/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F64%2Fbd1fbdb6b01c3fba1ff1ec4867dbb550.jpg)
Нафта дорожчає на тлі загострення на Близькому Сході
16 червня світові ціни на нафту були нестабільними після зростання на 7% у п'ятницю.Поновлення ударів Ізраїлю та Ірану протягом вихідних посилило побоювання, що війна може поширитися на весь регіон і значно порушити експорт нафти з Близького Сходу, пише Reuters."Ф'ючерси на нафту марки Brent зросли на 64 центи, або 0,86%, до 74,87 долара за барель, тоді як ф'ючерси на американську нафту марки West Texas Intermediate зросли на 76 центів, або 1,04%, до 73,74 долара. Раніше протягом сесії вони зросли більш як на 4 долари за барель, а також ненадовго впали в негативну зону.Обидва індекси в п'ятницю зросли на 7%, підскочивши більш як на 13% протягом сесії до найвищих рівнів з січня", - сказано в повідомленні.Битва між двома давніми ворогами може призвести до ширшого регіонального конфлікту.Останні події викликали занепокоєння щодо перебоїв у роботі Ормузької протоки, життєво важливого судноплавного шляху. Через протоку проходить приблизно п'ята частина загальносвітового споживання нафти, або від 18 до 19 млн барелів нафти, конденсату та палива на добу. Хоча ринки стежать за потенційними перебоями у видобутку іранської нафти через удари Ізраїлю по енергетичних об'єктах, посилені побоювання щодо блокади Ормузької протоки можуть різко підняти ціни."Купівля була зумовлена ізраїльсько-іранським конфліктом, вирішення якого не передбачається. Але, як було видно минулої п'ятниці, з'явилися деякі продажі через побоювання щодо надмірної реакції", - заявив аналітик Fujitomi Securities Тошітака Тадзава.Іран, член Організації країн-експортерів нафти (ОПЕК), наразі видобуває близько 3,3 млн барелів на добу та експортує понад 2 млн барелів нафти та палива на добу."Якщо експорт іранської сирої нафти буде порушено, китайським нафтопереробним заводам, єдиним покупцям іранської нафти, доведеться шукати альтернативні сорти з інших країн Близького Сходу та з російської сирої нафти. Це також може підвищити фрахтові ставки та страхові премії танкерів, звузити різницю між Brent та Дубаєм та зашкодити рентабельності нафтопереробних заводів, особливо в Азії", - пояснив керівник відділу короткострокового аналізу нафти в S&P Global Commodity Insights Річард Джосвік.