/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2Fa6bb02a217ddc797b2a8d0c28dabaaf9.jpg)
Російські пілоти поскаржилися на хибні попередження про зіткнення літаків через глушення GPS
Російські пілоти літаків скаржаться на збої у роботі системи запобігання зіткненню літаків у повітрі. Проблема посилилася у Санкт-Петербурзі – в аеропорту Пулково перед Петербурзьким міжнародним економічним форумом (проходить з 18 по 21 червня). Також у Петербурзі з 17 червня фіксуються збої у роботі мобільного інтернету.
Як пишуть «Обережно, новини», система запобігання зіткненню літаків у повітрі (TCAS) стала хибно спрацьовувати ще раніше — з кінця травня. Авіасистема в режимі Traffic Advisory повідомляє пілотам про потенційну загрозу зіткнення та наявність поблизу іншого літака, якого насправді немає. У такому випадку пілот повинен негайно набрати або знизити висоту. Диспетчери на моніторах не бачать інших літаків.
Пілоти пов’язують труднощі з роботою системи глушилок, яка може захищати форум від атак українських дронів. «Сам стикався зі збоєм, і колеги також. Раніше таке рідко бувало, тепер глушилки GPS, «килими». Безумовно, це присипляє пильність, коли ігноруєш. Раніше завжди треба було реагувати на оповіщення TCAS, а тепер спочатку дивитися», — розповів пілот цивільної авіації. Колишній пілот Юрій Яшин зазначив, що за таких умов важче відрізнити «хибну загрозу від реальної».
У Північно-Західному регіоні рф багато аномалій і збоїв систем GPS у повітрі, а й у море. Минулого місяця в районі морського кордону між Фінляндією та росією спостерігалася незвичайна активність суден. У Фінській затоці нафтові танкери, вантажні судна та буксири на карті немов рухалися величезним колом один за одним. Проте фінська берегова охорона повідомила, що у зазначених точках жодних суден немає. Причиною аномалії були підроблені сигнали суден чи перешкоди у системі GPS.