MY.UAНовини
Чому концесія порту Чорноморська така кулуарна
Чому концесія порту Чорноморська така кулуарна

Чому концесія порту Чорноморська така кулуарна

Міністерство розвитку громад і територій вирішило, що зараз вдалий момент для інвестицій у порти

Після катастрофічного падіння морських перевезень Чорним морем внаслідок вторгнення Росії в Україну портова інфраструктура (крім тієї, що залишається на окупованих територіях) почала відновлюватись, не дивлячись на обстріли, які майже не припиняються — свою справу зробили Sea Babies, загнавши російський військовий флот якнайдалі.

Станом на 2025 рік до України все ще не ходять великі контейнерні лінії, а також четвертий рік заблоковано порт Миколаєва. Тим не менш, динаміка перевалки позитивна.

В цей час Міністерство розвитку громад і територій вирішило, що зараз вдалий момент для інвестицій у порти. Тому воно розпочало підготовку концесії порту Чорноморська, яку хоче реалізувати вже цього року.

Однак з невідомих причин презентація цього концесійного проекту відбулась за кордоном та, очевидно, була організована у першу чергу для іноземних компаній. Більше того, увесь процес відбувався кулуарно, тим часом як залучення інвесторів у стратегічну галузь під час війни мало би бути приводом для гордості та подією, до обговорення якої залучено широке коло профільних бізнесів та експертів. Тим часом, захід відбувався у тиші та із мінімумом офіційних звітів. Але ми дізнались, про що йшлося.

Що з українськими портами зараз?

За даними Асоціації морських портів, за 12 місяців 2024 року оператори портів "Одеса", "Чорноморськ", "Південний" та українських гаваней на Дунаї сумарно обробили 97,2 млн т вантажів – минулого року ця цифра склала 62 млн т. Однак це на 60 млн т менше, ніж було у довоєнний період. При цьому 80 млн т були оброблені

в портах Великої Одеси. Серед вантажів 18,5 млн т припало на руду (збільшення становило 10 разів у порівнянні з 2023 роком) і 60,3 млн т на зерно.

"Отже, можна констатувати, що очікувано після налагодження роботи українського морського коридору головну роль на себе знов перебрали порти Великої Одеси. Дунайський кластер втратив вантажообіг, а це значить, що держава має знайти механізми підтримки цих портів, як резервного шляху експорту. Разом з тим, важливим завданням на 2025 рік є розблокування роботи Миколаївських портів. Тут, звісно, питання лежить у безпековій площині, як і в цілому для всієї портової галузі країни", — зазначили в Асоціації.

Водночас через витрати не безпеку, зростання вартості страхування та інфляцію зросли тарифи на перевалку вантажів. За словами експертів, надвисокі страхові ставки найболючіше вдарили по контейнерних перевезеннях, хоча і вони потроху відновлюються. Також експерти кажуть, що попри втрату торгівлі з Росією і припинення транзиту через її територію, транзит для України не втрачений повністю, адже товари, які доставляються Чорним морем, потім транспортуються до Європи, зокрема до Польщі, яка має вихід лише до Балтійського моря, і країн без доступу до моря: Угорщина, Словаччина, Чехія.

В цілому ситуація у галузі залишається невтішною: з 18 морських портів, розташованих уздовж узбережжя Чорного та Азовського морів, працюють лише 6 портів Великої Одеси та Дунайські порти, але й ті завантажені частково. І при цьому існує щоденна небезпека пошкодження або знищення. І саме тому майже всі порти припинили заплановані інвестиції у власну інфраструктуру.

Саме на цьому тлі Міністерство розвитку громад і територій України оголосило про концесію порту Чорноморська.

І знов Коломойський

Про те, що готується концесія, стало відомо на початку року, а вже в березні Міністерство оголосило, що 24 квітня у Варшаві за підтримки ЄБРР та IFC, які вже розробили ТЕО концесії, пройде конференція для потенційних інвесторів та профільних експертів.

У повідомленні було сказано, що "за результатами проведення аналізу ефективності Міністерство розвитку громад та територій України прийняло рішення здійснити державно-приватне партнерство у формі концесії щодо Першого та Контейнерного терміналів в Порту Чорноморськ та здійснити підготовку до проведення концесійного конкурсу".

Однак текст аналізу і умов концесії Міністерство, ЄБРР та IFC не опублікували.

Тим часом експерти галузі гадали, чому про концесію замислились саме зараз, хто візьме на себе ризик інвестувати в інфраструктуру в країні, яка знаходиться у стані війни і під постійними обстрілами, і, нарешті, які вантажі цей порт має переробляти і в якій кількості, аби це мало комерційний сенс, адже інші діючи порти завантажені частково. Крім того, два порти, які були здані у концесію ще до початку вторгнення, зараз не працюють взагалі – це порти Херсона і "Ольвія".

Насправді про нову концесію порту Чорноморська вперше заговорили у 2021 році. На той час цей порт на умовах концесії вже орендувало ТОВ "Чорноморський портовий оператор" – аж з 1997 року. На початку цього року цього орендаря з порту "викинули": суд арештував сім причалів, якими розпоряджалася ця компанія.

За даними слідства, ТОВ "Чорноморський рибний порт" у змові з реєстраторами КП "Агенція державної реєстрації" незаконно оформили право приватної власності на операційні акваторії причалів. У лютому 2019 року службові особи компанії за підтримки реєстратора внесли зміни до Державного реєстру речових прав, посилаючись на сфальсифіковані технічні паспорти. Фонд держмайна України, як власник, погодження на відчуження акваторій не надавав. Саме тому в лютому 2025 року причали визнано речовими доказами, а прокуратура подала клопотання про арешт, щоби не допустити подальших маніпуляцій із власністю. Суд ухвалив рішення про арешт майна, але не обмежив користування – лише відчуження.

Тобто ще до того, як попередній орендар залишив порт, влада почала шукати нового. Можливо, справа в тому, що ТОВ "ЧРП" має зв’язок з Ігорем Коломойським, якого зараз переслідує влада і якого вивели майже з усіх державних компаній, на яких заробляв олігарх, як то на державній "Укрнафті".

Про зв’язок між цим ТОВ і Коломойським свідчить той факт, що його засновником є офшорні компанії Espert Holdings ltd, Meidcom ltd і ZAO Ukrtransitservice ltd. Як повідомляли ЗМІ, "Приватбанк" в грудні 2017 року подав позов до Високого суду Лондона проти Коломойського и його партнера Геннадія Боголюбова, а також компаній Teamtrend Ltd., Trade Point Agro Ltd., Collyer Ltd., Rossyan Investing Corp., Milbert Ventures Inc. і ZAO Ukrtransitservice Ltd., які імовірно їм належать або знаходяться під їх контролем.

До речі, під час Варшавської конференції з потенційними інвесторами про цей факт – арешт майна порту – згадки не було.

Непублічна публічність

Про конференцію в Варшаві на сайті Міністерства була одна згадка, і більше про неї відомство ніде не згадувало і не повідомляло про її перебіг та результати. Якби кілька експертів та блогерів не написали про цю подію, можливо, про неї ніхто з чиновників не повідомив би.

Це доволі дивно і викликає питання само по собі. Державне підприємство, яке для невеличкого міста Чорноморськ є чи не єдиним "годувальником", яке знаходиться під арештом, і це на тлі регулярних ворожих атак, планують передати у приватні руки – то чому це не обговорюється із колективом, із профспілками, із Адміністрацією морських портів, із громадами? Де презентації та звіти?

Штучне приховування інформації породжує плітки та домисли. А якщо йдеться про державну власність, ще і обов’язкову підозру у корупції. Цього нам не потрібно, нас і без того безкінечно називають найкорумпованішою країною світу.

Отож, ми вирішили виконати роботу прес-офісу Міністерства та розпитали, що ж відбувалося на загадковому Варшавському з’їзді.

Нашим тут не місце

Презентація розпочалась з загальної характеристики економіки України, її нинішнього стану і стану портової інфраструктури. Як досягнення були представлені порти Херсона і "Ольвія", які були здані в концесію раніше (але, як було сказано вище, вони обидва зараз не працюють).

Щодо, власне, порту Чорноморська було повідомлено, що потужності, які виставлені на концесію, будуть здані двома тендерами: один для контейнерного терміналу, інший – для поромного. Перший з них навіть пройшов процедуру оцінки, хоча вона не була озвучена.

Загалом обидва термінали нібито очікують лише на зацікавленість інвесторів і оголошення тендерів, а все інше майже готове: Міністерство бажає здати їх вже до кінця цього року.

Наші джерела, які знайомі з перебігом підготовки концесії, кажуть, що одна з умов тендеру полягає у тому, що майбутній орендар зобов’язаний поглибити дно у порті до 16 метрів. А під час конференції прозвучала ще одна цікава умова: привести з собою як мінімум одного клієнта (або довести, що він є).

Але організатори конференції, включно з ЄБРР та IFC, офіційно попередили учасників, що все, що вони там розповіли, не є остаточною пропозицією, а надана інформація не є точною, вона лише індикативна. Очевидно, про реальні фінансові умови тендерів ми дізнаємось лише тоді, коли буде оголошено конкурси. Тому поки інвесторам розповідали, яким був порт до 2022 року і які його технічні потреби зараз, зокрема, поглиблення дна, а також реконструкція залізничних під’їздів та автошляхів, що ведуть до порту.

Звісно, і для майбутніх концесіонерів, і для нинішніх працівників порту важливо знати, що буде з соціальною стороною проекту. Як з’ясувалось, майбутній орендар має довести кількість співробітників до 1240. Зараз же в порту залишилось 40 адміністративних працівників, середня зарплатня яких становить 10 000 гривень (250 доларів США) на місяць. Ще 110 захищені від звільнення чи скорочення через те, що вони призвані до лав Збройних сил України. Всі вони, звісно, мають отримати офіційні контракти з новим концесіонером, страховки, але загалом умови праці після здачі порту у концесію мають стати "не гіршими, ніж були" — не кращими, не середніми по країні, не ринковими, а саме не гіршими (тобто можуть бути такими саме). А скорочення та звільнення не можуть проводитись лише перші 5 років (термін концесії, до речі, становитиме 40 років). Іншими словами, ті, хто, наприклад, повернуться з армії, отримають ті самі 10 тисяч і прогнозовано звільняться самі через нікчемну зарплатню. Крім того, майбутній концесіонер отримає право відправляти працівників на пенсію достроково.

Такий підхід до соціальної складової концесії не можна вважати чимось унікальним, але це пряме свідчення того, що Міністерство фактично надає концесіонеру право позбавитись нинішніх працівників без якихось суттєвих проблем.

Щодо технічних та фінансових вимог до учасників, відзначимо наступні:

  • 5-річний досвід управління аналогічними або більшими портовими терміналами протягом останніх 15 років
  • досвід оброки вантажу 180 000 TEU на рік
  • досвід роботи в міжнародній мережі контейнерних терміналів
  • володіння або управління мінімум 2 терміналами у 2 різних країнах
  • досвід портових інвестицій (прямих або непрямих) у будівництво вантажообробної інфраструктури за останні 15 років у обсязі від 50 мільйонів доларів США та 180 000 TEU на рік
  • спроможність інвестувати від 50 мільйонів доларів США і підтвердження такої суми на банківському рахунку.

Попри те, що на конференції були присутні представники українських компаній, ці умови прописані таким чином, що взяти участь у концесії вони не зможуть, оскільки жодна з них не має досвіду управління портами у двох країнах. З іншого боку, іноземним компаніям навряд потрібні наші люди, байдуже, що вони на фронті чи все життя працювали у Чорноморську або є спеціалістами своєї справи.

Крім того, умови участі у конкурсі на концесію, які погодило українське міністерство, виглядають дискримінаційними по відношення до українського бізнесу, який, все ж таки, має певний досвід, залучає портові збори, а також пережив і досі переживає російськи атаки, втрачаючи людей і гроші, але попри все продовжує працювати в Україні, а не здійснив релокацію, скажімо, до Румунії.

Питання без відповіді

Попри участь у підготовці концесії таких авторитетних інституцій як ЄБРР та IFC, проект Міністерства викликає більше питань, ніж відповідей. Перше з них полягає ось у чому: а чи не слід дочекатись закінчення слідства і суду щодо попереднього концесіонера, активи якого зараз заарештовані? При цьому не має значення, яке його прізвище – Коломойський, Боголюбов чи якесь інше.

Скоріш за все, концесію проведуть за процедурою аукціону у системі Prozorro, що добре, бо це публічно, однак незрозуміла непублічність підготовки конкурсу. Чим була викликана така секретність, якщо це не військова таємниця?

Наступне питання: чому Міністерство так впевнено, що йому вдасться здати порт в концесію до кінця цього року, враховуючи суттєву втрату Україною транзитних можливостей та виробничих потужностей? Простіше кажучи: чи достатньо бажаючих (особливо за кордоном) вкладати гроші в порт під час війни, яка невідомо коли і чим закінчиться? Якщо умови конкурсу не прописані під якусь конкретну компанію (що незаконно), тоді не зрозуміло, хто ці відчайдухи? Як, наприклад, поглиблювати дно під час обстрілів?

Дійсно, динаміка перевалки вантажів за останні два роки – позитивна. Однак до довоєнного рівня ще далеко. Тому виникає питання, що і звідки будуть доставляти до/з порту Чорноморська?

Як концесія вплине на життя міста Чорноморськ, в якому порт – чи не єдине містоутворююче підприємство? Чому Міністерство розвитку громад і територій нічого не каже про громаду і територію міста Чорноморськ?

Який взагалі сенс у концесії, коли ми вже маємо два порти, зданих в оренду, однак ефект для держави від такої форми управління не очевидний?

Як зміниться ринкова позиція інших діючих портів України (об’єми переробки вантажів, прибуток, рівень завантаження потужностей)? Чи не створює нездорової конкуренції розвиток одного державного порту по відношенню до інших?

І, нарешті, чому Адміністрація морських портів України, яка і є тією організацією, яка має керувати державними портами, не може виконувати ті самі функції, які покладає на концесіонерів? Очевидна відповідь – через брак коштів для інвестицій. Однак ми маємо інші приклади того, що державні компанії можуть бути успішними та прибутковими – Нафтогаз України і Укрпошта.

На жаль, Міністерство на ці питання відповіді не дало і, судячи з реакції на витік інформації про конференцію у Варшаві, давати не налаштоване. З цих причин доцільність, вчасність і прозорість концесії порту Чорноморська варта уваги більш широкого кола зацікавлених сторін.

Теги за темою
Чорне море
Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Згадувані персони
Певица из Украины рассказала о своем разводе с российским композитором
Comments UA
2025-10-09T19:51:13Z
Сара Джессика Паркер воссоединилась с Барышниковым, который сыграл ее бойфренда "Сексе в большом городе"
Комсомольская правда
2025-10-09T19:09:02Z
Юморист КВН Артем Стовпяцкий погиб на войне
TSN
2025-10-09T18:54:38Z
"Не для этого женятся": Тейлор Свифт положила конец слухам об окончании карьеры и браке с Тревисом Келси
Знай
2025-10-09T18:51:20Z
Дочь Поляковой призналась, почему отказалась от жизни в Украине: "Все приходится делать самостоятельно"
TSN
2025-10-09T17:18:35Z
Тейлор Свифт побила 10-летний рекорд Адель
Апостроф
2025-10-09T17:15:59Z
Руслана отреагировала на "вьетнамский плагиат" - певица Хо Куин Хуонг перепела ее хиты
Комсомольская правда
2025-10-09T16:08:18Z
"Снимаем квартиру с другом": 20-летняя дочь Поляковой рассказала о жизни с мужем в США
Апостроф
2025-10-09T15:57:37Z
"Стесняюсь камер": Дженнифер Энистон снялась для глянца в необычных образах
Апостроф
2025-10-09T15:36:59Z
Подорожание продуктов в Запорожье: что изменилось для горожан
Политека
2025-10-09T19:31:29Z
Потребуют еще больше стажа: в Украине изменят условия для выхода на пенсию
Знай
2025-10-09T19:12:23Z
Названы продукты, которые больше всего подорожали в Украине
Comments UA
2025-10-09T18:39:25Z
Как доехать до Сумщины и Черниговщины: "Укрзализныця" сообщила детали измененных маршрутов
TSN
2025-10-09T18:16:35Z
Без этого заявления можно потерять пенсию: как не остаться без выплат
Знай
2025-10-09T18:06:45Z
Российские удары уничтожили более 60% добычи газа в Украине – Bloomberg
Апостроф
2025-10-09T17:59:24Z
В РФ количество авиапроисшествий выросло вдвое: какие причины
Comments UA
2025-10-09T16:36:52Z
Репетиция апокалипсиса: как выжить в Украине без газа, света и воды
TSN
2025-10-09T16:36:00Z
Госбюджет-2026: на зарплаты учителей предлагают предусмотреть еще 12 млрд грн
Апостроф
2025-10-09T16:15:55Z
Трамп пообещал защищать Финляндию от РФ и «наехал» на Испанию
TSN
2025-10-09T23:06:02Z
В Киеве начали судить за госизмену Порошенко
ZN UA
2025-10-09T22:42:06Z
Возле Купянска россияне бросают в бой целые роты ради одной позиции — 3-я штурмовая бригада
ZN UA
2025-10-09T22:09:45Z
Враг осуществляет массированную атаку на Украину: направление движения целей
TSN
2025-10-09T22:06:48Z
Путин признал вину и принес извинения
Comments UA
2025-10-09T21:30:01Z
Трамп заявил, что США и союзники усиливают давление для мира, упомянув продажу оружия
Лига
2025-10-09T21:27:18Z
Военные возмущенно отреагировали на заявление Трампа
Comments UA
2025-10-09T21:12:52Z
Взятка $3,5 млн за закрытие дела НАБУ: разоблачены прокурор ОГП и адвокаты
Украинская правда
2025-10-09T21:12:45Z
Утечка документов из РФ: Москва годами прятала информацию о МиГ-29К, чтобы втюхивать Индии
Новости Украины
2025-10-09T21:00:48Z
Продолжается массированная атака дронами и ракетами по Украине: что известно в настоящее время
Comments UA
2025-10-10T00:33:27Z
Комбинированная атака на Киев: враг бьет баллистикой и БпЛА
Украинская правда
2025-10-10T00:06:48Z
Массированная атака на Киев: в Печерском районе горит многоэтажка
TSN
2025-10-10T00:06:31Z
В России разбился МиГ-31
Корреспондент
2025-10-09T22:06:52Z
Россия летит вниз: старые самолеты падают, пилоты стареют, запчастей нет
Новости Украины
2025-10-09T20:18:10Z
Москву охватил блекаут: нет ни света, ни воды
Comments UA
2025-10-09T20:06:08Z
Произошла серьезная химическая авария: госпитализируют людей с отравлением
Comments UA
2025-10-09T19:54:44Z
На Донетчине произошел мощный взрыв на участке аммиакопровода "Тольятти-Одесса"
Апостроф
2025-10-09T16:42:26Z
Пожар на Киевщине: мужчина погиб в огне — что стало причиной возгорания
TSN
2025-10-09T16:06:21Z
В Украине появились новые услуги для водителей в "Дії"
ZN UA
2025-10-09T22:24:31Z
Как получить водительское удостоверение украинцам в Британии: пошаговая инструкция
TSN
2025-10-09T21:18:20Z
День ангела 10 октября: кого и как поздравлять с именинами
TSN
2025-10-09T21:18:15Z
10 октября 2025 года: Евлампия и Евлампии - что сегодня нельзя делать
Фокус
2025-10-09T21:12:20Z
Дрон заметили возле стратегически важной авиабазы НАТО в Германии
Европейская правда
2025-10-09T21:01:53Z
Блоггерша Елена Мандзюк спровоцировала бешеный скандал
Comments UA
2025-10-09T21:00:25Z
До 100 "Калибров" одновременно: военный рассказал о возможном усилении атак россии
Знай
2025-10-09T20:30:33Z
"В Сумской области появились "заградительные отряды": что известно
Comments UA
2025-10-09T19:51:37Z
В МОН заявили, что обучение не освобождает от мобилизации
Новости Украины
2025-10-09T19:33:37Z
Ученые назвали популярный обезболивающий препарат, который приводит к заболеваниям сердца
Comments UA
2025-10-09T21:39:14Z
ТОП специй и трав, которые защитят от заболеваний кишечника
Comments UA
2025-10-09T20:48:51Z
После плена военные будут получать 50 000 гривен ежемесячно
Апостроф
2025-10-09T17:12:52Z
Улучшает сон и избегает морщин: почему следует выбрать шелковое постельное белье
Знай
2025-10-09T16:51:50Z
Попробуйте и не сможете остановиться: как приготовить квашеную капусту всего за три дня
TSN
2025-10-09T16:06:05Z
Инфаркты в 30 лет: врачи назвали болезни, возникающие у украинцев из-за войны
Знай
2025-10-09T15:51:41Z
Дельфины массово выбрасываются на берег: причиной может быть болезнь, повреждающая мозг
Фокус
2025-10-09T15:21:17Z
Как сохранить память и ясность ума: этот продукт замедляет старение мозга
TSN
2025-10-09T15:06:16Z
Вместо лекарства: 11 случаев, когда поможет просто чай
UAToday
2025-10-09T14:06:53Z
40 миллионов наличными: таможенники наткнулись на тайник в необычном месте авто
TSN
2025-10-09T19:33:38Z
Ferrari раскрыла первые подробности своего первого электромобиля
Корреспондент
2025-10-09T18:33:04Z
Механик поделился секретом, как прогревать автомобиль зимой и экономить бензин
UAToday
2025-10-09T16:18:18Z
Сколько литров остается и какое расстояние можно проехать, если загорелась лампочка уровня топлива
TSN
2025-10-09T14:48:25Z
Новые правила страхования авто в Украине: эксперт рассказал детали
Апостроф
2025-10-09T13:42:32Z
1000 сил и 2,5 с до сотни: Ferrari поделилась секретами своего первого электрокара
Фокус
2025-10-09T13:06:51Z
Toyota готовит мощный аккумулятор для электрокаров: 1200+ км запаса хода станут реальностью
Фокус
2025-10-09T12:30:51Z
Идеально подходят для семьи: эксперты назвали лучшие электрокроссоверы 2025 года
Фокус
2025-10-09T08:21:51Z
В Украине вырос спрос на гибридные автомобили
Корреспондент
2025-10-09T08:06:09Z
На Донетчине повреждена линейная часть магистрального аммиакопровода "Тольятти – Одесса"
Лига
2025-10-09T22:12:11Z
Река Волчья сдерживает продвижение врага - морпехи
Хвиля
2025-10-09T21:30:01Z
Массированная атака "шахедов": где есть угроза обстрела
Comments UA
2025-10-09T21:24:33Z
Купянск очищен от врага: украинские бойцы освободили город от оккупантов. ВИДЕО
Новости Украины
2025-10-09T20:03:13Z
«Мадяр» предупредил об опасности
Comments UA
2025-10-09T19:21:06Z
Киевская область готова к зиме и возможным атакам на критическую инфраструктуру — глава ОГА
Апостроф
2025-10-09T19:12:30Z
Ціни на бразильський чавун у вересні коливалися на рівні $400–410/т
AgroNews
2025-10-09T18:22:58Z
"Не, ну полная война идет у нас тут", - дроны прилетели в Матвеев Курган не просто так. ВИДЕО
Новости Украины
2025-10-09T18:18:41Z
Где вероятно произойдет масштабное наступление россиян: комментарий военного
Comments UA
2025-10-09T18:15:20Z
Эта распространенная после стирки ошибка портит одежду
Comments UA
2025-10-09T19:27:43Z
У жовтні Землю накриє 16 магнітних бур
AgroNews
2025-10-09T16:21:22Z
Гороскоп на 10 октября 2025 года по картам Таро для всех знаков зодиака
UAToday
2025-10-09T16:18:36Z
Гороскоп на пятницу 10 октября 2025 года
UAToday
2025-10-09T16:18:22Z
Эти знаки Зодиака в октябре потеряют самое дорогое
Comments UA
2025-10-09T15:42:31Z
С 12 октября ЕС меняет правила въезда: штампы уходят в прошлое
Новости Украины
2025-10-09T15:18:02Z
На острове без магазинов открылась вакансия, о которой мечтают многие: что нужно делать
Фокус
2025-10-09T14:42:16Z
Лук гниет только из-за этой ошибки: не делайте так — и головки хорошо сохранятся до самой весны
TSN
2025-10-09T14:06:56Z
Блюда из перловки: что приготовить из этой крупы, кроме каши
TSN
2025-10-09T13:48:31Z
В России разрабатывается ГОСТ на компьютерные игры
GameMag
2025-10-09T21:21:29Z
Теперь владельцы PlayStation 5 могут писать обзоры на купленные игры прямо в PlayStation Store
GameMag
2025-10-09T21:21:08Z
СМИ: Valve может выпустить новый VR-шлем уже до конца 2025 года — ждём Half-Life: Alyx 2?
GameMag
2025-10-09T21:21:07Z
Создатели ремейка Silent Hill 2 готовят эксклюзивный проект для Switch и Switch 2 — выйдет в 2026 году
GameMag
2025-10-09T21:15:58Z
Стивен Тотило: Ubisoft отменила новую Assassin’s Creed про беглого раба в США
GameMag
2025-10-09T19:37:46Z
Официально: Релиз Heroes of Might and Magic: Olden Era перенесен на 2026 год
GameMag
2025-10-09T18:25:39Z
ИИ, трассировка лучей, новый уровень эффективности: PlayStation 6 совершит технологический прорыв
GameMag
2025-10-09T18:11:38Z
Сибирия — родина слонов: Представлен новый трейлер Syberia Remastered
GameMag
2025-10-09T17:59:20Z
Ученые нашли "золотые деревья", накапливающие драгоценный металл из подземных залежей
TSN
2025-10-09T17:51:03Z
Ребров настаивает на способности своих игроков быть выше, сильнее, лучше
Корреспондент
2025-10-09T21:18:13Z
Паркер делает ставку на бой с Уордли как на осмысленное приближение к Усику
Корреспондент
2025-10-09T20:36:16Z
ЧМ-2026 по футболу: кто уже вышел в финальный турнир
UAToday
2025-10-09T20:30:30Z
Дюбуа должен решить по поводу боя с Санчесом как пути к поединку с Усиком
Корреспондент
2025-10-09T19:36:13Z
ПСЖ готов установить финансовый рекорд футбола ради трансфера звезды "Барселоны" — СМИ
ZN UA
2025-10-09T15:58:08Z
Винисиус показал себя галантным кавалером, попросив извинения за измены
Корреспондент
2025-10-09T15:30:35Z
Ребров даст пресс-конференцию по матчу с Исландией
Корреспондент
2025-10-09T14:24:17Z
King Media Basket — первая всеукраинская медийная баскетбольная лига — стартует этой осенью
BigMir
2025-10-09T13:45:54Z
Довбик об эпизоде с двумя незабитыми пенальти: Нужно было идти бить третий
Корреспондент
2025-10-09T06:42:42Z