/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F68%2F80c36e4125e4591777d516bfc1e4a2c9.jpg)
Бізнес просить Укрзалізницю не піднімати тарифи на контейнерні перевезення
Бізнес просить Укрзалізницю не піднімати тарифи на контейнерні перевезення
Компанії-члени Європейської Бізнес Асоціації (ЄБА) закликали «Укрзалізницю» утриматися від підвищення тарифів на перевезення вантажів у контейнерах вагою брутто понад 26 тонн.
Про це повідомляє пресслужба ЄБА.
За оцінками експертів комітету з логістики асоціації, встановлення зазначеної тарифної межі охопить переважну більшість контейнерних відправлень залізницею. Компанії вважають за потрібне провести обговорення такої тарифної ініціативи, зокрема обґрунтованості запропонованої вагової норми у 26 тонн, із вантажовласниками, спеціалізованими транспортними підприємствами та морськими контейнерними лініями.
«Підвищення тарифів може знизити обсяги контейнерних перевезень залізницею та переорієнтувати вантажопотоки на автомобільний транспорт. Це створить навантаження на автомобільні дороги та збільшить витрати на їх утримання, а також призведе до втрати доходів залізниці та низки задіяних у контейнерних перевезеннях підприємств. Варто зазначити, що контейнерні перевезення автотранспортом у низці випадків вже є більш привабливими для вантажовласників порівняно із залізничним сполученням», — пояснили фахівці.
Компанії-члени ЄБА звертають увагу на те, що країни Європейського Союзу, навпаки, заохочують контейнерні перевезення, надаючи знижки на доступ до інфраструктури, що можуть сягати 25-75%. Перехід на контейнерні перевезення є складником транспортної стратегії ЄС, відповідно до якої не менше 30% вантажів має перевозитися залізничним або водним транспортом, зокрема у контейнерах.
На відміну від країн ЄС, в Україні сегмент залізничних контейнерних перевезень ще формується і потребує інвестицій та державної підтримки, вважають у ЄБА. На переконання експертів асоціації, розвиток галузі залізничних контейнерних перевезень сприятиме:
- збільшенню обсягів експортно-імпортних перевезень завдяки мультимодальності, відстежуваності вантажів і прогнозованості доставки;
- забезпеченню екологічності таких перевезень;
- збереженню автомобільної інфраструктури, зокрема зменшенню навантаження на автомобільні дороги, та розвитку суміжних галузей надання послуг, зокрема термінальної, портової, транспортної та машинобудівної
Відповідно, експерти асоціації вважають, що підвищення тарифів на контейнерні перевезення є недоцільним і таким, що може мати негативні наслідки для експорту та не узгоджуватися з цілями транспортної інтеграції з ЄС.
Асоціація звернулась з офіційним листом до Міністерства розвитку громад та територій України, Державної регуляторної служби України та «Укрзалізниці». У своєму зверненні бізнес закликає переглянути рішення щодо запровадження підвищених тарифів на залізничні контейнерні перевезення та ініціювати обговорення цього питання з бізнес-спільнотою найближчим часом.
На думку бізнесу, це дозволить уникнути негативного впливу на ринок залізничних контейнерних перевезень, залізничну галузь та економіку країни в цілому.