/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2F9f8f1ce8424dd70c576e8cd71daa80f7.jpg)
Скоро з'явиться нова пошукова система, яка конкуруватиме з Google: що відомо
Компанія Apple переосмислює свій браузер Safari за допомогою штучного інтелекту, і це може витіснити Google з позицій пошуковика-монополіста.
Про це повідомляє interestingengineering.com.
Амбітні плани компанії-виробника iPhone озвучив один із топ-чиновників Apple Едді К'ю під час дачі свідчень за антимонопольним позовом Міністерства юстиції США проти Alphabet Inc.
Предметом розгляду є угода компаній на суму близько 20 мільярдів доларів на рік, відповідно до якої Google стає пошуковою системою за замовчуванням у браузері Apple. Якщо суд винесе рішення проти цієї угоди, домовленість може бути порушена, і це, можливо, змінить роботу пошуку на iPhone та інших пристроях Apple.
Google проти Apple: у чому причина сварки
За оцінками аналітиків, Google платить Apple близько 20 мільярдів доларів на рік за те, щоб вона залишалася пошуковою системою за замовчуванням у Safari. Ця вигідна угода забезпечує більше третини доходів Google від реклами в цьому браузері.
Але ця домінуюча позиція може опинитися під загрозою. Поки Google відбивається від зростаючої конкуренції з боку гравців, орієнтованих на ШІ, таких як OpenAI і Perplexity, Apple вже підписала угоду про впровадження ChatGPT у Siri.
Тим часом Google прагне до середини року укласти окрему угоду про інтеграцію свого штучного інтелекту Gemini в новітні пристрої Apple.
У контексті заяви Едді К'ю щодо сумнівів щодо партнерства технологічних гігантів у сфері пошуку акції Alphabet впали на 7,6%, втративши понад 150 мільярдів доларів ринкової вартості.
Акції Apple теж впали приблизно на 2%, оскільки ринки відреагували на можливість перегляду давнього альянсу Google і Apple.
ШІ набирає обертів
У своїй знаковій заяві Едді К'ю припустив, що пошукові інструменти на основі ШІ, такі як OpenAI і Perplexity AI, зрештою витіснять традиційні пошукові системи, зокрема й Google. Він додав, що Apple планує пропонувати ці опції на основі ШІ в Safari в майбутньому.
Але й Google не стоїть на місці. Компанія розгорнула "режим ШІ" на своїй головній сторінці пошуку, щоб не допустити переходу величезної користувацької бази на конкуруючі платформи ШІ.
За словами аналітиків, втрата ексклюзивності в Apple може мати дуже серйозні наслідки для Google — "навіть якщо не буде вжито жодних додаткових заходів".