/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F419%2Fa5bfcbeaf846b970bdbb751144152268.jpg)
Ватикан відкрив останню з відновлених кімнат Рафаеля після 10-річної реставрації
У четвер Музеї Ватикану представили останню й найважливішу з відреставрованих кімнат Рафаеля – вражаючі фрескові зали в Апостольському палаці.
Про це повідомило агентство АР, пише "Європейська правда".
Десятирічний проєкт з очищення та реставрації найбільшої з чотирьох Станц (Stanze, станце – кімнати) Рафаеля відкрив нову техніку настінного живопису, яку започаткував, але не завершив видатний живописець і архітектор епохи Відродження.
Vatican unveils last of restored Raphael Rooms after 10-year cleaning that yielded new discoveries.
co/bY0bjI0x5E pic.
– Firecaptain and Jack (@Firecaptain16) June 27, 2025.
Йдеться про нанесення олійних фарб безпосередньо на стіну та використання сітки цвяхів, вбитих у стіну, щоб утримувати смоляне покриття, на якому він малював.
Представники Музеїв Ватикану розповіли про цю знахідку у четвер під час відкриття Зали Константина – після того, як було демонтовано останні риштування.
Ця зала для урочистих прийомів, яку почали розписувати Рафаель і його учні на початку XVI століття, присвячена римському імператору IV століття Константину, чия підтримка християнства сприяла його поширенню по всій Римській імперії.
"Завдяки цій реставрації ми переписуємо частину історії мистецтва", – сказала директорка Ватиканських музеїв Барбара Ятта.
Папа Юлій II викликав молодого Рафаеля Санті з Флоренції до Риму в 1508 році, щоби той прикрасив нові приватні апартаменти в Апостольському палаці, доручивши 25-річному художнику та архітектору важливе завдання в розквіт його творчості.
Ще за життя Рафаеля з’являлися повідомлення про те, що він хотів оздобити зали не традиційними фресками, а олійним живописом просто на стіні, щоб надати зображенням більшої яскравості.
Десятирічна реставрація Зали Константина підтвердила ці свідчення.
Раніше у Ватикані дали умовний вирок кліматичним активістам, які приклеїли себе до статуї.