/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2F49c684897824fb271537c65cd1cb6a1c.jpg)
В Перській затоці утворився затор з 1000 кораблів, що не можуть пройти через збої в GPS та ризик зіткнень
В Перській затоці утворився великий затор, де застрягли майже тисяча кораблів з минулого тижня. Через конфлікт Ізраїля з Іраном судноплавство в Перській затоці сповільнене, оскільки перешкоди GPS збільшують ризик зіткнень, а ескалація регіональної напруженості змушує судноплавних компаній обмежувати транзит лише денним часом. Про це повідомляє S&P Global.
Повідомляється, що збій викликано широко поширеними електронними перешкодами, що впливають на роботу глобальних систем позиціонування та служб зв'язку, що змушує судновласників обмежувати пересування.
"Існують побоювання не тільки з приводу того, що судна можуть зазнати нападу, але й безпосередня проблема полягає в тому, як вивезти недавні партії вантажу з Перської затоки", — повідомляється з посиланням на джерело серед власників танкерів, два завантажені судна якого нещодавно вийшли в море, а ще одне знаходиться під навантаженням.
Також повідомляється, що для руху використовується наразі тільки вікно о 16 або 18 годині замість звичайних 24 годин, що і призводить до такого скупчення суден.
Це експлуатаційне обмеження створило безпрецедентний затор на одному з найважливіших у світі маршрутів транзиту енергоносіїв. Ормузька протока з'єднує Перську затоку з Аравійським морем. Приблизно 20 мільйонів барелів на день морської сирої нафти, конденсату та очищеного палива проходять через протоку, а також майже 11 мільярдів кубічних футів на день ЗПГ.
Також і інші учасники ринку також наголосили на проблемі глушення GPS, яка призводить до серйозних збоїв у роботі в Перській затоці.
"Відсутність зв'язку стає дедалі частішим явищем. Багато судів не виходять на зв'язок", — сказав керівник судноплавної компанії, яка зіткнулася з цією проблемою.
За словами керівника, навіть якщо не буде прямого нападу на судна, не можна виключати зіткнень, оскільки при виникненні перешкод у роботі GPS виявлення інших суден поблизу стає вкрай скрутним, а навігація порушується. Берегова група операцій будь-якого судна має бути у зв'язку з екіпажем на борту 24/7, але у час цього немає, повідомили джерела. Також існує підвищений ризик пошкодження кораблів морськими мінами, навіть якщо Ормузька протока не закрита, заявляють джерела видання.