/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F33%2Fdcf9370c982f9d4ee41fb56e18dd6354.jpg)
"Евакуаторна мафія": Попенко розкрив схему заробітку на водіях
Приватні евакуаційні служби отримують левову частку доходів від штрафів, тоді як міський бюджет Києва отримує лише незначну частину коштів.
Як передає "Хвиля", про це заявив голова Спілки споживачів комунальних послуг Олег Попенко, розкритикувавши чинну систему евакуації автомобілів у столиці в ефірі у журналіста Юрія Романенка 11 червня.
Він прокоментував ситуацію з планованим підвищенням штрафів за ПДР і загальні проблеми транспортної політики в українській столиці.
Місту дістається мінімум від штрафів
"Евакуаторники в Києві не працюють на місто. Місту надходить там п’ята або десята частина тих грошей, які отримують за штраф, бо більшу частину коштів отримують приватні евакуатори, для яких створили всю цю систему", — пояснив Попенко механізм розподілу доходів.
За словами експерта, муніципалітет отримує лише мінімальний штраф, тоді як основні кошти осідають у приватних компаніях.
"Приватна лавочка кладе це все собі в кишеню", — підкреслив він.
"Як хижі грифи"
Попенко описав поведінкову модель евакуаторників, порівнявши їх із хижими птахами: "Ці хижі евакуаторники просто окупували всю територію. Усі можливі стоянки — вони сидять, чекають і просто чергують, як грифи, які збирають падаль. Неправильно припаркувався — і швиденько забирають".
Експерт зазначив, що евакуаторники діють навіть у випадках, коли автомобілі формально не заважають руху: "Стоїть машина на Саксаганського по лівій стороні по ходу руху. По суті, нікому не заважає. Але вони приїжджають і швиденько всіх прибирають, бо треба виконати план — це ж їхні гроші".
Евакуація навіть з дворів
Особливе занепокоєння у Попенка викликає розширення зони діяльності евакуаторів. Він розповів про особистий досвід: "Останнього разу взагалі забрали з двору на Позняках. Вранці приїхали й просто зібрали машини вздовж будинку. Причому жодна з машин не порушувала. Без документів просто забрали, жодного відео немає. Хочеш — іди доводь".
Юрій Романенко також підтвердив ескалацію проблеми: "Евакуаторники вже почали красти машини не просто з непризначених місць, а вже починають збирати машини просто з дворів". Він пов’язав це з необхідністю мера Віталія Кличка "на чомусь заробляти з евакуаторниками".
Відсутність паркувальної інфраструктури
Експерт підкреслив системну проблему відсутності паркінгів у Києві: "Жодної багаторівневої стоянки в Києві немає. І її не побудував ані Кличко, наш європейський мер, ані попередники. Ніхто навіть не подумав про це".
Попенко перерахував увесь перелік платних паркінгів у центрі столиці: "ЦУМ, який уже по 150 гривень, і на Володимирській ще один підземний паркінг є. І Мегамаркет. Коротше кажучи, на пальцях однієї руки перерахував усі паркінги, бо там, де паркінги мали бути побудовані, їх не побудували".
На думку експерта, спершу потрібно створити умови для паркування, а вже потім штрафувати: "Спочатку створіть умови, а потім піднімайте штрафи".
Він підкреслив, що більшість порушників паркуються неправильно не зі злого умислу, а через відсутність альтернативних варіантів.
Нагадаємо, водіям пояснили, чому потрібно мати при собі страховий поліс.