/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2F3441a46d5872d4bb8ab7c7ccdf4f52fc.jpg)
Мінус 70% викидів парникових газів. Фінська компанія запропонувала революційну технологію для суден
Wärtsilä офіційно вивела на ринок судноплавства революційну технологію уловлювання вуглецю, яка здатна скорочувати викиди CO₂ із суден до 70%.
Ця заява послідувала після успішних повномасштабних випробувань системи на комерційному судні - етиленовозі Clipper Eris об'ємом 21 000 м³, який вийшов із Сінгапуру в лютому 2025 року.
Нове рішення дає змогу вловлювати вуглекислий газ з усіх джерел вихлопних газів на борту. Судно вже було оснащене скруберами SOx, що зробило його ідеальною платформою для тестування системи CCS. За словами глави Wärtsilä Хокана Агневаля, така технологія — серйозний крок до декарбонізації судноплавства, підтримуючи мету Міжнародної морської організації скоротити викиди парникових газів на 50% до 2050 року від рівня 2008-го.
Компанія Wärtsilä почала розробляти систему CCS ще 2019 року, паралельно запустивши випробувальний центр у Норвегії, де щодня вловлюється до 10 тонн CO₂ з морських двигунів. Вартість уловлювання оцінюється в 54−76 долара за метричну тонну, що робить рішення економічно привабливим для судновласників на тлі зростаючих екологічних вимог.
Установка адаптована для роботи як на нових, так і на модернізованих суднах, включно з танкерами і контейнеровозами на різних видах палива. У Wärtsilä зазначають, що технологія доповнить наявні системи контролю забруднення і стане ключовим елементом у переході до екологічно стійкого морського транспорту.