MY.UAНовини
Чому концесія порту Чорноморська така кулуарна
Чому концесія порту Чорноморська така кулуарна

Чому концесія порту Чорноморська така кулуарна

Міністерство розвитку громад і територій вирішило, що зараз вдалий момент для інвестицій у порти

Після катастрофічного падіння морських перевезень Чорним морем внаслідок вторгнення Росії в Україну портова інфраструктура (крім тієї, що залишається на окупованих територіях) почала відновлюватись, не дивлячись на обстріли, які майже не припиняються — свою справу зробили Sea Babies, загнавши російський військовий флот якнайдалі.

Станом на 2025 рік до України все ще не ходять великі контейнерні лінії, а також четвертий рік заблоковано порт Миколаєва. Тим не менш, динаміка перевалки позитивна.

В цей час Міністерство розвитку громад і територій вирішило, що зараз вдалий момент для інвестицій у порти. Тому воно розпочало підготовку концесії порту Чорноморська, яку хоче реалізувати вже цього року.

Однак з невідомих причин презентація цього концесійного проекту відбулась за кордоном та, очевидно, була організована у першу чергу для іноземних компаній. Більше того, увесь процес відбувався кулуарно, тим часом як залучення інвесторів у стратегічну галузь під час війни мало би бути приводом для гордості та подією, до обговорення якої залучено широке коло профільних бізнесів та експертів. Тим часом, захід відбувався у тиші та із мінімумом офіційних звітів. Але ми дізнались, про що йшлося.

Що з українськими портами зараз?

За даними Асоціації морських портів, за 12 місяців 2024 року оператори портів "Одеса", "Чорноморськ", "Південний" та українських гаваней на Дунаї сумарно обробили 97,2 млн т вантажів – минулого року ця цифра склала 62 млн т. Однак це на 60 млн т менше, ніж було у довоєнний період. При цьому 80 млн т були оброблені

в портах Великої Одеси. Серед вантажів 18,5 млн т припало на руду (збільшення становило 10 разів у порівнянні з 2023 роком) і 60,3 млн т на зерно.

"Отже, можна констатувати, що очікувано після налагодження роботи українського морського коридору головну роль на себе знов перебрали порти Великої Одеси. Дунайський кластер втратив вантажообіг, а це значить, що держава має знайти механізми підтримки цих портів, як резервного шляху експорту. Разом з тим, важливим завданням на 2025 рік є розблокування роботи Миколаївських портів. Тут, звісно, питання лежить у безпековій площині, як і в цілому для всієї портової галузі країни", — зазначили в Асоціації.

Водночас через витрати не безпеку, зростання вартості страхування та інфляцію зросли тарифи на перевалку вантажів. За словами експертів, надвисокі страхові ставки найболючіше вдарили по контейнерних перевезеннях, хоча і вони потроху відновлюються. Також експерти кажуть, що попри втрату торгівлі з Росією і припинення транзиту через її територію, транзит для України не втрачений повністю, адже товари, які доставляються Чорним морем, потім транспортуються до Європи, зокрема до Польщі, яка має вихід лише до Балтійського моря, і країн без доступу до моря: Угорщина, Словаччина, Чехія.

В цілому ситуація у галузі залишається невтішною: з 18 морських портів, розташованих уздовж узбережжя Чорного та Азовського морів, працюють лише 6 портів Великої Одеси та Дунайські порти, але й ті завантажені частково. І при цьому існує щоденна небезпека пошкодження або знищення. І саме тому майже всі порти припинили заплановані інвестиції у власну інфраструктуру.

Саме на цьому тлі Міністерство розвитку громад і територій України оголосило про концесію порту Чорноморська.

І знов Коломойський

Про те, що готується концесія, стало відомо на початку року, а вже в березні Міністерство оголосило, що 24 квітня у Варшаві за підтримки ЄБРР та IFC, які вже розробили ТЕО концесії, пройде конференція для потенційних інвесторів та профільних експертів.

У повідомленні було сказано, що "за результатами проведення аналізу ефективності Міністерство розвитку громад та територій України прийняло рішення здійснити державно-приватне партнерство у формі концесії щодо Першого та Контейнерного терміналів в Порту Чорноморськ та здійснити підготовку до проведення концесійного конкурсу".

Однак текст аналізу і умов концесії Міністерство, ЄБРР та IFC не опублікували.

Тим часом експерти галузі гадали, чому про концесію замислились саме зараз, хто візьме на себе ризик інвестувати в інфраструктуру в країні, яка знаходиться у стані війни і під постійними обстрілами, і, нарешті, які вантажі цей порт має переробляти і в якій кількості, аби це мало комерційний сенс, адже інші діючи порти завантажені частково. Крім того, два порти, які були здані у концесію ще до початку вторгнення, зараз не працюють взагалі – це порти Херсона і "Ольвія".

Насправді про нову концесію порту Чорноморська вперше заговорили у 2021 році. На той час цей порт на умовах концесії вже орендувало ТОВ "Чорноморський портовий оператор" – аж з 1997 року. На початку цього року цього орендаря з порту "викинули": суд арештував сім причалів, якими розпоряджалася ця компанія.

За даними слідства, ТОВ "Чорноморський рибний порт" у змові з реєстраторами КП "Агенція державної реєстрації" незаконно оформили право приватної власності на операційні акваторії причалів. У лютому 2019 року службові особи компанії за підтримки реєстратора внесли зміни до Державного реєстру речових прав, посилаючись на сфальсифіковані технічні паспорти. Фонд держмайна України, як власник, погодження на відчуження акваторій не надавав. Саме тому в лютому 2025 року причали визнано речовими доказами, а прокуратура подала клопотання про арешт, щоби не допустити подальших маніпуляцій із власністю. Суд ухвалив рішення про арешт майна, але не обмежив користування – лише відчуження.

Тобто ще до того, як попередній орендар залишив порт, влада почала шукати нового. Можливо, справа в тому, що ТОВ "ЧРП" має зв’язок з Ігорем Коломойським, якого зараз переслідує влада і якого вивели майже з усіх державних компаній, на яких заробляв олігарх, як то на державній "Укрнафті".

Про зв’язок між цим ТОВ і Коломойським свідчить той факт, що його засновником є офшорні компанії Espert Holdings ltd, Meidcom ltd і ZAO Ukrtransitservice ltd. Як повідомляли ЗМІ, "Приватбанк" в грудні 2017 року подав позов до Високого суду Лондона проти Коломойського и його партнера Геннадія Боголюбова, а також компаній Teamtrend Ltd., Trade Point Agro Ltd., Collyer Ltd., Rossyan Investing Corp., Milbert Ventures Inc. і ZAO Ukrtransitservice Ltd., які імовірно їм належать або знаходяться під їх контролем.

До речі, під час Варшавської конференції з потенційними інвесторами про цей факт – арешт майна порту – згадки не було.

Непублічна публічність

Про конференцію в Варшаві на сайті Міністерства була одна згадка, і більше про неї відомство ніде не згадувало і не повідомляло про її перебіг та результати. Якби кілька експертів та блогерів не написали про цю подію, можливо, про неї ніхто з чиновників не повідомив би.

Це доволі дивно і викликає питання само по собі. Державне підприємство, яке для невеличкого міста Чорноморськ є чи не єдиним "годувальником", яке знаходиться під арештом, і це на тлі регулярних ворожих атак, планують передати у приватні руки – то чому це не обговорюється із колективом, із профспілками, із Адміністрацією морських портів, із громадами? Де презентації та звіти?

Штучне приховування інформації породжує плітки та домисли. А якщо йдеться про державну власність, ще і обов’язкову підозру у корупції. Цього нам не потрібно, нас і без того безкінечно називають найкорумпованішою країною світу.

Отож, ми вирішили виконати роботу прес-офісу Міністерства та розпитали, що ж відбувалося на загадковому Варшавському з’їзді.

Нашим тут не місце

Презентація розпочалась з загальної характеристики економіки України, її нинішнього стану і стану портової інфраструктури. Як досягнення були представлені порти Херсона і "Ольвія", які були здані в концесію раніше (але, як було сказано вище, вони обидва зараз не працюють).

Щодо, власне, порту Чорноморська було повідомлено, що потужності, які виставлені на концесію, будуть здані двома тендерами: один для контейнерного терміналу, інший – для поромного. Перший з них навіть пройшов процедуру оцінки, хоча вона не була озвучена.

Загалом обидва термінали нібито очікують лише на зацікавленість інвесторів і оголошення тендерів, а все інше майже готове: Міністерство бажає здати їх вже до кінця цього року.

Наші джерела, які знайомі з перебігом підготовки концесії, кажуть, що одна з умов тендеру полягає у тому, що майбутній орендар зобов’язаний поглибити дно у порті до 16 метрів. А під час конференції прозвучала ще одна цікава умова: привести з собою як мінімум одного клієнта (або довести, що він є).

Але організатори конференції, включно з ЄБРР та IFC, офіційно попередили учасників, що все, що вони там розповіли, не є остаточною пропозицією, а надана інформація не є точною, вона лише індикативна. Очевидно, про реальні фінансові умови тендерів ми дізнаємось лише тоді, коли буде оголошено конкурси. Тому поки інвесторам розповідали, яким був порт до 2022 року і які його технічні потреби зараз, зокрема, поглиблення дна, а також реконструкція залізничних під’їздів та автошляхів, що ведуть до порту.

Звісно, і для майбутніх концесіонерів, і для нинішніх працівників порту важливо знати, що буде з соціальною стороною проекту. Як з’ясувалось, майбутній орендар має довести кількість співробітників до 1240. Зараз же в порту залишилось 40 адміністративних працівників, середня зарплатня яких становить 10 000 гривень (250 доларів США) на місяць. Ще 110 захищені від звільнення чи скорочення через те, що вони призвані до лав Збройних сил України. Всі вони, звісно, мають отримати офіційні контракти з новим концесіонером, страховки, але загалом умови праці після здачі порту у концесію мають стати "не гіршими, ніж були" — не кращими, не середніми по країні, не ринковими, а саме не гіршими (тобто можуть бути такими саме). А скорочення та звільнення не можуть проводитись лише перші 5 років (термін концесії, до речі, становитиме 40 років). Іншими словами, ті, хто, наприклад, повернуться з армії, отримають ті самі 10 тисяч і прогнозовано звільняться самі через нікчемну зарплатню. Крім того, майбутній концесіонер отримає право відправляти працівників на пенсію достроково.

Такий підхід до соціальної складової концесії не можна вважати чимось унікальним, але це пряме свідчення того, що Міністерство фактично надає концесіонеру право позбавитись нинішніх працівників без якихось суттєвих проблем.

Щодо технічних та фінансових вимог до учасників, відзначимо наступні:

  • 5-річний досвід управління аналогічними або більшими портовими терміналами протягом останніх 15 років
  • досвід оброки вантажу 180 000 TEU на рік
  • досвід роботи в міжнародній мережі контейнерних терміналів
  • володіння або управління мінімум 2 терміналами у 2 різних країнах
  • досвід портових інвестицій (прямих або непрямих) у будівництво вантажообробної інфраструктури за останні 15 років у обсязі від 50 мільйонів доларів США та 180 000 TEU на рік
  • спроможність інвестувати від 50 мільйонів доларів США і підтвердження такої суми на банківському рахунку.

Попри те, що на конференції були присутні представники українських компаній, ці умови прописані таким чином, що взяти участь у концесії вони не зможуть, оскільки жодна з них не має досвіду управління портами у двох країнах. З іншого боку, іноземним компаніям навряд потрібні наші люди, байдуже, що вони на фронті чи все життя працювали у Чорноморську або є спеціалістами своєї справи.

Крім того, умови участі у конкурсі на концесію, які погодило українське міністерство, виглядають дискримінаційними по відношення до українського бізнесу, який, все ж таки, має певний досвід, залучає портові збори, а також пережив і досі переживає російськи атаки, втрачаючи людей і гроші, але попри все продовжує працювати в Україні, а не здійснив релокацію, скажімо, до Румунії.

Питання без відповіді

Попри участь у підготовці концесії таких авторитетних інституцій як ЄБРР та IFC, проект Міністерства викликає більше питань, ніж відповідей. Перше з них полягає ось у чому: а чи не слід дочекатись закінчення слідства і суду щодо попереднього концесіонера, активи якого зараз заарештовані? При цьому не має значення, яке його прізвище – Коломойський, Боголюбов чи якесь інше.

Скоріш за все, концесію проведуть за процедурою аукціону у системі Prozorro, що добре, бо це публічно, однак незрозуміла непублічність підготовки конкурсу. Чим була викликана така секретність, якщо це не військова таємниця?

Наступне питання: чому Міністерство так впевнено, що йому вдасться здати порт в концесію до кінця цього року, враховуючи суттєву втрату Україною транзитних можливостей та виробничих потужностей? Простіше кажучи: чи достатньо бажаючих (особливо за кордоном) вкладати гроші в порт під час війни, яка невідомо коли і чим закінчиться? Якщо умови конкурсу не прописані під якусь конкретну компанію (що незаконно), тоді не зрозуміло, хто ці відчайдухи? Як, наприклад, поглиблювати дно під час обстрілів?

Дійсно, динаміка перевалки вантажів за останні два роки – позитивна. Однак до довоєнного рівня ще далеко. Тому виникає питання, що і звідки будуть доставляти до/з порту Чорноморська?

Як концесія вплине на життя міста Чорноморськ, в якому порт – чи не єдине містоутворююче підприємство? Чому Міністерство розвитку громад і територій нічого не каже про громаду і територію міста Чорноморськ?

Який взагалі сенс у концесії, коли ми вже маємо два порти, зданих в оренду, однак ефект для держави від такої форми управління не очевидний?

Як зміниться ринкова позиція інших діючих портів України (об’єми переробки вантажів, прибуток, рівень завантаження потужностей)? Чи не створює нездорової конкуренції розвиток одного державного порту по відношенню до інших?

І, нарешті, чому Адміністрація морських портів України, яка і є тією організацією, яка має керувати державними портами, не може виконувати ті самі функції, які покладає на концесіонерів? Очевидна відповідь – через брак коштів для інвестицій. Однак ми маємо інші приклади того, що державні компанії можуть бути успішними та прибутковими – Нафтогаз України і Укрпошта.

На жаль, Міністерство на ці питання відповіді не дало і, судячи з реакції на витік інформації про конференцію у Варшаві, давати не налаштоване. З цих причин доцільність, вчасність і прозорість концесії порту Чорноморська варта уваги більш широкого кола зацікавлених сторін.

Теги за темою
Черное море
Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Згадувані персони
Считает копейки: певица из Украины жалуется на жизнь в России
Comments UA
2025-11-04T21:17:08Z
Первой лауреаткой новой польской премии для переводчиков стала украинская писательница Ия Кива
Апостроф
2025-11-04T19:30:36Z
В Париже откроется самый масштабный проект современной украинской фотографии во время всемирной выставки Paris Photo
Апостроф
2025-11-04T19:30:01Z
Галкин сделал знаменитым украинского мальчика и перешел на украинский язык
GlavRed
2025-11-04T18:27:07Z
Соблазнительная Тина Кароль в полупрозрачном платье засветила пышный бюст в новом откровенном фотосете
TSN
2025-11-04T17:06:39Z
Главные холостяки страны: какими были герои романтического шоу в предыдущих сезонах и где они сейчас
Фокус
2025-11-04T16:06:25Z
39-летняя исполнительница хита Call Me Maybe беременна первенцем
TSN
2025-11-04T14:36:50Z
Звезда сериала "Бриджертоны" стал самым сексуальным мужчиной года по версии People
Апостроф
2025-11-04T14:21:32Z
Юлия Думанская высмеяла юзера, которая заигрывала к ее мужу-бизнесмену и раскрыла их переписку
TSN
2025-11-04T14:06:18Z
Bloomberg: Китай вложил в собственную добычу нефти и газа $468 млрд. И это только начало
ZN UA
2025-11-05T00:41:48Z
В Бельгии закрыли два аэропорта после сообщения о дронах
Европейская правда
2025-11-05T00:00:16Z
Неизвестные дроны парализовали работу двух крупных аэропортов в ЕС: что известно
TSN
2025-11-04T21:17:11Z
Аренда, продукты и транспорт: какие цены в разных регионах Украины
Знай
2025-11-04T19:06:44Z
Дефицит мяса в Кировоградской области: о какой проблеме стало известно
Политека
2025-11-04T19:00:53Z
Цены замрут на минимуме: какие продукты не подорожают в ближайшие 2-3 месяца
Знай
2025-11-04T18:06:35Z
Пенсионерам гарантируют минимум 7000 грн: кому повезет с выплатами
Знай
2025-11-04T17:06:20Z
В Украине хотят реформировать пенсионную систему: что известно
Comments UA
2025-11-04T16:51:59Z
Все города погрузятся во тьму: эксперты оценили возможность тотального блэкаута в Украине
Знай
2025-11-04T16:36:55Z
США разрабатывают военные сценарии свержения Мадуро: Трамп заинтересован в нефти Венесуэлы – NYT
Украинская правда
2025-11-05T02:24:36Z
"Взорвавшийся" сендвич: в США судят мужчину, который бросил бутерброд в таможенника
ZN UA
2025-11-05T02:24:21Z
Украина ударила ракетами по ТЭЦ в Орле: российские власти уверяют, что это были дроны
Фокус
2025-11-05T01:33:17Z
Миллионы наличными: журналисты обнаружили признаки незаконного обогащения у "Слуги народа" с Херсонщины – "Схемы"
Украинская правда
2025-11-04T23:41:59Z
Трамп снова пытается "улучшить" избирательный процесс в Штатах
ZN UA
2025-11-04T23:21:38Z
Журналисты разоблачили постановочные встречи Путина с чиновниками
Comments UA
2025-11-04T22:16:00Z
Франция начала уголовное производство против TikTok: причина
ZN UA
2025-11-04T22:04:50Z
Президент Мексики опровергла данные о возможной военной миссии США на территории страны
Лига
2025-11-04T21:59:39Z
Путин подписал закон о так называемом вечном призыве на срочную службу
Апостроф
2025-11-04T21:21:18Z
В Николаеве слышны взрывы: работает ПВО
TSN
2025-11-05T01:13:34Z
РФ ударила по центру поселка на Днепропетровщине: есть жертвы и пострадавшие
Апостроф
2025-11-04T20:57:44Z
В США закрыли аэропорт из-за минирования самолета
ZN UA
2025-11-04T18:51:17Z
Пьяная полицейская убила человек
Comments UA
2025-11-04T14:51:02Z
Будут судить бывшую инспектора полиции: совершила ДТП, в котором погибла ее подруга
Украинская правда
2025-11-04T12:31:54Z
Атака БПЛА: на заводе Росхима произошел взрыв и обвал
UAToday
2025-11-04T11:57:21Z
В Липецке и Кстово серия взрывов, горит НПЗ - СМИ
UAToday
2025-11-04T11:57:00Z
В Одесской области пограничник планировал организовать переправку военнообязанного через границу
Апостроф
2025-11-04T11:51:20Z
В Киеве говорят о маньяке с молотком — полиция реагирует
Новости Украины
2025-11-04T11:36:02Z
Зачем идти в баню 5 ноября и что нужно положить на порог любимому: приметы и запреты на Галактиона и Ионы
Знай
2025-11-05T03:14:39Z
Южнокорейская разведка: Около 10 тыс. военных КНДР развернуто на границе России с Украиной
Украинская правда
2025-11-05T02:54:49Z
Строительные проекты будут проверяться по новым стандартам
Хвиля
2025-11-05T02:33:19Z
Оракул Ленорман на 5 ноября 2025 года для всех знаков зодиака: Тельцам – уверенность, Скорпионам – прорыв
TSN
2025-11-05T00:36:33Z
В Генштабе объяснили ситуацию в покровско-мирноградской агломерации
ZN UA
2025-11-04T22:23:21Z
Сколько парней выехало из Украины: ответ польских пограничников
Новости Украины
2025-11-04T22:18:53Z
Скандал на "Мисс Вселенная-2025" участницы покинули конкурс красоты после оскорблений организатора
Comments UA
2025-11-04T21:56:10Z
Против российских оккупантов в Украине воюют тысячи иностранных добровольцев, – Die Welt
Новости Украины
2025-11-04T21:36:55Z
В Бельгии частично "закрыли небо" из-за неизвестных БпЛА — Reuters
Апостроф
2025-11-04T21:17:39Z
Получение водительского удостоверения: нужно ли иметь медицинскую справку
ZN UA
2025-11-04T23:21:03Z
Ученые выяснили, сколько раз в неделю следует заниматься сексом во избежание депрессии
Comments UA
2025-11-04T22:36:34Z
Станет спасением при диабете: специя, которая снижает уровень сахара в крови
Знай
2025-11-04T20:58:46Z
Шесть советов, как не уснуть за рулем
UAToday
2025-11-04T20:38:49Z
Исследование показало, сколько минут нужно ходить каждый день, чтобы предотвратить преждевременную смерть
Comments UA
2025-11-04T20:38:07Z
Врачи назвали неожиданный симптом диабета: что указывает на болезнь
Comments UA
2025-11-04T18:03:53Z
Категорически запрещено: лор-врач объяснил, как нельзя лечить горло у детей
Знай
2025-11-04T17:21:03Z
Опасный вирус обнаружили в Киевской области: поражает нервную систему и сердце
Comments UA
2025-11-04T17:00:35Z
Система реабилитации в Украине: Швейцария инвестирует 9,5 млн евро в проект TRUE
Апостроф
2025-11-04T16:06:18Z
Главный миф об электрокарах развеян: что говорят эксперты про их долговечность
Фокус
2025-11-04T17:30:08Z
Brabus представил эксклюзивный мотоцикл по цене нового Lexus
Фокус
2025-11-04T15:21:47Z
Эти знаки Зодиака в ноябре рискуют попасть в ДТП
Comments UA
2025-11-04T14:42:06Z
В Украине продают старые "Жигули" 1972 года за 1,9 миллиона
Фокус
2025-11-04T14:06:12Z
Raptor на минималках: Ford показал недорогой спортивный пикап на базе Kuga
Фокус
2025-11-04T13:12:40Z
Новый электромобиль Renault Twingo за 20 000 евро рассекретили до премьеры
Фокус
2025-11-04T12:21:57Z
Презентован новый Chery Tiggo 8 2026: он дешевле Duster
Фокус
2025-11-04T10:36:23Z
Представлен экономичный кроссовер Hyundai за $9000: он может появиться в Украине
Фокус
2025-11-04T09:30:08Z
Водителям рассказали, какие авто убивает ржавчина: эксперты составили антирейтинг
Хвиля
2025-11-04T04:30:41Z
Долги за коммуналку: как их реструктуризировать киевлянам
ZN UA
2025-11-05T03:25:17Z
В Киеве и ряде областей объявлена воздушная тревога: угроза баллистических ударов
TSN
2025-11-05T02:54:51Z
На краматорском направлении россияне гонят пехоту под прикрытием «Мавиков»
ZN UA
2025-11-05T00:41:31Z
"Мы не гордые": в КГВА обвинили Кличко в недостаточной защите энергообъектов столицы
Фокус
2025-11-05T00:17:30Z
В Купянске продолжаются ожесточенные бои: ситуация сложная, о полном контроле говорить рано — обозреватель
TSN
2025-11-04T22:57:12Z
Разведчики показали, как зачищают от оккупантов территорию вокруг Каховской ГЭС. ВИДЕО
Новости Украины
2025-11-04T22:16:22Z
Генштаб: 49 боев произошло на Покровском направлении с начала суток
Украинская правда
2025-11-04T21:40:42Z
Ситуация на фронте на вечер 4 ноября 2025 года
UAToday
2025-11-04T21:17:11Z
В РФ открыто признали, что Россия разрушила экономику Донбасса
Новости Украины
2025-11-04T20:57:50Z
Гороскоп на сегодня 5 ноября: рутина стрельцов, поездки рыб и общение раков
Знай
2025-11-05T02:33:11Z
Как заставить орхидеи, герань, фиалки цвести 365 дней в году: простой рецепт подкормки
GlavRed
2025-11-05T01:33:52Z
Какой цвет приносит силу вашему знаку зодиака
Comments UA
2025-11-04T23:18:07Z
День ангела 5 ноября: кого и как поздравлять с именинами
TSN
2025-11-04T22:16:26Z
Кондиционер, уксус и эфирные масла: как мыть пол, чтобы оно дольше оставалось чистым
Знай
2025-11-04T19:51:17Z
Принесет много романтики и удачи: любовный гороскоп на 2026 год для каждого знака Зодиака
Знай
2025-11-04T18:51:15Z
Что запрещено класть в стиральную машину: эксперты назвали 7 вещей, которые могут ее испортить
UAToday
2025-11-04T18:27:40Z
Как мгновенно убрать краску из ткани: два простых и дешевых средства, которые растворяют даже давние пятна
TSN
2025-11-04T17:06:45Z
Гороскоп на среду 5 ноября 2025 года
UAToday
2025-11-04T16:42:42Z
Новая пандемия и карантин уже на подходе? Ученые нашли "брата" коронавируса
Знай
2025-11-04T20:38:34Z
Горячий хаос: ученые рассказали, какими были первые галактики
ZN UA
2025-11-04T19:03:04Z
Чем Xbox Game Pass порадует в ноябре 2025 — Microsoft раскрыла первую волну игр для подписчиков на консолях Xbox и ПК
GameMag
2025-11-04T18:57:42Z
Выживаха заварена: Создатели Vampire Survivors и Boltgun анонсировали Warhammer Survivors
GameMag
2025-11-04T18:45:17Z
Остановить хаос: Представлен релизный трейлер Call of Duty: Black Ops 7
GameMag
2025-11-04T18:09:52Z
Межзвездный объект 3I/ATLAS изменил курс: еще одна причина, что это "корабль" инопланетян
Фокус
2025-11-04T18:00:22Z
Король Рингбрадерсів розганяє Мустанг 69-го року до другої космічної швидкості
Топ Жир
2025-11-04T17:42:47Z
Таинственный светящийся объект завис над вулканом: очевидцы уверены, что это НЛО
Фокус
2025-11-04T17:36:35Z
Ученые объяснили появление загадочной древней магнитной аномалии
ZN UA
2025-11-04T17:33:01Z
"Бавария" обыграла ПСЖ в центральном матче тура Лиги чемпионов
ZN UA
2025-11-04T22:23:13Z
Роналду неожиданно нарушил молчание и рассказал, что он думает о Трампе
Comments UA
2025-11-04T19:33:18Z
Британский бывший футболист Бекхэм получил рыцарское звание
ZN UA
2025-11-04T16:36:45Z
Суркис выступил с резким заявлением после поражения "Динамо" от "Шахтера"
Комсомольская правда
2025-11-04T15:54:30Z
Даша Квиткова взяла фамилию футболиста Бражка: спортсмен впервые прокомментировал их брак
TSN
2025-11-04T14:48:52Z
"Молчать больше не будем": Игорь Суркис жестко высказался о судействе в матче против "Шахтера"
ZN UA
2025-11-04T11:03:27Z
Главный тренер сербского клуба умер во время матча
ZN UA
2025-11-04T01:33:04Z
Самый старый чемпион Олимпийских игр скончался в возрасте 101 года
Апостроф
2025-11-03T18:57:48Z
Букмекеры сделали прогноз на матч "Шахтера" с исландцами в Лиге конференций
ZN UA
2025-11-03T15:21:20Z