/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F104%2F09edfef51f21a4dd24ff48ee9ea7912e.jpg)
В Україні знову почали «бодяжити» солярку – дослідження
Експерти Інституту споживчих експертиз виявили, що зараз вже як мінімум двадцять відсотків «солярки» на українських заправках є фальсифікатом.
Спеціалісти відправили в лабораторію зразки з 15 мереж, з різних регіонів країни.
Експерти перевірили якість дизельного пального у великих та середніх мережах WOG, УКРНАФТА, AMIC, ОККО, PARALLEL, KLO, БРСМ-нафта, BVS, а також в популярних регіональних мережах (дніпровські NEFTEK та VOSTOKGAZ, полтавський АВТОТРАНС, запорізька ЄВРО 5).
Також перевірили якість і в зовсім невеличких мережах KSEM, DGB, 24/7, переважно розташованих в невеликих містах.
У лабораторії перевірили за такими параметрами, як температура спалаху в закритому тиглі, вміст сірки та густина.
З 16-ти учасників у «зелену» зону лідерів потрапили 7 мереж - WOG, УКРНАФТА, AMIC, ОККО, PARALLEL, KLO та VOSTOKGAZ.
Насамперед, перевірили головний показник дизпалива – вміст сірки.
Фактично, це головний маркер того, чи пальне дійсно зроблено в Європі, адже очистити «солярку» від сірки можливо тільки в умовах заводу.
За українськими стандартами (аналогічними Євро 5) вміст сірки в паливі допускається не більше 10 мг/кг.
Найменше сірки було визначено в дизельному пальному AMIC та WOG (3 мг/кг), фактично відсутня вона і у УКРНАФТА, KLO, PARALLEL (по 4 мг/кг).
Чисте пальне – і у мережі VOSTOKGAZ, всього 5 мг/кг.
Ще один чіткий маркер підробної «солярки» – температура спалаху дизельного палива.
Якщо в цьому параметрі є порушення – однозначно пальне чимось розбавляли.
Згідно з ДСТУ, ця температура має бути як мінімум 55 °С.
Рекордсмени з температурою 71 градус у «дизеля» від WOG та УКРНАФТА, практично такі ж цифри у PARALLEL та AMIC – по 70 одиниць.
Все в порядку з температурою і у KLO з VOSTOKGAZ (69 одиниць).
Друга за показником група - «синя» зона, куди віднесено мережі, де параметри дизельного пального відповідало всім вимогам ДСТУ, але без запасу.
Група виявилась досить обширною - тут мережі BVS, NEFTEK, АВТОТРАНС, KSEM, DGB.
Основний момент - сірка у всіх зразків була «на максимумі» нормативу – від 9 до 10 мг/кг.
І насамкінець, «червона» група порушників.
Тут опинилися мережа БРСМ-нафта, а також регіональні ЄВРО 5 та 24/7.
Проблеми виявилися як у вмісті сірки, так і в температурі спалаху.
У «солярки» з БРСМ-нафта – перевищення отруйної сірки у більш ніж 10 разів (101 мг/кг при нормі 10), а у ЄВРО 5 взагалі «зашкалило» - 356 мг/кг!! Крім того, у всіх зразках цієї групи виявилися порушення і з температурою спалаху.
БРСМ-нафта показала 47 градусів при нормативі не нижче 55, ЄВРО 5 взагалі 30, а 24/7 - 44.
У випадку ДТП таке пальне може спалахнути.