MY.UAНовини
Чому концесія порту Чорноморська така кулуарна
Чому концесія порту Чорноморська така кулуарна

Чому концесія порту Чорноморська така кулуарна

Міністерство розвитку громад і територій вирішило, що зараз вдалий момент для інвестицій у порти

Після катастрофічного падіння морських перевезень Чорним морем внаслідок вторгнення Росії в Україну портова інфраструктура (крім тієї, що залишається на окупованих територіях) почала відновлюватись, не дивлячись на обстріли, які майже не припиняються — свою справу зробили Sea Babies, загнавши російський військовий флот якнайдалі.

Станом на 2025 рік до України все ще не ходять великі контейнерні лінії, а також четвертий рік заблоковано порт Миколаєва. Тим не менш, динаміка перевалки позитивна.

В цей час Міністерство розвитку громад і територій вирішило, що зараз вдалий момент для інвестицій у порти. Тому воно розпочало підготовку концесії порту Чорноморська, яку хоче реалізувати вже цього року.

Однак з невідомих причин презентація цього концесійного проекту відбулась за кордоном та, очевидно, була організована у першу чергу для іноземних компаній. Більше того, увесь процес відбувався кулуарно, тим часом як залучення інвесторів у стратегічну галузь під час війни мало би бути приводом для гордості та подією, до обговорення якої залучено широке коло профільних бізнесів та експертів. Тим часом, захід відбувався у тиші та із мінімумом офіційних звітів. Але ми дізнались, про що йшлося.

Що з українськими портами зараз?

За даними Асоціації морських портів, за 12 місяців 2024 року оператори портів "Одеса", "Чорноморськ", "Південний" та українських гаваней на Дунаї сумарно обробили 97,2 млн т вантажів – минулого року ця цифра склала 62 млн т. Однак це на 60 млн т менше, ніж було у довоєнний період. При цьому 80 млн т були оброблені

в портах Великої Одеси. Серед вантажів 18,5 млн т припало на руду (збільшення становило 10 разів у порівнянні з 2023 роком) і 60,3 млн т на зерно.

"Отже, можна констатувати, що очікувано після налагодження роботи українського морського коридору головну роль на себе знов перебрали порти Великої Одеси. Дунайський кластер втратив вантажообіг, а це значить, що держава має знайти механізми підтримки цих портів, як резервного шляху експорту. Разом з тим, важливим завданням на 2025 рік є розблокування роботи Миколаївських портів. Тут, звісно, питання лежить у безпековій площині, як і в цілому для всієї портової галузі країни", — зазначили в Асоціації.

Водночас через витрати не безпеку, зростання вартості страхування та інфляцію зросли тарифи на перевалку вантажів. За словами експертів, надвисокі страхові ставки найболючіше вдарили по контейнерних перевезеннях, хоча і вони потроху відновлюються. Також експерти кажуть, що попри втрату торгівлі з Росією і припинення транзиту через її територію, транзит для України не втрачений повністю, адже товари, які доставляються Чорним морем, потім транспортуються до Європи, зокрема до Польщі, яка має вихід лише до Балтійського моря, і країн без доступу до моря: Угорщина, Словаччина, Чехія.

В цілому ситуація у галузі залишається невтішною: з 18 морських портів, розташованих уздовж узбережжя Чорного та Азовського морів, працюють лише 6 портів Великої Одеси та Дунайські порти, але й ті завантажені частково. І при цьому існує щоденна небезпека пошкодження або знищення. І саме тому майже всі порти припинили заплановані інвестиції у власну інфраструктуру.

Саме на цьому тлі Міністерство розвитку громад і територій України оголосило про концесію порту Чорноморська.

І знов Коломойський

Про те, що готується концесія, стало відомо на початку року, а вже в березні Міністерство оголосило, що 24 квітня у Варшаві за підтримки ЄБРР та IFC, які вже розробили ТЕО концесії, пройде конференція для потенційних інвесторів та профільних експертів.

У повідомленні було сказано, що "за результатами проведення аналізу ефективності Міністерство розвитку громад та територій України прийняло рішення здійснити державно-приватне партнерство у формі концесії щодо Першого та Контейнерного терміналів в Порту Чорноморськ та здійснити підготовку до проведення концесійного конкурсу".

Однак текст аналізу і умов концесії Міністерство, ЄБРР та IFC не опублікували.

Тим часом експерти галузі гадали, чому про концесію замислились саме зараз, хто візьме на себе ризик інвестувати в інфраструктуру в країні, яка знаходиться у стані війни і під постійними обстрілами, і, нарешті, які вантажі цей порт має переробляти і в якій кількості, аби це мало комерційний сенс, адже інші діючи порти завантажені частково. Крім того, два порти, які були здані у концесію ще до початку вторгнення, зараз не працюють взагалі – це порти Херсона і "Ольвія".

Насправді про нову концесію порту Чорноморська вперше заговорили у 2021 році. На той час цей порт на умовах концесії вже орендувало ТОВ "Чорноморський портовий оператор" – аж з 1997 року. На початку цього року цього орендаря з порту "викинули": суд арештував сім причалів, якими розпоряджалася ця компанія.

За даними слідства, ТОВ "Чорноморський рибний порт" у змові з реєстраторами КП "Агенція державної реєстрації" незаконно оформили право приватної власності на операційні акваторії причалів. У лютому 2019 року службові особи компанії за підтримки реєстратора внесли зміни до Державного реєстру речових прав, посилаючись на сфальсифіковані технічні паспорти. Фонд держмайна України, як власник, погодження на відчуження акваторій не надавав. Саме тому в лютому 2025 року причали визнано речовими доказами, а прокуратура подала клопотання про арешт, щоби не допустити подальших маніпуляцій із власністю. Суд ухвалив рішення про арешт майна, але не обмежив користування – лише відчуження.

Тобто ще до того, як попередній орендар залишив порт, влада почала шукати нового. Можливо, справа в тому, що ТОВ "ЧРП" має зв’язок з Ігорем Коломойським, якого зараз переслідує влада і якого вивели майже з усіх державних компаній, на яких заробляв олігарх, як то на державній "Укрнафті".

Про зв’язок між цим ТОВ і Коломойським свідчить той факт, що його засновником є офшорні компанії Espert Holdings ltd, Meidcom ltd і ZAO Ukrtransitservice ltd. Як повідомляли ЗМІ, "Приватбанк" в грудні 2017 року подав позов до Високого суду Лондона проти Коломойського и його партнера Геннадія Боголюбова, а також компаній Teamtrend Ltd., Trade Point Agro Ltd., Collyer Ltd., Rossyan Investing Corp., Milbert Ventures Inc. і ZAO Ukrtransitservice Ltd., які імовірно їм належать або знаходяться під їх контролем.

До речі, під час Варшавської конференції з потенційними інвесторами про цей факт – арешт майна порту – згадки не було.

Непублічна публічність

Про конференцію в Варшаві на сайті Міністерства була одна згадка, і більше про неї відомство ніде не згадувало і не повідомляло про її перебіг та результати. Якби кілька експертів та блогерів не написали про цю подію, можливо, про неї ніхто з чиновників не повідомив би.

Це доволі дивно і викликає питання само по собі. Державне підприємство, яке для невеличкого міста Чорноморськ є чи не єдиним "годувальником", яке знаходиться під арештом, і це на тлі регулярних ворожих атак, планують передати у приватні руки – то чому це не обговорюється із колективом, із профспілками, із Адміністрацією морських портів, із громадами? Де презентації та звіти?

Штучне приховування інформації породжує плітки та домисли. А якщо йдеться про державну власність, ще і обов’язкову підозру у корупції. Цього нам не потрібно, нас і без того безкінечно називають найкорумпованішою країною світу.

Отож, ми вирішили виконати роботу прес-офісу Міністерства та розпитали, що ж відбувалося на загадковому Варшавському з’їзді.

Нашим тут не місце

Презентація розпочалась з загальної характеристики економіки України, її нинішнього стану і стану портової інфраструктури. Як досягнення були представлені порти Херсона і "Ольвія", які були здані в концесію раніше (але, як було сказано вище, вони обидва зараз не працюють).

Щодо, власне, порту Чорноморська було повідомлено, що потужності, які виставлені на концесію, будуть здані двома тендерами: один для контейнерного терміналу, інший – для поромного. Перший з них навіть пройшов процедуру оцінки, хоча вона не була озвучена.

Загалом обидва термінали нібито очікують лише на зацікавленість інвесторів і оголошення тендерів, а все інше майже готове: Міністерство бажає здати їх вже до кінця цього року.

Наші джерела, які знайомі з перебігом підготовки концесії, кажуть, що одна з умов тендеру полягає у тому, що майбутній орендар зобов’язаний поглибити дно у порті до 16 метрів. А під час конференції прозвучала ще одна цікава умова: привести з собою як мінімум одного клієнта (або довести, що він є).

Але організатори конференції, включно з ЄБРР та IFC, офіційно попередили учасників, що все, що вони там розповіли, не є остаточною пропозицією, а надана інформація не є точною, вона лише індикативна. Очевидно, про реальні фінансові умови тендерів ми дізнаємось лише тоді, коли буде оголошено конкурси. Тому поки інвесторам розповідали, яким був порт до 2022 року і які його технічні потреби зараз, зокрема, поглиблення дна, а також реконструкція залізничних під’їздів та автошляхів, що ведуть до порту.

Звісно, і для майбутніх концесіонерів, і для нинішніх працівників порту важливо знати, що буде з соціальною стороною проекту. Як з’ясувалось, майбутній орендар має довести кількість співробітників до 1240. Зараз же в порту залишилось 40 адміністративних працівників, середня зарплатня яких становить 10 000 гривень (250 доларів США) на місяць. Ще 110 захищені від звільнення чи скорочення через те, що вони призвані до лав Збройних сил України. Всі вони, звісно, мають отримати офіційні контракти з новим концесіонером, страховки, але загалом умови праці після здачі порту у концесію мають стати "не гіршими, ніж були" — не кращими, не середніми по країні, не ринковими, а саме не гіршими (тобто можуть бути такими саме). А скорочення та звільнення не можуть проводитись лише перші 5 років (термін концесії, до речі, становитиме 40 років). Іншими словами, ті, хто, наприклад, повернуться з армії, отримають ті самі 10 тисяч і прогнозовано звільняться самі через нікчемну зарплатню. Крім того, майбутній концесіонер отримає право відправляти працівників на пенсію достроково.

Такий підхід до соціальної складової концесії не можна вважати чимось унікальним, але це пряме свідчення того, що Міністерство фактично надає концесіонеру право позбавитись нинішніх працівників без якихось суттєвих проблем.

Щодо технічних та фінансових вимог до учасників, відзначимо наступні:

  • 5-річний досвід управління аналогічними або більшими портовими терміналами протягом останніх 15 років
  • досвід оброки вантажу 180 000 TEU на рік
  • досвід роботи в міжнародній мережі контейнерних терміналів
  • володіння або управління мінімум 2 терміналами у 2 різних країнах
  • досвід портових інвестицій (прямих або непрямих) у будівництво вантажообробної інфраструктури за останні 15 років у обсязі від 50 мільйонів доларів США та 180 000 TEU на рік
  • спроможність інвестувати від 50 мільйонів доларів США і підтвердження такої суми на банківському рахунку.

Попри те, що на конференції були присутні представники українських компаній, ці умови прописані таким чином, що взяти участь у концесії вони не зможуть, оскільки жодна з них не має досвіду управління портами у двох країнах. З іншого боку, іноземним компаніям навряд потрібні наші люди, байдуже, що вони на фронті чи все життя працювали у Чорноморську або є спеціалістами своєї справи.

Крім того, умови участі у конкурсі на концесію, які погодило українське міністерство, виглядають дискримінаційними по відношення до українського бізнесу, який, все ж таки, має певний досвід, залучає портові збори, а також пережив і досі переживає російськи атаки, втрачаючи людей і гроші, але попри все продовжує працювати в Україні, а не здійснив релокацію, скажімо, до Румунії.

Питання без відповіді

Попри участь у підготовці концесії таких авторитетних інституцій як ЄБРР та IFC, проект Міністерства викликає більше питань, ніж відповідей. Перше з них полягає ось у чому: а чи не слід дочекатись закінчення слідства і суду щодо попереднього концесіонера, активи якого зараз заарештовані? При цьому не має значення, яке його прізвище – Коломойський, Боголюбов чи якесь інше.

Скоріш за все, концесію проведуть за процедурою аукціону у системі Prozorro, що добре, бо це публічно, однак незрозуміла непублічність підготовки конкурсу. Чим була викликана така секретність, якщо це не військова таємниця?

Наступне питання: чому Міністерство так впевнено, що йому вдасться здати порт в концесію до кінця цього року, враховуючи суттєву втрату Україною транзитних можливостей та виробничих потужностей? Простіше кажучи: чи достатньо бажаючих (особливо за кордоном) вкладати гроші в порт під час війни, яка невідомо коли і чим закінчиться? Якщо умови конкурсу не прописані під якусь конкретну компанію (що незаконно), тоді не зрозуміло, хто ці відчайдухи? Як, наприклад, поглиблювати дно під час обстрілів?

Дійсно, динаміка перевалки вантажів за останні два роки – позитивна. Однак до довоєнного рівня ще далеко. Тому виникає питання, що і звідки будуть доставляти до/з порту Чорноморська?

Як концесія вплине на життя міста Чорноморськ, в якому порт – чи не єдине містоутворююче підприємство? Чому Міністерство розвитку громад і територій нічого не каже про громаду і територію міста Чорноморськ?

Який взагалі сенс у концесії, коли ми вже маємо два порти, зданих в оренду, однак ефект для держави від такої форми управління не очевидний?

Як зміниться ринкова позиція інших діючих портів України (об’єми переробки вантажів, прибуток, рівень завантаження потужностей)? Чи не створює нездорової конкуренції розвиток одного державного порту по відношенню до інших?

І, нарешті, чому Адміністрація морських портів України, яка і є тією організацією, яка має керувати державними портами, не може виконувати ті самі функції, які покладає на концесіонерів? Очевидна відповідь – через брак коштів для інвестицій. Однак ми маємо інші приклади того, що державні компанії можуть бути успішними та прибутковими – Нафтогаз України і Укрпошта.

На жаль, Міністерство на ці питання відповіді не дало і, судячи з реакції на витік інформації про конференцію у Варшаві, давати не налаштоване. З цих причин доцільність, вчасність і прозорість концесії порту Чорноморська варта уваги більш широкого кола зацікавлених сторін.

Теги за темою
Черное море
Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Згадувані персони
Гурт «Полтава» з Бразилії представить національне мистецтво на фестивалі в Перу
УкраинФорм
2025-11-05T09:36:39Z
"Закінчать вони погано": Зібров розповів, як Повалій продалася за великі гроші
Фокус
2025-11-05T09:27:48Z
Андре Тан назвав головні убори осені: вони довершать будь-який образ
24tv
2025-11-05T09:27:04Z
"Соромно сказати": Павло Зібров заговорив про секрети свого 30-річного шлюбу
Фокус
2025-11-05T09:21:41Z
Відома співачка, яку називають невісткою Бойка, народила первістка
Фокус
2025-11-05T09:06:45Z
«Моє місто – в Україні 2.0»: у Пекіні відбулася зворушлива подорож українською культурою
УкраинФорм
2025-11-05T09:06:35Z
Росіяни очолили український музичний чарт: Jerry Heil обурилась
24tv
2025-11-05T08:57:52Z
Співачка ROXOLANA вперше стала мамою і розсекретила стать дитини
24tv
2025-11-05T08:54:24Z
У Києві відкривається масштабна виставка Якова Гніздовського до 110-річчя митця діаспори
УкраинФорм
2025-11-05T08:43:11Z
Лещенко - у Раді: Укрзалізниця за дев’ять місяців зазнала понад 7 мільярдів збитків
УкраинФорм
2025-11-05T09:36:49Z
Росія і Туреччина ведуть переговори про продовження угод з постачання газу - Bloomberg
УкраинФорм
2025-11-05T09:33:59Z
В Укрзалізниці розраховують, що програма безкоштовних поїздок допоможе також розвантажити піковий період
Известия Киев
2025-11-05T09:33:48Z
Китай призупиняє додаткові тарифи на американські товари
ГЛАВКОМ NET
2025-11-05T09:30:32Z
Дефіцит продуктів в Чернігівській області: що відбувається на ринку і як це вплине на українців
Политека
2025-11-05T09:30:24Z
Rheinmetall відкриє у Литві центр із виробництва зарядів для боєприпасів
InternetUA
2025-11-05T09:30:16Z
Нові виплати українцям 2025: на що можна витратити 1000 Зеленського
GlavRed
2025-11-05T09:27:41Z
Великі міста України можуть залишитися частково без опалення – енергетики
ZN UA
2025-11-05T09:27:31Z
Збитки Укрзалізниці сягнули 7 мільярдів гривень: чи допоможе програма "УЗ-3000"
24tv
2025-11-05T09:27:12Z
В Україні главу Інгушетії заочно засудили до 8 років ув’язнення за фінансування війни
УкраинФорм
2025-11-05T09:39:39Z
Reuters: США просять ООН зняти санкції з президента Сирії на тлі його візиту в Білий дім
Европейская правда
2025-11-05T09:39:24Z
ЄС погодив послаблення своєї кліматичної мети перед ключовим самітом ООН
Европейская правда
2025-11-05T09:39:01Z
ЗМІ: Бельгія і Єврокомісія проведуть кризову зустріч на тлі суперечностей щодо росактивів
Европейская правда
2025-11-05T09:36:45Z
Світ наближається до нової гонки озброєнь — FT
ZN UA
2025-11-05T09:33:54Z
Розвідка Південної Кореї: КНДР готується до зустрічі Трампа з Кім Чен Ином
Европейская правда
2025-11-05T09:30:35Z
Поліція Латвії не відкриватиме справу проти глави МЗС за заявою росолігарха Авена
Европейская правда
2025-11-05T09:30:14Z
У Бундестазі назвали Німеччину "борделем Європи" і закликали боротись з проституцією
Европейская правда
2025-11-05T09:25:22Z
Україна та Молдова можуть завершити переговори про вступ до ЄС у 2028 році – Єврокомісія
ГЛАВКОМ NET
2025-11-05T09:21:57Z
Поліція вилучила «Шахед», який киянин перевозив на даху автомобіля
УкраинФорм
2025-11-05T09:36:57Z
СБУ затримала російського агента, який коригував удари по енергетичній інфраструктурі Києва
УкраинФорм
2025-11-05T09:36:20Z
Заступника начальника Київської митниці затримано за підозрою в отриманні хабаря
ГЛАВКОМ NET
2025-11-05T09:35:31Z
Поліція затримала зловмисника, який викрав у військового з картки понад 200 тисяч гривень
InternetUA
2025-11-05T09:25:40Z
На Миколаївщині діти пошкодили на цвинтарі 30 могил
УкраинФорм
2025-11-05T09:12:52Z
Суми частково знеструмлені через атаку росіян
УкраинФорм
2025-11-05T08:18:51Z
Росіяни атакували на Запоріжжі мікроавтобус рятувальників - четверо поранених
УкраинФорм
2025-11-05T08:18:48Z
Продавав підроблені водійські права: ДБР викрило правоохоронця на інтернет-схемі
InternetUA
2025-11-05T07:37:55Z
На Київщині затримано чоловіка, підозрюваного у зґвалтуванні неповнолітніх падчерок
ГЛАВКОМ NET
2025-11-05T06:53:02Z
Фронт отримає додаткові засоби радіолокаційної боротьби через DOT-Chain Defence
УкраинФорм
2025-11-05T09:39:07Z
Спадок аграрної імперії Яковишина: змі обговорюють претендентів
Комсомольская правда
2025-11-05T09:36:35Z
Андрій Бєдняков шокував, що зараз відбувається в окупованому Маріуполі: "Страшно виходити на вулиці"
TSN
2025-11-05T09:33:46Z
ССО атакували ОТРК "Іскандер" та радіолокаційну станцію в Курській області
ZN UA
2025-11-05T09:33:13Z
Атомний авіаносець ВМС США прибув до Південної Кореї
УкраинФорм
2025-11-05T09:30:15Z
Чому 6 листопада не можна давати гроші в борг: яке церковне свято
GlavRed
2025-11-05T09:27:35Z
Складна ціль: у Повітряних Силах повідомили про проблеми зі збиттям ракет РФ
GlavRed
2025-11-05T09:27:23Z
Німецька поліція зупинила пару після сексу на швидкості 140 км/год
Европейская правда
2025-11-05T09:22:56Z
Удар по Орлу був ракетним, попри заяви губернатора — росЗМІ
ZN UA
2025-11-05T09:21:18Z
Науковці пояснили, як какао та вино покращують когнітивні функції
ГЛАВКОМ NET
2025-11-05T09:39:51Z
Не лише на Київщині: в Україні зафіксували спалах вірусу Коксакі, як він проявляється
Фокус
2025-11-05T09:15:08Z
Грипозний сезон: за тиждень перехворіли майже 109 тисяч жителів України
УкраинФорм
2025-11-05T09:10:23Z
Вчені розкрили несподіваний фактор, що впливає на якість сну
ГЛАВКОМ NET
2025-11-05T07:12:39Z
Робота для пенсіонерів у Чернігівській області: який досвід потрібно мати для зарплати до 23 000 гривень
Политека
2025-11-05T06:06:43Z
Вакцина від грипу стала дефіцитом: у чому причина
Знай
2025-11-05T03:54:23Z
Учені розповіли про простий і приємний спосіб знизити ризик розвитку деменції
ZN UA
2025-11-05T02:46:13Z
Як отримати тест-смужки для глюкометра: важливі зміни для пацієнтів
Хвиля
2025-11-05T00:37:01Z
Приватні донори: Direct Relief допомагає Україні ліками та протезами
Хвиля
2025-11-04T22:38:11Z
Авто, які переживуть свого водія: рейтинг "вічних" машин
Хвиля
2025-11-05T09:30:33Z
Продажі нових авто в Україні встановили рекорд: ТОП-10 лідерів
ЗаРулем
2025-11-05T09:30:24Z
Готуйте гроші на ремонт: як заздалегідь зрозуміти, що пральна машина може зламатися
24tv
2025-11-05T09:06:51Z
Популярність авто з ДВС в Україні помітно знизилася: статистика
AutoCentre
2025-11-05T09:06:29Z
Гібрид на 700 сил: позашляховик Jeep Grand Wagoneer оновили
AutoGeek
2025-11-05T09:00:01Z
Водневий пікап Toyota Tacoma підготували для подорожей
AutoGeek
2025-11-05T08:21:23Z
Новий Renault Twingo повністю розсекретили напередодні дебюту
AutoCentre
2025-11-05T08:18:04Z
Зі штурвалом в салоні: міський електромобіль Daihatsu Midget X показали офіційно
AutoGeek
2025-11-05T07:37:04Z
Ford презентував спортивний Maverick із деталями від Mustang
AutoCentre
2025-11-05T07:30:57Z
Київ дихає "червоним": на Подолі індекс якості повітря зашкалює — еколог назвав причини
TSN
2025-11-05T09:33:52Z
"Націоналізація" майна на Луганщині: російська влада продовжує забирати житло в українців
24tv
2025-11-05T09:33:03Z
Євген Хмара презентував композицію «REVIVAL», присвячену працівникам Київського метрополітену
GlavRed
2025-11-05T09:30:11Z
Критична ситуація під Покровськом: ворог поглиблює наступ, під загрозою Мирноград, – DeepState
24tv
2025-11-05T09:18:07Z
У Сумах перебої зі світлом: є зміни у водопостачанні та роботі транспорту
24tv
2025-11-05T09:09:59Z
Окупанти перекидають ЗРК «Панцир-С1» у напрямку від Керчі до Сімферополя - соцмережі
УкраинФорм
2025-11-05T09:06:58Z
Покровськ під загрозою: в ISW проаналізували, РФ змінила тактику і прорвалася на цьому напрямку
TSN
2025-11-05T09:03:31Z
Новий графік руху транспорту у Харкові: які тролейбуси повертаються на маршрути
Политека
2025-11-05T09:00:58Z
У Вінниці поліпшують доступність площі Героїв Майдану
УкраинФорм
2025-11-05T08:39:38Z
Китайський гороскоп на завтра 6 листопада: Коням - зриви, Півням - втрати
GlavRed
2025-11-05T09:27:59Z
Гороскоп на завтра 6 листопада: Стрільці зірвуть куш, Водоліям - великий успіх
GlavRed
2025-11-05T09:27:47Z
Названо найгірше місце у літаку: політ там перетвориться на кошмар
24tv
2025-11-05T09:27:10Z
Осінні рукотвори для дитячого садочка: цікаві ідеї для малюків
24tv
2025-11-05T09:24:46Z
Ось чому не можна тримати ці квіти вдома самотнім жінкам
TSN
2025-11-05T08:33:58Z
18 рис, через які вас або обожнюють, або терпіти не можуть
TSN
2025-11-05T08:33:44Z
Прикраси блищатимуть як нові: простий спосіб почистити срібло вдома
24tv
2025-11-05T08:18:41Z
Супермісяць у листопаді принесе великі зміни 2 знакам зодіаку: кому приготуватися
24tv
2025-11-05T08:14:02Z
Тревел-блогерка розкрила неприємну правду про повітряні кулі у Каппадокії
24tv
2025-11-05T07:13:37Z
Знайдено винахід перших людей: його безперервно використовували 300 тис. років
Фокус
2025-11-05T09:36:53Z
Фрагменти комети на швидкості 81 000 км/год вибухнули в атмосфері Землі
Фокус
2025-11-05T09:33:41Z
Що буде, якщо не оновлювати Android на смартфоні
GlavRed
2025-11-05T09:27:40Z
Міжзоряний хамелеон: здається, комета 3I/ATLAS щойно вкотре змінила свій колір
24tv
2025-11-05T09:27:28Z
У Чумацькому Шляху загадкова сила переміщує зірки: це не можуть пояснити
Фокус
2025-11-05T09:27:17Z
Чорна діра випустила найпотужніший енергетичний спалах в історії спостережень
ZN UA
2025-11-05T09:27:08Z
Історичне врегулювання: Google та Epic Games досягли угоди, що докорінно змінить Android
ZN UA
2025-11-05T09:06:17Z
ТОП-5 помилок, які робить кожен при купівлі смартфона
InternetUA
2025-11-05T09:03:52Z
Де і коли зʼявляться нові чіпи M5 Ultra від Apple
24tv
2025-11-05T09:03:44Z
Хоче космічні гроші: Кроуфорд готовий провести бій із бажаним суперником Усика
24tv
2025-11-05T09:36:10Z
Юбер: Ми були левами в матчі з Атлетіко
Football.ua
2025-11-05T09:33:33Z
Єгор Сушкін - MVP жовтня в українській баскетбольній Суперлізі
УкраинФорм
2025-11-05T09:30:01Z
Основний етап Ліги чемпіонів 2025/26
360ua.news
2025-11-05T09:27:42Z
Лідерка жіночої збірної України з баскетболу повернулася до гри після трьох пропущених матчів
ГЛАВКОМ NET
2025-11-05T09:24:07Z
Луїс Енріке: 11 на 11 Баварія грала краще за ПСЖ
Football.ua
2025-11-05T09:18:46Z
Спаллетті: З таким духом, ми виграємо багато матчів
Football.ua
2025-11-05T09:18:25Z
Ліга чемпіонів: розклад усіх матчів дня 5 листопада
ZN UA
2025-11-05T09:12:56Z
Чемпіон світу Неста може очолити італійський клуб
ГЛАВКОМ NET
2025-11-05T09:09:25Z