/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2F35c0c318f29318f3747fb3617f54fa53.jpg)
Тисячі студентів британських університетів спіймали на шахрайстві за допомогою штучного інтелекту
Тисячі студентів університетів у Великій Британії були спіймані на зловживанні ChatGPT та іншими інструментами штучного інтелекту в останні роки, тоді як традиційні форми плагіату демонструють помітне зниження, як показує розслідування Guardian.
Опитування щодо порушень академічної доброчесності виявило майже 7000 доведених випадків шахрайства з використанням інструментів штучного інтелекту у 2023-24 роках, що еквівалентно 5,1 на кожні 1000 студентів. Це більше, ніж 1,6 випадку на 1000 у 2022-23 роках.
Дані станом на травень свідчать про те, що цього року кількість знову зросте приблизно до 7,5 підтверджених випадків на 1000 студентів, але, за словами експертів, зареєстровані випадки є лише верхівкою айсберга.
Ці дані свідчать про стрімко зростаючу проблему для університетів: спроби адаптувати методи оцінювання до появи таких технологій, як ChatGPT та інших інструментів письма на базі штучного інтелекту.
У 2019-2020 роках, до широкого поширення генеративного штучного інтелекту, плагіат становив майже дві третини всіх академічних неправомірних дій. Під час пандемії плагіат посилився, оскільки багато оцінювань перемістилися в онлайн. Але оскільки інструменти штучного інтелекту стали більш досконалими та доступними, характер обману змінився.
Опитування показало, що підтверджені випадки традиційного плагіату знизилися з 19 на 1000 студентів до 15,2 у 2023-24 роках і, згідно з попередніми даними за цей навчальний рік, очікується, що вони знову знизяться приблизно до 8,5 на 1000.
Тисячі студентів університетів у Великій Британії були спіймані на зловживанні ChatGPT та іншими інструментами штучного інтелекту в останні роки, тоді як традиційні форми плагіату демонструють помітне зниження, як показує розслідування Guardian.
Опитування щодо порушень академічної доброчесності виявило майже 7000 доведених випадків шахрайства з використанням інструментів штучного інтелекту у 2023-24 роках, що еквівалентно 5,1 на кожні 1000 студентів. Це більше, ніж 1,6 випадку на 1000 у 2022-23 роках.
Дані станом на травень свідчать про те, що цього року кількість знову зросте приблизно до 7,5 підтверджених випадків на 1000 студентів, але, за словами експертів, зареєстровані випадки є лише верхівкою айсберга.
Ці дані свідчать про стрімко зростаючу проблему для університетів: спроби адаптувати методи оцінювання до появи таких технологій, як ChatGPT та інших інструментів письма на базі штучного інтелекту.
У 2019-2020 роках, до широкого поширення генеративного штучного інтелекту, плагіат становив майже дві третини всіх академічних неправомірних дій. Під час пандемії плагіат посилився, оскільки багато оцінювань перемістилися в онлайн. Але оскільки інструменти штучного інтелекту стали більш досконалими та доступними, характер обману змінився.
Опитування показало, що підтверджені випадки традиційного плагіату знизилися з 19 на 1000 студентів до 15,2 у 2023-24 роках і, згідно з попередніми даними за цей навчальний рік, очікується, що вони знову знизяться приблизно до 8,5 на 1000.
гідно із Законом про свободу інформації, газета «Ґардіан» звернулася до 155 університетів, щоб отримати дані про доведені випадки академічної неправомірної поведінки, плагіату та неправомірних дій у сфері штучного інтелекту за останні п’ять років. З них 131 надав певні дані, хоча не кожен університет мав записи за кожен рік чи категорію неправомірних дій.
Понад 27% університетів, що взяли участь у респондентах, ще не зафіксували зловживання штучним інтелектом як окрему категорію неправомірних дій у 2023-24 роках, що свідчить про те, що сектор все ще намагається вирішити цю проблему.
Багато випадків шахрайства за допомогою штучного інтелекту можуть залишатися непоміченими. Опитування, проведене Інститутом політики вищої освіти в лютому, показало, що 88% студентів використовували штучний інтелект для оцінювання. Минулого року дослідники з Університету Редінга протестували власні системи оцінювання та змогли подавати роботи, створені за допомогою штучного інтелекту, непомітно у 94% випадків.
Доктор Пітер Скарф, доцент кафедри психології в Університеті Редінга та співавтор цього дослідження, сказав, що завжди існували способи шахрайства, але сектор освіти повинен буде адаптуватися до штучного інтелекту, який створює принципово іншу проблему.
Він сказав: «Я гадаю, що спіймані є лише верхівкою айсберга. Виявлення за допомогою штучного інтелекту дуже відрізняється від плагіату, де ви можете підтвердити скопійований текст. Як результат, у ситуації, коли ви підозрюєте використання штучного інтелекту, це майже неможливо довести, незалежно від відсотка штучного інтелекту, який показує ваш детектор штучного інтелекту (якщо ви його використовуєте). Це поєднується з небажанням хибно звинувачувати студентів».
«Неможливо просто перенести кожну оцінку, яку студент складає, на очну. Водночас сектор має визнати, що студенти використовуватимуть штучний інтелект, навіть якщо їх попросять не робити цього, і це залишиться непоміченим».
Студенти, які бажають непомітно шахраювати за допомогою генеративного штучного інтелекту, мають безліч онлайн-матеріалів, з яких можна черпати: газета Guardian знайшла десятки відео в TikTok, що рекламують студентам інструменти для перефразування та написання есе на основі штучного інтелекту. Ці інструменти допомагають студентам обійти поширені університетські детектори штучного інтелекту, «олюднюючи» текст, згенерований ChatGPT.
Доктор Томас Ланкастер, дослідник академічної доброчесності в Імперському коледжі Лондона, сказав: «Якщо штучний інтелект використовується правильно та студентом, який знає, як редагувати результати, зловживання ним дуже важко довести. Я сподіваюся, що студенти все ще навчаються завдяки цьому процесу».
Гарві* щойно закінчив останній курс навчання за спеціальністю «Бізнес-менеджмент» в одному з університетів на півночі Англії. Він розповів газеті «Ґардіан», що використовував штучний інтелект для генерування ідей та структурування завдань, а також для пропонування літератури, і що більшість його знайомих певною мірою використовували цей інструмент.
«ChatGPT з’явився, коли я тільки вступив до університету, тому він завжди був у мене під рукою», – сказав він. «Я не думаю, що багато людей використовують штучний інтелект, а потім копіюють його слово в слово. Я думаю, що це радше для того, щоб допомогти провести мозковий штурм та створити ідеї. Все, що я брав з нього, я потім повністю переробляв по-своєму».
«Я знаю одну людину, яка використовувала його, а потім інші методи штучного інтелекту, де його можна змінити та олюднити, щоб він писав контент, створений штучним інтелектом, таким чином, ніби він надійшов від людини».
Амелія* щойно закінчила перший курс навчання за спеціальністю «Музичний бізнес» в університеті на південному заході. Вона сказала, що також використовувала штучний інтелект для підсумовування та мозкового штурму, але ці інструменти виявилися найбільш корисними для людей з труднощами в навчанні. «Одна моя подруга використовує його не для написання есе чи дослідження, а для викладення власних тезисів та структурування їх. У неї дислексія – вона сказала, що їй це дуже допомагає».
Міністр науки і технологій Пітер Кайл нещодавно заявив газеті «Ґардіан», що штучний інтелект слід використовувати для «підвищення рівня» можливостей для дітей з дислексією.
Технологічні компанії, схоже, орієнтуються на студентів як ключову демографічну групу для інструментів штучного інтелекту. Google пропонує студентам університетів безплатне оновлення свого інструменту Gemini протягом 15 місяців, а OpenAI пропонує знижки студентам коледжів у США та Канаді.
Ланкастер сказав: «Оцінювання на рівні університету іноді може здаватися студентам безглуздим, навіть якщо у нас, як викладачів, є вагомі підстави для його встановлення. Все зводиться до того, щоб допомогти студентам зрозуміти, чому від них вимагається виконання певних завдань, та активніше залучити їх до процесу розробки оцінювання».
«Часто лунає пропозиція використовувати більше іспитів замість письмових оцінювань, але цінність механічного навчання та запам’ятовування знань продовжує зменшуватися з кожним роком. Я вважаю важливим зосередитися на навичках, які нелегко замінити штучним інтелектом, таких як комунікативні навички, навички роботи з людьми та надання учням впевненості у взаємодії з новими технологіями та досягненні успіху на робочому місці».
Речник уряду заявив, що уряд інвестує понад 187 мільйонів фунтів стерлінгів у національні програми розвитку навичок та опублікував рекомендації щодо використання штучного інтелекту в школах.
Вони сказали: «Генеративний штучний інтелект має великий потенціал для трансформації освіти та надає захопливі можливості для зростання завдяки нашому плану змін. Однак інтеграція штучного інтелекту у викладання, навчання та оцінювання вимагатиме ретельного розгляду, і університети повинні визначити, як використовувати переваги та пом’якшити ризики, щоб підготувати студентів до роботи майбутнього».