/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2Fa2d7792f9bd876802fcd5d675457b5f6.jpg)
Цьому є цікаве пояснення. Boeing 747 досі оновлює софт за допомогою дискет
Попри стрімкий розвиток цифрових технологій, у світі досі є місця, де лишаються на службі старі добрі дискети.
Одне з них — літак Boeing 747−400, пише Jalopnik. Хоча лінійка дебютувала у 1969 році, саме версія 747−400 з’явилася у 1988-му — тоді, коли дискети були на піку популярності.
Нині у світі лишилось близько 400 Boeing 747, які досі використовують 3,5-дюймові дискети ємністю 1,44 мегабайта для оновлення навігаційної бази даних. І хоч це може видатися анахронізмом в епоху Wi-Fi і хмарних сервісів, в авіації на все є причина.
По-перше, обслуговування старого обладнання дешевше, ніж модернізація систем літака, яка може обійтися в мільйони євро й потребує сертифікації в кожній країні, де літак експлуатується. По-друге, дискети ізольовані від мережі, а отже — безпечні від кібератак. Щоби втрутитися в систему, зловмиснику довелося б фізично дістатися до літака.
Оновлення даних відбувається кожні 28 днів, але через малий обсяг носія для повного завантаження може знадобитися до 12 дискет. Та головне — це надійність. Програмні збої стали причиною кількох аварій сучасних літаків, а 747−400 безпечно літає на дискетах понад 35 років.
Поки оновлення софту новітніх літаків супроводжуються ризиками, стара технологія залишається стабільною й перевіреною десятиліттями.