/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F64%2Fced22a5aeec7c4b7e7b76963106f7446.jpg)
Як самостійно змінити двірники на автомобілі: алгоритм дій
Здається, виробники машин і склоочисників роблять багато для того, щоб водій міг сам замінити двірники на своєму авто.Але ж ця нехитра процедура не завжди проходить гладко. Видання "РБК-Україна" написало, як без сторонньої допомоги змінити двірники на машині.За великим рахунком, вчитись цій нехитрій справі зовсім необов'язково - можна заїхати до найближчої майстерні і там вам встановлять нові щітки, можливо, навіть не записуючи у чергу.Але звернення до професіоналів - це витрати часу і грошей. А ще СТО не завжди є поряд, наприклад, коли у вас ламається щітка десь у дорозі і ви купуєте нові двірники на найближчій автозаправці.Процедура заміни щіток має кілька нюансів для різних моделей авто, але перш за все водій повинен розуміти основні пункти алгоритму.• Встановити склоочисники у зручне положення на склі. У деяких моделей для цього є спеціальне так зване сервісне положення;• Розібратися з конструкцією замків, якими двірники кріпляться до поводків;• Зняти старі щітки;• Підготувати нові. Нюанс у тому, що неоригінальні двірники зазвичай продаються з набором з кількох перехідників-адаптерів, які дозволяють встановити одні й ті самі щітки на автомобілі різних марок. Потрібно вибрати з комплекту адаптери саме до вашої моделі і встановити їх на щітки;• Встановити нові щітки на поводки;• Протестувати склоочисники в роботі і переконатись, що щітки закріплені надійно і працюють як слід.Відразу скажемо, що у склоочисників є поняття сервісного положення, а є зимового. Іноді це одне й те саме, іноді ні, але тут ми будемо говорити тільки про сервісне - те, яке виводить двірники з ніші під кромкою капота чи іншого важкодоступного місця до зони, в якій до них легко дотягнутись руками. При тому у багатьох моделей щітки залишаються у "вільному доступі" без якогось спеціального положення, просто на місці парковки внизу скла.Як перевести склоочисники у сервісне положення, найпростіше дізнатись з заводського мануалу. Наприклад, зазвичай для цього треба натиснути на важіль вмикання склоочисників у певному напрямку відразу після вимкнення мотора.Так, в більшості моделей Volkswagen і Skoda слід натиснути важіль вниз, у Nissan - на три секунди утримати його в положенні "до себе", у деяких Renault важіль треба опустити вниз при непрацюючому двигуні, а в Audi навпаки - при працюючому моторі двічі коротко потягнути важіль вгору.Власнику також треба знати, як з цього сервісного режиму вийти - а це робиться по-різному у різних моделей. Наприклад, це робиться або поштовхом перемикача у якомусь напрямку, або вмиканням склоочисників у будь-який з робочих режимів, а у деяких моделей, наприклад, Volkswagen, це може крім іншого відбуватись автоматично - з набором швидкості 10 - 15 км/год.Взагалі щітки склоочисників - така деталь, про заміну якої краще дбати завчасно, а не чекаючи, поки порвана гумка позбавить вас видимості у негоду чи зруйнований каркас подряпає скло.Купувати нові щітки щосезону, як це роблять найретельніші автовласники, може і не варто. Але можна завести таке правило: при кожній заміні оливи просіть автомеханіків проінспектувати стан склоочисників. І вже виходячи з рекомендацій професіоналів підбирати нові щітки чи дати їм послужити до наступного ТО.