/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2Fdfedc203daf72df93748bd675c59dcc9.jpg)
Чоловік не давав згоди, але Ощадбанк списав з кредитки 33 200 гривень - що вирішив суд
В Ощадбанку вказують, що чоловік розголосив стороннім особам інформацію, яка дала змогу ініціювати платіжні операції
Чоловік втратив з рахунку в Ощадбанку кошти у розмірі 33 200 гривень. Він не давав згоди на проведення операції та вимагає повернути кошти. Про це йдеться у рішенні Зарічного районного суду Сум, опублікованому 12 червня 2025 року.
З рахунку чоловіка, що відкритий в АТ «Ощадбанк» було здійснено переказ коштів з рахунку у розмірі 33 200 гривень. При цьому, вказані перекази були здійснені без його згоди та розпорядження. Він не розголошував конфіденційну інформацію, не надавав доступ до рахунку третім особам, не вчинив дії чи бездіяльність, які призвели до втрати, незаконного використання пін-коду або іншої інформації, яка дає змогу ініціювати платіжні операції.
Представник АТ «Ощадбанк» в судовому засіданні проти позову заперечував, просить суд в позові відмовити. У відклику зазначено, що чоловік розголосив стороннім особам інформацію, яка дала змогу ініціювати платіжні операції.
Розгляд справи
Суд з'ясував, що 24.04.2018 року між АТ «Ощадбанк» та чоловіком було укладено договір комплексного банківського обслуговування фізичних осіб та відкриття поточного рахунку з використанням платіжного засобу (платіжної картки). З виписки по картковому рахунку за період з 20.07.2023 року по 26.07.2023 року вбачається, що 20.07.2023 року було здійснено переказ коштів з рахунку у розмірі 29 500 гривень та 3 700 гривень, а всього: 33 200 гривень.
21.07.2023 року громадянин звернувся до поліції із заявою про вчинення кримінального правопорушення щодо заволодіння невстановленими особами коштами з належного йому банківського рахунку, яка була внесена до Єдиного реєстру досудових розслідувань 21.07.2023 року та розпочате кримінальне провадження за правовою кваліфікацією ч. 4 ст. 185 Кримінального кодексу України. Картку була заблокована після звернення клієнта на службу підтримки.
Яким було рішення суду?
Суд задовольнив позов чоловіка. Акціонерне товариство «Державний ощадний банк України» зобов'язали повернути йому кредитні кошти у сумі 33 200 гривень шляхом їх відновлення на рахунку. Фінустанова також має провести перерахунок відсотків за використання кредитного ліміту, що обліковується на рахунку клієнта, виходячи з розміру заборгованості за наданим кредитом, яка існувала станом на 20.07.2023 року.
"Судом не встановлено, що позивач вчиняв дії, спрямовані на списання чи перерахунок коштів з його карткового рахунку, невідкладно повідомив банк про здійснення платіжних операцій, які ним не виконувалися. Відповідач не надав докази на підтвердження вчинення позивачем дій чи бездіяльності, які сприяли втраті, незаконному використанню ПІН-коду або іншої інформації, яка дає змогу ініціювати платіжні операції за кредитною карткою. Враховуючи доведений факт несанкціонованого списання коштів з рахунку позивача, суд дійшов висновку про наявність підстав для стягнення з банку безпідставно списаних коштів в сумі 33 200 гривень. З виписки по картковому рахунку вбачається, що відповідач здійснював нарахування відсотків за користування кредитними коштами, хоча позивач не користувався ними, та нараховував комісію на зняття готівки, хоча позивач ці операції не вчиняв. З метою захисту порушеного права позивача, суд вважає необхідним зобов`язати відповідача провести перерахунок відсотків за використання кредитного ліміту. На підставі викладеного, проаналізувавши надані сторонами докази, розрахунки, суд вважає, що позов є обґрунтованим", - наголосив суд.