/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F433%2Ffb9a71e6da5c6bef0dcc0b87412ae9e2.jpg)
Лише 11% українців святкують 9 травня: як змінилося ставлення до Дня перемоги
Ставлення українців до Дня Перемоги 9 травня суттєво змінилося – у 2025 році залишилося тільки 11% прихильників цього свята.
Про це свідчать результати опитування, проведеного Київським міжнародним інститутом соціології 4-9 лютого.
Як змінилося ставлення українців до Дня перемоги
Якщо у 2010 році для 58% населення 9 травня було одним із найбільш важливих свят, то до 2021-го його популярність впала майже вдвічі (30%), а у 2025 році залишилося тільки 11% прихильників, менше лише у Дня праці (1 травня) – 5%.
Соціологи заважують, що це свято дещо більш популярне серед тих, кому за 60 років (15%), в той час як серед інших вікових груп 11%.
А різке зниження його популярності пояснюють передусмім повномасштабною війною, розв’язаною РФ, тому сприймається як елемент російської пропаганди та мілітаризму, що майже втратило своє символічне значення для українського суспільства.
– День перемоги більше не асоціюється з миром, а радше з агресією, яку Росія здійснює під цим гаслом, – мовиться у повідомленні.
Фото: КМІС
Водночас найпопулярнішими святами для українців залишаються Різдво Христове (70%) та Великдень (69%).
Далі за популярністю – День Незалежності України (54%), Новий рік (50%) і День захисників і захисниць України, який святкують 44% населення.
А колишні радянські свята продовжують втрачати популярність.
Київський міжнародний інститут соціології (КМІС) упродовж 4-9 лютого 2025 року провів опитування методом телефонних інтерв’ю (CATI) на основі випадкової вибірки мобільних телефонних номерів у всіх регіонах, підконтрольних уряду України.
Загалом опитано 1000 респондентів віком від 18 років.
До вибірки не включалися жителі територій, які тимчасово не контролюються владою України (водночас частина респондентів – це ВПО, які переїхали з ТОТ), а також опитування не проводилося з громадянами, які виїхали за кордон після 24 лютого 2022 року.
Формально за звичайних обставин статистична похибка такої вибірки (з імовірністю 0,95 і з врахуванням дизайн-ефекту 1,3) не перевищувала 4,1% для показників, близьких до 50%, 3,5% для показників, близьких до 25%, 2,5% – для показників, близьких до 10%, 1,8% – для показників, близьких до 5%.