MY.UAНовини
Чому концесія порту Чорноморська така кулуарна
Чому концесія порту Чорноморська така кулуарна

Чому концесія порту Чорноморська така кулуарна

Міністерство розвитку громад і територій вирішило, що зараз вдалий момент для інвестицій у порти

Після катастрофічного падіння морських перевезень Чорним морем внаслідок вторгнення Росії в Україну портова інфраструктура (крім тієї, що залишається на окупованих територіях) почала відновлюватись, не дивлячись на обстріли, які майже не припиняються — свою справу зробили Sea Babies, загнавши російський військовий флот якнайдалі.

Станом на 2025 рік до України все ще не ходять великі контейнерні лінії, а також четвертий рік заблоковано порт Миколаєва. Тим не менш, динаміка перевалки позитивна.

В цей час Міністерство розвитку громад і територій вирішило, що зараз вдалий момент для інвестицій у порти. Тому воно розпочало підготовку концесії порту Чорноморська, яку хоче реалізувати вже цього року.

Однак з невідомих причин презентація цього концесійного проекту відбулась за кордоном та, очевидно, була організована у першу чергу для іноземних компаній. Більше того, увесь процес відбувався кулуарно, тим часом як залучення інвесторів у стратегічну галузь під час війни мало би бути приводом для гордості та подією, до обговорення якої залучено широке коло профільних бізнесів та експертів. Тим часом, захід відбувався у тиші та із мінімумом офіційних звітів. Але ми дізнались, про що йшлося.

Що з українськими портами зараз?

За даними Асоціації морських портів, за 12 місяців 2024 року оператори портів "Одеса", "Чорноморськ", "Південний" та українських гаваней на Дунаї сумарно обробили 97,2 млн т вантажів – минулого року ця цифра склала 62 млн т. Однак це на 60 млн т менше, ніж було у довоєнний період. При цьому 80 млн т були оброблені

в портах Великої Одеси. Серед вантажів 18,5 млн т припало на руду (збільшення становило 10 разів у порівнянні з 2023 роком) і 60,3 млн т на зерно.

"Отже, можна констатувати, що очікувано після налагодження роботи українського морського коридору головну роль на себе знов перебрали порти Великої Одеси. Дунайський кластер втратив вантажообіг, а це значить, що держава має знайти механізми підтримки цих портів, як резервного шляху експорту. Разом з тим, важливим завданням на 2025 рік є розблокування роботи Миколаївських портів. Тут, звісно, питання лежить у безпековій площині, як і в цілому для всієї портової галузі країни", — зазначили в Асоціації.

Водночас через витрати не безпеку, зростання вартості страхування та інфляцію зросли тарифи на перевалку вантажів. За словами експертів, надвисокі страхові ставки найболючіше вдарили по контейнерних перевезеннях, хоча і вони потроху відновлюються. Також експерти кажуть, що попри втрату торгівлі з Росією і припинення транзиту через її територію, транзит для України не втрачений повністю, адже товари, які доставляються Чорним морем, потім транспортуються до Європи, зокрема до Польщі, яка має вихід лише до Балтійського моря, і країн без доступу до моря: Угорщина, Словаччина, Чехія.

В цілому ситуація у галузі залишається невтішною: з 18 морських портів, розташованих уздовж узбережжя Чорного та Азовського морів, працюють лише 6 портів Великої Одеси та Дунайські порти, але й ті завантажені частково. І при цьому існує щоденна небезпека пошкодження або знищення. І саме тому майже всі порти припинили заплановані інвестиції у власну інфраструктуру.

Саме на цьому тлі Міністерство розвитку громад і територій України оголосило про концесію порту Чорноморська.

І знов Коломойський

Про те, що готується концесія, стало відомо на початку року, а вже в березні Міністерство оголосило, що 24 квітня у Варшаві за підтримки ЄБРР та IFC, які вже розробили ТЕО концесії, пройде конференція для потенційних інвесторів та профільних експертів.

У повідомленні було сказано, що "за результатами проведення аналізу ефективності Міністерство розвитку громад та територій України прийняло рішення здійснити державно-приватне партнерство у формі концесії щодо Першого та Контейнерного терміналів в Порту Чорноморськ та здійснити підготовку до проведення концесійного конкурсу".

Однак текст аналізу і умов концесії Міністерство, ЄБРР та IFC не опублікували.

Тим часом експерти галузі гадали, чому про концесію замислились саме зараз, хто візьме на себе ризик інвестувати в інфраструктуру в країні, яка знаходиться у стані війни і під постійними обстрілами, і, нарешті, які вантажі цей порт має переробляти і в якій кількості, аби це мало комерційний сенс, адже інші діючи порти завантажені частково. Крім того, два порти, які були здані у концесію ще до початку вторгнення, зараз не працюють взагалі – це порти Херсона і "Ольвія".

Насправді про нову концесію порту Чорноморська вперше заговорили у 2021 році. На той час цей порт на умовах концесії вже орендувало ТОВ "Чорноморський портовий оператор" – аж з 1997 року. На початку цього року цього орендаря з порту "викинули": суд арештував сім причалів, якими розпоряджалася ця компанія.

За даними слідства, ТОВ "Чорноморський рибний порт" у змові з реєстраторами КП "Агенція державної реєстрації" незаконно оформили право приватної власності на операційні акваторії причалів. У лютому 2019 року службові особи компанії за підтримки реєстратора внесли зміни до Державного реєстру речових прав, посилаючись на сфальсифіковані технічні паспорти. Фонд держмайна України, як власник, погодження на відчуження акваторій не надавав. Саме тому в лютому 2025 року причали визнано речовими доказами, а прокуратура подала клопотання про арешт, щоби не допустити подальших маніпуляцій із власністю. Суд ухвалив рішення про арешт майна, але не обмежив користування – лише відчуження.

Тобто ще до того, як попередній орендар залишив порт, влада почала шукати нового. Можливо, справа в тому, що ТОВ "ЧРП" має зв’язок з Ігорем Коломойським, якого зараз переслідує влада і якого вивели майже з усіх державних компаній, на яких заробляв олігарх, як то на державній "Укрнафті".

Про зв’язок між цим ТОВ і Коломойським свідчить той факт, що його засновником є офшорні компанії Espert Holdings ltd, Meidcom ltd і ZAO Ukrtransitservice ltd. Як повідомляли ЗМІ, "Приватбанк" в грудні 2017 року подав позов до Високого суду Лондона проти Коломойського и його партнера Геннадія Боголюбова, а також компаній Teamtrend Ltd., Trade Point Agro Ltd., Collyer Ltd., Rossyan Investing Corp., Milbert Ventures Inc. і ZAO Ukrtransitservice Ltd., які імовірно їм належать або знаходяться під їх контролем.

До речі, під час Варшавської конференції з потенційними інвесторами про цей факт – арешт майна порту – згадки не було.

Непублічна публічність

Про конференцію в Варшаві на сайті Міністерства була одна згадка, і більше про неї відомство ніде не згадувало і не повідомляло про її перебіг та результати. Якби кілька експертів та блогерів не написали про цю подію, можливо, про неї ніхто з чиновників не повідомив би.

Це доволі дивно і викликає питання само по собі. Державне підприємство, яке для невеличкого міста Чорноморськ є чи не єдиним "годувальником", яке знаходиться під арештом, і це на тлі регулярних ворожих атак, планують передати у приватні руки – то чому це не обговорюється із колективом, із профспілками, із Адміністрацією морських портів, із громадами? Де презентації та звіти?

Штучне приховування інформації породжує плітки та домисли. А якщо йдеться про державну власність, ще і обов’язкову підозру у корупції. Цього нам не потрібно, нас і без того безкінечно називають найкорумпованішою країною світу.

Отож, ми вирішили виконати роботу прес-офісу Міністерства та розпитали, що ж відбувалося на загадковому Варшавському з’їзді.

Нашим тут не місце

Презентація розпочалась з загальної характеристики економіки України, її нинішнього стану і стану портової інфраструктури. Як досягнення були представлені порти Херсона і "Ольвія", які були здані в концесію раніше (але, як було сказано вище, вони обидва зараз не працюють).

Щодо, власне, порту Чорноморська було повідомлено, що потужності, які виставлені на концесію, будуть здані двома тендерами: один для контейнерного терміналу, інший – для поромного. Перший з них навіть пройшов процедуру оцінки, хоча вона не була озвучена.

Загалом обидва термінали нібито очікують лише на зацікавленість інвесторів і оголошення тендерів, а все інше майже готове: Міністерство бажає здати їх вже до кінця цього року.

Наші джерела, які знайомі з перебігом підготовки концесії, кажуть, що одна з умов тендеру полягає у тому, що майбутній орендар зобов’язаний поглибити дно у порті до 16 метрів. А під час конференції прозвучала ще одна цікава умова: привести з собою як мінімум одного клієнта (або довести, що він є).

Але організатори конференції, включно з ЄБРР та IFC, офіційно попередили учасників, що все, що вони там розповіли, не є остаточною пропозицією, а надана інформація не є точною, вона лише індикативна. Очевидно, про реальні фінансові умови тендерів ми дізнаємось лише тоді, коли буде оголошено конкурси. Тому поки інвесторам розповідали, яким був порт до 2022 року і які його технічні потреби зараз, зокрема, поглиблення дна, а також реконструкція залізничних під’їздів та автошляхів, що ведуть до порту.

Звісно, і для майбутніх концесіонерів, і для нинішніх працівників порту важливо знати, що буде з соціальною стороною проекту. Як з’ясувалось, майбутній орендар має довести кількість співробітників до 1240. Зараз же в порту залишилось 40 адміністративних працівників, середня зарплатня яких становить 10 000 гривень (250 доларів США) на місяць. Ще 110 захищені від звільнення чи скорочення через те, що вони призвані до лав Збройних сил України. Всі вони, звісно, мають отримати офіційні контракти з новим концесіонером, страховки, але загалом умови праці після здачі порту у концесію мають стати "не гіршими, ніж були" — не кращими, не середніми по країні, не ринковими, а саме не гіршими (тобто можуть бути такими саме). А скорочення та звільнення не можуть проводитись лише перші 5 років (термін концесії, до речі, становитиме 40 років). Іншими словами, ті, хто, наприклад, повернуться з армії, отримають ті самі 10 тисяч і прогнозовано звільняться самі через нікчемну зарплатню. Крім того, майбутній концесіонер отримає право відправляти працівників на пенсію достроково.

Такий підхід до соціальної складової концесії не можна вважати чимось унікальним, але це пряме свідчення того, що Міністерство фактично надає концесіонеру право позбавитись нинішніх працівників без якихось суттєвих проблем.

Щодо технічних та фінансових вимог до учасників, відзначимо наступні:

  • 5-річний досвід управління аналогічними або більшими портовими терміналами протягом останніх 15 років
  • досвід оброки вантажу 180 000 TEU на рік
  • досвід роботи в міжнародній мережі контейнерних терміналів
  • володіння або управління мінімум 2 терміналами у 2 різних країнах
  • досвід портових інвестицій (прямих або непрямих) у будівництво вантажообробної інфраструктури за останні 15 років у обсязі від 50 мільйонів доларів США та 180 000 TEU на рік
  • спроможність інвестувати від 50 мільйонів доларів США і підтвердження такої суми на банківському рахунку.

Попри те, що на конференції були присутні представники українських компаній, ці умови прописані таким чином, що взяти участь у концесії вони не зможуть, оскільки жодна з них не має досвіду управління портами у двох країнах. З іншого боку, іноземним компаніям навряд потрібні наші люди, байдуже, що вони на фронті чи все життя працювали у Чорноморську або є спеціалістами своєї справи.

Крім того, умови участі у конкурсі на концесію, які погодило українське міністерство, виглядають дискримінаційними по відношення до українського бізнесу, який, все ж таки, має певний досвід, залучає портові збори, а також пережив і досі переживає російськи атаки, втрачаючи людей і гроші, але попри все продовжує працювати в Україні, а не здійснив релокацію, скажімо, до Румунії.

Питання без відповіді

Попри участь у підготовці концесії таких авторитетних інституцій як ЄБРР та IFC, проект Міністерства викликає більше питань, ніж відповідей. Перше з них полягає ось у чому: а чи не слід дочекатись закінчення слідства і суду щодо попереднього концесіонера, активи якого зараз заарештовані? При цьому не має значення, яке його прізвище – Коломойський, Боголюбов чи якесь інше.

Скоріш за все, концесію проведуть за процедурою аукціону у системі Prozorro, що добре, бо це публічно, однак незрозуміла непублічність підготовки конкурсу. Чим була викликана така секретність, якщо це не військова таємниця?

Наступне питання: чому Міністерство так впевнено, що йому вдасться здати порт в концесію до кінця цього року, враховуючи суттєву втрату Україною транзитних можливостей та виробничих потужностей? Простіше кажучи: чи достатньо бажаючих (особливо за кордоном) вкладати гроші в порт під час війни, яка невідомо коли і чим закінчиться? Якщо умови конкурсу не прописані під якусь конкретну компанію (що незаконно), тоді не зрозуміло, хто ці відчайдухи? Як, наприклад, поглиблювати дно під час обстрілів?

Дійсно, динаміка перевалки вантажів за останні два роки – позитивна. Однак до довоєнного рівня ще далеко. Тому виникає питання, що і звідки будуть доставляти до/з порту Чорноморська?

Як концесія вплине на життя міста Чорноморськ, в якому порт – чи не єдине містоутворююче підприємство? Чому Міністерство розвитку громад і територій нічого не каже про громаду і територію міста Чорноморськ?

Який взагалі сенс у концесії, коли ми вже маємо два порти, зданих в оренду, однак ефект для держави від такої форми управління не очевидний?

Як зміниться ринкова позиція інших діючих портів України (об’єми переробки вантажів, прибуток, рівень завантаження потужностей)? Чи не створює нездорової конкуренції розвиток одного державного порту по відношенню до інших?

І, нарешті, чому Адміністрація морських портів України, яка і є тією організацією, яка має керувати державними портами, не може виконувати ті самі функції, які покладає на концесіонерів? Очевидна відповідь – через брак коштів для інвестицій. Однак ми маємо інші приклади того, що державні компанії можуть бути успішними та прибутковими – Нафтогаз України і Укрпошта.

На жаль, Міністерство на ці питання відповіді не дало і, судячи з реакції на витік інформації про конференцію у Варшаві, давати не налаштоване. З цих причин доцільність, вчасність і прозорість концесії порту Чорноморська варта уваги більш широкого кола зацікавлених сторін.

Теги за темою
Чорне море
Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Згадувані персони
Ціни на малину удвічі вищі за торішні, але швидко знижуються
AgroPortal
2025-07-14T10:30:54Z
Ціни стрімко зросли. Як змінилася вартість гектара за час роботи ринку землі
ГЛАВКОМ NET
2025-07-14T10:22:33Z
Чи слід наразі українцям вкладатися у євро
24tv
2025-07-14T10:22:04Z
Україна перевезла морським коридором понад 130 мільйонів тонн вантажів - Кулеба
УкраинФорм
2025-07-14T10:12:44Z
Українці взяли іпотечних кредитів 30 млрд: які категорії серед позичальників
ГЛАВКОМ NET
2025-07-14T10:04:38Z
Дефіцит продуктів у Одеській області: який товар починає дорожчати через нестачу
Политека
2025-07-14T10:01:44Z
Мінсільгосп США знизив прогноз виробництва пшениці для України
1News
2025-07-14T10:01:38Z
Бавовник в Україні, як на Одещині вирощують стратегічну культуру
360ua.news
2025-07-14T10:01:23Z
Долар стає "ризиковою" валютою: як змінився курс
24tv
2025-07-14T10:00:29Z
У спортзал йти не треба: учені розказали, чоловіків з якою зовнішністю хочуть жінки
Фокус
2025-07-03T10:12:24Z
Гуманітарна допомога для пенсіонерів у Полтаві: літні люди можуть отримати низку безкоштовних послуг
Политека
2025-07-14T10:31:55Z
Одна порада батькам знизила випадки харчової алергії у дітей
Фокус
2025-07-14T10:16:10Z
Ефективний засіб у боротьбі зі старінням: отруйна речовина збільшить тривалість життя
Фокус
2025-07-14T10:10:03Z
Мікробіолог розповів, як часто потрібно прати постільну білизну
Фокус
2025-07-14T09:37:49Z
Норвегія вперше транспортувала пацієнтів на ШВЛ з України літаком C-130J Hercules
Европейская правда
2025-07-14T09:04:32Z
Як перейти на електронні сигарети, щоб позбутися залежності від тютюну
Comments UA
2025-07-14T08:40:00Z
Спорт зменшує ризик смерті на 40%: скільки потрібно займатись
24tv
2025-07-14T08:16:34Z
Як доглядати за тілом влітку: поради, що допоможуть виглядати на всі 100%
24tv
2025-07-14T07:00:55Z
Федоров розказав про технології, що конче потрібні на фронті
Gazeta UA
2025-07-14T10:31:53Z
Найстаріший президент світу знову балотуватиметься на вибори
ГЛАВКОМ NET
2025-07-14T10:30:47Z
Новий удар по доходах РФ: ЄС знижує цінову межу на нафту
Gazeta UA
2025-07-14T10:28:18Z
У Німеччині кажуть, що Європа може профінансувати більше ніж три Patriot для України
Европейская правда
2025-07-14T10:28:09Z
РФ спіткає нова біда до 1 січня 2026 року: з чим стикнуться окупанти – експерт розповів
GlavRed
2025-07-14T10:25:37Z
Президент Румунії прокоментував заборону на в’їзд меру Кишинева
Европейская правда
2025-07-14T10:22:38Z
ЄС хоче посилити співпрацю з G7, щоб протистояти митам Трампа — Politico
ZN UA
2025-07-14T10:22:27Z
Чому Трамп різко змінив курс щодо озброєння України і опинився там, де був Байден
TSN
2025-07-14T10:18:40Z
Перемовник Путіна озвучив очікування щодо відносин зі США
TSN
2025-07-14T10:18:38Z
У Миколаєві через аварію перебої з водою
УкраинФорм
2025-07-14T10:28:31Z
У разі загрози ліквідувати: на Донбасі четверо полонених окупантів втекли з-під конвою
Фокус
2025-07-14T10:28:05Z
Нацгвардійці знищили взвод окупантів та кілька одиниць техніки: в мережі показали відео
24tv
2025-07-14T10:22:34Z
Будинок на вулиці Олени Степанівни у Львові, в який 12 липня влучив російський дрон, знесуть
Комсомольская правда
2025-07-14T10:16:51Z
Українці зможуть нарешті трошки відпочити. Що потішить їх 19 липня
Telegraf
2025-07-14T10:10:23Z
«Вони давно перетнули усі межі витривалості»: історія однієї позиції
ГЛАВКОМ NET
2025-07-14T10:04:55Z
На війні загинув військовий і журналіст Богдан Заяць
Детектор М
2025-07-14T10:04:14Z
Переплата майже ₴350 тис. за проєкт ремонту парку у Дарницькому районі – затримано одного з екскерівників КО «Київзеленбуд»
Украина Криминальная
2025-07-14T10:00:30Z
У ще одній області України нашестя сарани
AgroPortal
2025-07-14T10:00:01Z
Українські ракети нового покоління проходять випробування
360ua.news
2025-07-14T10:31:47Z
Які військово-облікові документи потрібно носити із собою
24tv
2025-07-14T10:28:49Z
50 тис. грн за народження дитини. Кабмін погодив законопроєкт
ГЛАВКОМ NET
2025-07-14T10:28:25Z
У Німеччині змінюють правила виплат соцдопомоги: що чекає на українців
GlavRed
2025-07-14T10:25:39Z
800 тис. гривень від держави: люди з інвалідністю отримають грошову допомогу
GlavRed
2025-07-14T10:25:28Z
"Щоб не просили в борг": пенсіонерка витратила 280 тисяч доларів на покупки, які ховає в орендованому житлі
Фокус
2025-07-14T10:22:25Z
У Лондоні відбулися збори Союзу українців у Великій Британії
УкраинФорм
2025-07-14T10:13:50Z
"Ікона перестала бути святою": журналістка звинуватила Ліну Костенко у брехні й лицемірстві
Фокус
2025-07-14T10:01:09Z
"Вам не соромно?". Соколова та Лачен посварились через збір для "5 каналу"
Комсомольская правда
2025-07-14T09:52:26Z
Була за життя легендою, але її могила виглядає забутою: де похована уродженка Києва Алла Балтер
Telegraf
2025-07-14T10:25:56Z
Брітні Спірс удочерила дівчинку: зізнання 43-річної співачки
GlavRed
2025-07-14T10:25:44Z
Євгенія Емеральд здивувала заявою про стосунки з ексчоловіком після скандального розлучення
TSN
2025-07-14T10:22:53Z
The Rasmus виступить на Atlas Festival 2025
Вива
2025-07-14T10:22:14Z
Ірина Білик виклала рідкісне фото сина після питаннь підписників
Gazeta UA
2025-07-14T10:16:49Z
Жінка купила за 55 грн гарну сукню у секонд-генді: її справжня ціна шокувала
Фокус
2025-07-14T10:10:42Z
Пінаколада від Козловського і п’ятсот одна півонія від LOBODA: як святкувала день народження Юла
Вива
2025-07-14T09:52:18Z
Костянтин Грубич розповів про неприємну зупинку працівником ТЦК і що обурило в його поведінці
TSN
2025-07-14T09:48:41Z
У Києві завтра відкриють виставку «Скарби державності»
УкраинФорм
2025-07-14T09:43:12Z
Посадовиця ТЦК та її чоловік вимагали «відкати» за гарантовані державою виплати на загиблих воїнів ЗСУ
Украина Криминальная
2025-07-14T10:30:44Z
Затримали двох агенток РФ, які готували підриви суддів і волонтерів у Полтаві та Дніпрі
УкраинФорм
2025-07-14T10:28:48Z
Трагедія на Київщині. Рятувальники дістали з річки Рось тіло потопельника
ГЛАВКОМ NET
2025-07-14T10:27:06Z
У Запоріжжі чоловіка взято під варту за систематичне домашнє насильство щодо 89-річної матері
Украина Криминальная
2025-07-14T10:22:14Z
У Кривому Розі чоловік ударив викруткою поліцейського та працівника ТЦК: його зупинили пострілом
24tv
2025-07-14T10:22:12Z
“Шахеди” вдарили по місту на Харківщині, багато поранених
1News
2025-07-14T10:19:06Z
Росіяни атакували Златопіль: є жертва та 7 постраждалих, серед яких – дитина
24tv
2025-07-14T10:12:52Z
На Ужгородщині затримали підозрюваного у переправленні ухилянтів через кордон до Словаччини
Украина Криминальная
2025-07-14T10:07:58Z
Росія атакувала «Шахедами» Златопіль на Харківщині, є загибла та поранені
УкраинФорм
2025-07-14T09:55:53Z
Три найгірші країни для переїзду у світі
24tv
2025-07-14T10:12:51Z
Море перетворилось у болото і не тільки. Росія продовжує знущатися з відомого українського курорту
Telegraf
2025-07-14T10:01:14Z
Ось як пересадити заміокулькас: викине нове листя вже за тиждень
24tv
2025-07-14T10:00:45Z
Як заморозити пельмені, щоб ніколи не злипалися: є декілька простих хитрощів
24tv
2025-07-14T09:40:02Z
Охолонь, окрошка: 5 літніх супів, які смачніші і бадьоріші за класику, рецепти потрібно зберегти
Знай
2025-07-14T08:52:36Z
Зробіть це підживлення для смородини у липні: рецепт супердобрива
24tv
2025-07-14T08:45:22Z
Не Говерла: з якої гори відкривається одна з найкрасивіших панорам на Карпати
24tv
2025-07-14T08:28:41Z
Не лише "перший млинець – нанівець": як ще сказати українською "перший блін комом"
24tv
2025-07-14T08:00:55Z
І не треба довго морочитися: як смачно посмажити лисички з цибулею
24tv
2025-07-14T07:54:41Z
Бейл подав нову заявку на придбання Кардіфф Сіті
Football.ua
2025-07-14T10:22:53Z
Чорноморець оголосив про підписання одразу трьох новачків
Football.ua
2025-07-14T10:19:08Z
Справжня фантастика. 17-річна баскетболістка забила ефектний данк двома руками
ГЛАВКОМ NET
2025-07-14T10:18:26Z
Зірковий супертяж несподівано змінив думку щодо переможця реваншу Усик – Дюбуа
24tv
2025-07-14T10:12:26Z
Максим Шульга вдруге вийшов у старті в Літній лізі НБА
УкраинФорм
2025-07-14T09:54:27Z
Українська шосейниця здобула «срібло» на велогонці у Словаччині
УкраинФорм
2025-07-14T09:52:29Z
Трамп "зіпсував" церемонію нагородження "Челсі" після перемоги над ПСЖ
Фокус
2025-07-14T09:43:04Z
Ювентус знову повернувся до варіанту із захисником Штутгарта
Football.ua
2025-07-14T09:37:39Z
Юніорська збірна України виступила на лекгкоатлетичному турнірі у Румунії
УкраинФорм
2025-07-14T09:34:40Z
Складаний iPhone вийде разом з iPhone 18: що планує Apple
InternetUA
2025-07-14T10:31:10Z
Хрумтять, як свіжі: незвичайний і простий рецепт пікантних огірків на зиму
GlavRed
2025-07-14T10:25:10Z
NVIDIA випустила нову технологію для відеокарт, яка збільшує FPS в іграх
InternetUA
2025-07-14T10:16:53Z
Несподіване відкриття: рівно 10 років тому зонд NASA вперше побачив Плутон зблизька
Фокус
2025-07-14T09:58:33Z
Смартфони 2026 року отримають вигнуті акумулятори для тривалішої роботи
InternetUA
2025-07-14T09:46:44Z
У Лондоні створили центр, який досліджуватиме “спілкування” з тваринами за допомогою ШІ
ZN UA
2025-07-14T09:43:41Z
Україна впроваджує ШІ у керування дронами, щоб прибрати операторів з поля бою, – Федоров
24tv
2025-07-14T09:40:23Z
Щось неабияк "насолило" Антарктиді: знайдено причину руйнування морського льоду континенту
Фокус
2025-07-14T09:40:14Z
Вийшла найдорожча відеокарта в історії: коштує $500 тисяч і зроблена з 5 кг золота
Фокус
2025-07-14T09:37:45Z
Запчастини до електромобілів: які можна замінити самостійно?
AutoCentre
2025-07-14T10:10:44Z
Volkswagen закрив свій перший великий завод у Китаї після 17 років роботи
Топ Жир
2025-07-14T09:48:08Z
Новий Hyundai Tucson зробили схожим на Land Rover
AutoCentre
2025-07-14T09:04:35Z
Перший електромобіль Bentley: ретрофутуризм у концепті EXP 15
ITC
2025-07-14T09:04:20Z
Дешевше $20 000: презентовано новий кросовер Hyundai
ЗаРулем
2025-07-14T08:40:47Z
Наймиліший електромобіль Honda вперше показав свій вигляд і дещо незвичайне
Топ Жир
2025-07-14T08:34:57Z
Lexus ES у кузові універсал виглядає чудово
AutoCentre
2025-07-14T08:07:54Z
Mazda представила кросовер CX-5 нового покоління: відома ціна
ЗаРулем
2025-07-14T07:16:15Z
Suzuki готує оновлення для популярного Jimny
AutoCentre
2025-07-14T07:13:49Z