником", яке знаходиться під арештом, і це на тлі регулярних ворожих атак, планують передати у приватні руки – то чому це не обговорюється із колективом, із профспілками, із Адміністрацією морських портів, із громадами? Де презентації та звіти?

Штучне приховування інформації породжує плітки та домисли. А якщо йдеться про державну власність, ще і обов’язкову підозру у корупції. Цього нам не потрібно, нас і без того безкінечно називають найкорумпованішою країною світу.

Отож, ми вирішили виконати роботу прес-офісу Міністерства та розпитали, що ж відбувалося на загадковому Варшавському з’їзді.

Нашим тут не місце

Презентація розпочалась з загальної характеристики економіки України, її нинішнього стану і стану портової інфраструктури. Як досягнення були представлені порти Херсона і "Ольвія", які були здані в концесію раніше (але, як було сказано вище, вони обидва зараз не працюють).

Щодо, власне, порту Чорноморська було повідомлено, що потужності, які виставлені на концесію, будуть здані двома тендерами: один для контейнерного терміналу, інший – для поромного. Перший з них навіть пройшов процедуру оцінки, хоча вона не була озвучена.

Загалом обидва термінали нібито очікують лише на зацікавленість інвесторів і оголошення тендерів, а все інше майже готове: Міністерство бажає здати їх вже до кінця цього року.

Наші джерела, які знайомі з перебігом підготовки концесії, кажуть, що одна з умов тендеру полягає у тому, що майбутній орендар зобов’язаний поглибити дно у порті до 16 метрів. А під час конференції прозвучала ще одна цікава умова: привести з собою як мінімум одного клієнта (або довести, що він є).

Але організатори конференції, включно з ЄБРР та IFC, офіційно попередили учасників, що все, що вони там розповіли, не є остаточною пропозицією, а надана інформація не є точною, вона лише індикативна. Очевидно, про реальні фінансові умови тендерів ми дізнаємось лише тоді, коли буде оголошено конкурси. Тому поки інвесторам розповідали, яким був порт до 2022 року і які його технічні потреби зараз, зокрема, поглиблення дна, а також реконструкція залізничних під’їздів та автошляхів, що ведуть до порту.

Звісно, і для майбутніх концесіонерів, і для нинішніх працівників порту важливо знати, що буде з соціальною стороною проекту. Як з’ясувалось, майбутній орендар має довести кількість співробітників до 1240. Зараз же в порту залишилось 40 адміністративних працівників, середня зарплатня яких становить 10 000 гривень (250 доларів США) на місяць. Ще 110 захищені від звільнення чи скорочення через те, що вони призвані до лав Збройних сил України. Всі вони, звісно, мають отримати офіційні контракти з новим концесіонером, страховки, але загалом умови праці після здачі порту у концесію мають стати "не гіршими, ніж були" — не кращими, не середніми по країні, не ринковими, а саме не гіршими (тобто можуть бути такими саме). А скорочення та звільнення не можуть проводитись лише перші 5 років (термін концесії, до речі, становитиме 40 років). Іншими словами, ті, хто, наприклад, повернуться з армії, отримають ті самі 10 тисяч і прогнозовано звільняться самі через нікчемну зарплатню. Крім того, майбутній концесіонер отримає право відправляти працівників на пенсію достроково.

Такий підхід до соціальної складової концесії не можна вважати чимось унікальним, але це пряме свідчення того, що Міністерство фактично надає концесіонеру право позбавитись нинішніх працівників без якихось суттєвих проблем.

Щодо технічних та фінансових вимог до учасників, відзначимо наступні:

  • 5-річний досвід управління аналогічними або більшими портовими терміналами протягом останніх 15 років
  • досвід оброки вантажу 180 000 TEU на рік
  • досвід роботи в міжнародній мережі контейнерних терміналів
  • володіння або управління мінімум 2 терміналами у 2 різних країнах
  • досвід портових інвестицій (прямих або непрямих) у будівництво вантажообробної інфраструктури за останні 15 років у обсязі від 50 мільйонів доларів США та 180 000 TEU на рік
  • спроможність інвестувати від 50 мільйонів доларів США і підтвердження такої суми на банківському рахунку.

Попри те, що на конференції були присутні представники українських компаній, ці умови прописані таким чином, що взяти участь у концесії вони не зможуть, оскільки жодна з них не має досвіду управління портами у двох країнах. З іншого боку, іноземним компаніям навряд потрібні наші люди, байдуже, що вони на фронті чи все життя працювали у Чорноморську або є спеціалістами своєї справи.

Крім того, умови участі у конкурсі на концесію, які погодило українське міністерство, виглядають дискримінаційними по відношення до українського бізнесу, який, все ж таки, має певний досвід, залучає портові збори, а також пережив і досі переживає російськи атаки, втрачаючи людей і гроші, але попри все продовжує працювати в Україні, а не здійснив релокацію, скажімо, до Румунії.

Питання без відповіді

Попри участь у підготовці концесії таких авторитетних інституцій як ЄБРР та IFC, проект Міністерства викликає більше питань, ніж відповідей. Перше з них полягає ось у чому: а чи не слід дочекатись закінчення слідства і суду щодо попереднього концесіонера, активи якого зараз заарештовані? При цьому не має значення, яке його прізвище – Коломойський, Боголюбов чи якесь інше.

Скоріш за все, концесію проведуть за процедурою аукціону у системі Prozorro, що добре, бо це публічно, однак незрозуміла непублічність підготовки конкурсу. Чим була викликана така секретність, якщо це не військова таємниця?

Наступне питання: чому Міністерство так впевнено, що йому вдасться здати порт в концесію до кінця цього року, враховуючи суттєву втрату Україною транзитних можливостей та виробничих потужностей? Простіше кажучи: чи достатньо бажаючих (особливо за кордоном) вкладати гроші в порт під час війни, яка невідомо коли і чим закінчиться? Якщо умови конкурсу не прописані під якусь конкретну компанію (що незаконно), тоді не зрозуміло, хто ці відчайдухи? Як, наприклад, поглиблювати дно під час обстрілів?

Дійсно, динаміка перевалки вантажів за останні два роки – позитивна. Однак до довоєнного рівня ще далеко. Тому виникає питання, що і звідки будуть доставляти до/з порту Чорноморська?

Як концесія вплине на життя міста Чорноморськ, в якому порт – чи не єдине містоутворююче підприємство? Чому Міністерство розвитку громад і територій нічого не каже про громаду і територію міста Чорноморськ?

Який взагалі сенс у концесії, коли ми вже маємо два порти, зданих в оренду, однак ефект для держави від такої форми управління не очевидний?

Як зміниться ринкова позиція інших діючих портів України (об’єми переробки вантажів, прибуток, рівень завантаження потужностей)? Чи не створює нездорової конкуренції розвиток одного державного порту по відношенню до інших?

І, нарешті, чому Адміністрація морських портів України, яка і є тією організацією, яка має керувати державними портами, не може виконувати ті самі функції, які покладає на концесіонерів? Очевидна відповідь – через брак коштів для інвестицій. Однак ми маємо інші приклади того, що державні компанії можуть бути успішними та прибутковими – Нафтогаз України і Укрпошта.

На жаль, Міністерство на ці питання відповіді не дало і, судячи з реакції на витік інформації про конференцію у Варшаві, давати не налаштоване. З цих причин доцільність, вчасність і прозорість концесії порту Чорноморська варта уваги більш широкого кола зацікавлених сторін.

Теги за темою
Черное море
Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Згадувані персони
В Раде набросились на Зеленского: что требуют от президента
Comments UA
2025-06-12T09:54:21Z
"Большая часть ляжет в могилы": Арестович шокировал новым прогнозом будущего Украины
Comments UA
2025-06-17T20:00:36Z
"Целых двое суток", - Путин "поддал" и проговорился о проблемах со здоровьем. ВИДЕО
Новости Украины
2025-06-15T15:36:59Z
"Коалиция решительных" в ступоре: Зеленский рассказал, что произошло
Comments UA
2025-06-14T14:39:40Z
Посланник Трампа просит Маска открыть в Иране связь Starlink
Корреспондент
2025-06-21T23:09:37Z
Датские лоцманы помогают "теневому флоту" РФ - СМИ
Корреспондент
2025-06-21T21:57:58Z
Отец Илона Маска приехал в Москву и сделал заявление о Путине
Comments UA
2025-06-09T13:12:21Z
В партии Трампа в очередной раз поступили подло Украины: детали громкого решения
Comments UA
2025-06-13T18:54:48Z
Зеленский ответил Путину о встрече
Comments UA
2025-06-19T21:00:24Z
Не будет ни света, ни газа: украинцы могут остаться без благ цивилизации
Знай
2025-06-15T15:36:16Z
Готовьте до 2000 грн: "Нафтогаз" призвал украинцев установить важный прибор
Знай
2025-06-15T16:21:57Z
Тарифы выросли на 50% за выходные: Попенко объяснил, кто завышает цены на свет для украинцев
Хвиля
2025-06-08T12:15:11Z
Цены приятно удивляют: сколько стоят фрукты на рынке в Одессе
Telegraf
2025-06-14T12:54:59Z
Отключения света: будут ли они этим летом
ZN UA
2025-06-22T00:12:09Z
Продажа игрушек Лабубу бьет рекорды: производитель перегнал создателей Barbie и Transformers, — FT
Фокус
2025-06-21T23:30:09Z
Дадут на газ, отопление и услуги ЖКХ: украинцы могут получить помощь на оплату коммуналки
Знай
2025-06-14T17:21:45Z
Европейцы учат Украину, как спасать леса: в Полесской экоинспекции делились опытом контроля вырубок
Знай
2025-06-12T09:42:37Z
В Украине подорожали базовые продукты: сколько стоят хлеб, подсолнечное и сливочное масло
Хвиля
2025-06-13T19:21:28Z
Не хватит ни техники, ни людей: Коваленко оценил "размах" российского наступления
Новости Украины
2025-06-15T17:33:39Z
От боевиков освободили украинский город
Gazeta UA
2025-06-13T02:39:05Z
Эвакуация из города Сумы: что известно
Comments UA
2025-06-08T20:39:14Z
Зашли ли оккупанты на Днепропетровщину: в Генштабе объяснили
Gazeta UA
2025-06-13T17:54:31Z
РФ ударила по Краматорску и Славянску: есть жертвы
Корреспондент
2025-06-21T22:45:34Z
В Сумской области разворачивают защиту от дронов
Корреспондент
2025-06-21T20:57:23Z
Российский военный расстрелял жилой дом из гранатомета в Курской области
Comments UA
2025-06-10T07:51:59Z
Крым атаковали дроны, раздались взрывы на аэдродромах
Gazeta UA
2025-06-13T06:36:57Z
Фермери запроваджують технологію, яка дозволяє заощадити чимало води для поливу
AgroNews
2025-06-16T12:13:09Z
Опасная окрошка: 3 признака, при которых ее нельзя есть, даже если вы ее утром приготовили
Знай
2025-06-17T16:51:59Z
"Клубніка, суниця чи полуниця": как правильно называть первую ягоду летнего сезона
Gazeta UA
2025-06-08T12:24:34Z
Не сажайте огурцы на этих местах, потому что урожая не дождетесь
Telegraf
2025-06-15T06:24:27Z
Песчаные скалы и вода цвета неба: в Украине есть экзотический уголок, о котором мало кто знает
Telegraf
2025-06-13T17:42:45Z
Гороскоп на 22 июня 2025 года по картам Таро для всех знаков зодиака
UAToday
2025-06-21T20:42:21Z
За этим рецептом охотятся: как сделать варенье с целыми ягодами клубники
Знай
2025-06-21T19:51:22Z
От тли, от клещей и для энергии: как подкормить деревья на даче апельсиновыми корками
Знай
2025-06-13T16:51:10Z
Пять самых грязных вещей в спальне
Gazeta UA
2025-06-08T17:54:02Z
Пять фруктов, которые созревают после того, как их сорвали
Gazeta UA
2025-06-08T13:36:56Z
Двум категориям украинцев не перечислят пенсию: кто и почему останется без надбавки
Знай
2025-06-08T12:30:26Z
Что нельзя делать на Троицу 2025: полный список запретов
Факти ICTV
2025-06-08T04:42:04Z
Конец европейского гостеприимства: мигрантов за границей начнут фильтровать по новым правилам – кого развернут домой
Знай
2025-06-15T16:06:20Z
Женщины массово получают повестки в ТЦК: адвокат объяснил, что происходит
Знай
2025-06-13T02:30:52Z
РФ неделями держит в подвале депортированных украинцев - СМИ
Корреспондент
2025-06-22T00:51:53Z
ПФУ анонсировал новую денежную помощь для украинцев: кто получит выплаты с 1 июля
Хвиля
2025-06-22T00:03:54Z
США увеличили группировку эсминцев в Средиземном море
Корреспондент
2025-06-21T08:57:35Z
8 июня - сегодня День святой Троицы, что нельзя делать, все об этом дне
Комсомольская правда
2025-06-08T02:34:32Z
Почему нужно есть гречку 13 июня, но нельзя пить молоко: запреты и традиции на Акилины
Знай
2025-06-13T02:00:35Z
Эффективный способ выспаться: ученые назвали лучшую позу для сна
Фокус
2025-06-21T07:15:50Z
Важная поддержка: как помочь человеку, у которого истерика
ZN UA
2025-06-17T17:33:54Z
Шесть продуктов, которые уберегут от обезвоживания летом
Gazeta UA
2025-06-08T16:00:43Z
Чем подкармливать огурцы: советы огородникам
Gazeta UA
2025-06-15T03:39:22Z
Больницы сольют все данные ТЦК: что изменится для военнообязанных
Знай
2025-06-21T19:30:38Z
Результат будет через три недели: назван фрукт №1 для снижения артериального давления
Знай
2025-06-21T16:51:42Z
Наверстать будет крайне трудно: психолог рассказал, почему важно, чтобы математику изучали именно до 16 лет
ZN UA
2025-06-21T16:18:33Z
Снимут боль и ускорят заживление: 6 простых методов, которые спасут кожу от солнечных ожогов
Знай
2025-06-21T13:51:31Z
Худший выбор для завтрака: эти 4 продукта нельзя есть натощак
Comments UA
2025-06-21T12:18:06Z
В Ивано-Франковской области нашли в лесу 5-летнего мальчика спустя трое суток поисков
Комсомольская правда
2025-06-21T07:57:23Z
ОГП: В Одессе нашли убитой 7-летнюю девочку. Задержан 31-летний сосед – видео
Лига
2025-06-19T20:18:17Z
Прокуратура разоблачила преступную группу из экс-правохранителей, пытавших проукраинских жителей Херсонщины
Апостроф
2025-06-12T10:03:43Z
На борту самолета в Индии никто не выжил - СМИ
Корреспондент
2025-06-12T15:07:47Z
РФ во второй раз за день атаковала Сумы
Корреспондент
2025-06-21T21:45:03Z
В Запорожье у оккупантов горит эшелон с топливом
Корреспондент
2025-06-21T21:15:56Z
На что собирал деньги? Парня со смертельно опасным заболеванием подозревают в мошенничестве
Telegraf
2025-06-18T15:15:51Z
В Киеве мошенники "декларировали" деньги пенсионеров от имени СБУ
Корреспондент
2025-06-18T12:45:15Z
Супруги из Украины хотели перевезти в Румынию 1,4 миллиона долларов США
Апостроф
2025-06-15T17:48:37Z
В России умерла звезда фильма Ирония судьбы
Корреспондент
2025-06-21T09:09:23Z
MELOVIN рассказал о перенесённой операции
Корреспондент
2025-06-12T16:27:50Z
"Я сразу озвучила свою позицию": Рамина Эсхакзай объяснила, почему не афиширует отношения с военным
Апостроф
2025-06-12T09:54:17Z
Украинский трейлер фильма «Долгая прогулка»
Кино-Театр
2025-06-11T16:18:47Z
Победитель "Караоке на Майдане" стал строителем в Великобритании: интервью
Фокус
2025-06-21T13:00:33Z
«28 лет спустя»: Джоди Кормер, Аарон Тейлор-Джонсон и Рэйф Файнс против новых зомби
Комсомольская правда
2025-06-21T09:04:58Z
Анастасия Приходько показала кадры крестин 15-летней дочери
Комсомольская правда
2025-06-13T15:24:35Z
Дэйв Батиста снимется в сиквеле "Дома у дороги" с Джейком Джилленхолом
GameMag
2025-06-20T22:09:45Z
Театр в Польше вынужден "спрятать" флаг Украины из-за постоянных угроз
Европейская правда
2025-06-20T16:39:52Z
Паркер прокомментировал спорный удар Дюбуа, нанесенный Усику в их поединке
Корреспондент
2025-06-14T10:33:36Z
Впервые за 28 лет: украинка стала чемпионкой Европы по художественной гимнастике
Апостроф
2025-06-08T13:43:28Z
Внимание к Симеоне: новый клуб Серии А присматривает игрока атаки
Корреспондент
2025-06-15T17:42:27Z
Обновленный рейтинг P4P от The Ring: Усик лидирует, топ-3 - без изменений
Корреспондент
2025-06-12T14:51:18Z
Сложная игра: японская футбольная команда дала бой Интеру
Корреспондент
2025-06-21T21:48:59Z
Сандерленд предложил Динамо Киев выкупить игрока
Корреспондент
2025-06-21T21:06:15Z
Футбольный болельщик получил тюремный срок за нападение на вратаря в Шотландии
Апостроф
2025-06-21T18:51:41Z
Встретив неожиданное сопротивление, Боруссия все равно победила Мамелоди
Корреспондент
2025-06-21T18:48:48Z
Голкипер Шахтера Ризнык о первой тренировке с Тураном: Мыслим позитивно
Корреспондент
2025-06-21T16:03:08Z
Фигурка рыбки на автомобиле - что означает и зачем наклеивают - Главред
Gazeta UA
2025-06-15T04:18:53Z
Штрафуют даже за листик из дерева: водителям нужно внимательнее присмотреться к номерам
Знай
2025-06-14T18:51:46Z
Volkswagen представил Polo Edition 50 в честь 50-летия модели
Корреспондент
2025-06-13T19:57:45Z
VW Tiguan на максималках: в Украине появился новый семейный кроссовер Volkswagen
Фокус
2025-06-21T15:57:07Z
Ральф Шумахер предлагает своего кандидата на должность главы Феррари
Корреспондент
2025-06-21T10:36:46Z
Эта ошибка при парковке убивает ваши шины: как ее избежать
Comments UA
2025-06-21T09:30:21Z
Молодой талант Ред Булл испытает болид Формулы-1
Корреспондент
2025-06-21T07:54:52Z
Открыл капот – получил штраф: украинским водителям ввели новые ограничения – что нельзя делать на улице
Знай
2025-06-20T19:51:25Z
Ford отзывает почти 200 тысяч электромобилей из-за риска блокировки дверей
Корреспондент
2025-06-20T18:48:39Z
Литиевая батарея будет служить рекордно долго: что придумали ученые
Фокус
2025-06-19T08:42:36Z
Лицензия на азартные игры от Мальты: преимущества и недостатки
Comments UA
2025-06-15T15:30:27Z
Клиенты "Киевстар" возмущены: вместо обещанной скидки сняли полную плату
Знай
2025-06-15T03:21:22Z
ГУР "выключил" сервисы российской железной дороги
Корреспондент
2025-06-08T15:36:08Z
Больше не охотники: Представлен сюжетный трейлер Borderlands 4
GameMag
2025-06-21T21:27:22Z
Китай представил миниатюрный дрон-разведчик размером с комара. ВИДЕО
Новости Украины
2025-06-21T21:00:01Z
Названо найкраще натуральне добриво для плодоношення огірків та помідорів
AgroNews
2025-06-12T16:21:20Z
Японцы пришли по души корейцев: Обзор мультфильма «K-Pop: Охотники на демонов» от Netflix
GameMag
2025-06-21T20:57:39Z
Switch 2 стерла 20 лет воспоминаний: фанат Pokémon потерял уникальные сохранения со времен Game Boy
Знай
2025-06-21T20:51:24Z