/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F209%2F4313974b1a4991f8afe7b34fc85fc203.jpg)
Більше як половина українок хочуть вивчати фінансову грамотність
Такі дані були представлені під час презентації в Укрінформі результатів соціологічного дослідження щодо фінансової грамотності жінок, проведеного компанією «Інфо Сапієнс».
Опитування проводилось з 10 по 20 червня 2025 року серед українців віком від 16 років (крім мешканців окупованих територій). Дослідження стало частиною спільної програми Українського жіночого конгресу (УЖК) та Ощадбанку, що має на меті підвищення фінансової обізнаності жінок у регіонах.
За результатами дослідження, рівень фінансової грамотності в Україні невисокий: лише 31% респондентів змогли правильно перерахувати місячну ставку за кредитом в річну. До того ж тільки 41% мають схильність інвестуватикошти (навіть у вигляді депозиту), більшість просто зберігає гроші в готівці або на рахунках. Більшість українців необізнані в усіх фінансових темах, крім курсу валют.
Згідно з даними, фінансова грамотність жінок є нижчою, ніж у чоловіків, з урахуванням того, що рівень освіти серед жінок вищий. Так, лише чверть жінок змогли вирахувати річну ставку кредиту за місячним показником, серед чоловіків із завданням впоралися 37%.
За словами директора ТОВ «Інфо Сапієнс» Дмитра Савчука, така ситуація, ймовірно, зумовлена тим, що жінки мають дещо обмежений доступ до фінансових ресурсів.
«Це може пояснюватись тим, що жінки бідніші і, відповідно, мають менше навичок користування надлишковими коштами. Водночас нижча фінансова грамотність сприяє бідності, створюючи «порочне коло», - пояснив Савчук.
Крім того, ситуацію ускладнюють гендерні стереотипи, за якими саме чоловіки мають більше заробляти, забезпечувати сімʼю, займатись політикою.
Попри це жінки виявляють більший інтерес до навчання. Безкоштовними курсами фінансової грамотності цікавляться 53% жінок та 44% чоловіків. Найбільше зацікавлених — серед українців віком до 39 років (64%).
Співзасновниця і директорка Українського жіночого конгресу Світлана Войцеховська засвідчила про значне зростання кількості жінок, які через війну стали годувальницями родин та розпорядницями сімейного бюджету. Саме тому їм, а також тим жінкам, які успішно розпочали свій бізнес, але не знають, як масштабуватися, необхідні знання.
«Для відновлення економіки країни сьогодні вкрай необхідним є більш активне залучення жінок, у тому числі через зміну ними спеціальностей і нарощування кар’єрних амбіцій. Наша співпраця з УЖК і результати проведеного спільного дослідження доводять, що ми рухаємось правильним напрямком: освітній компонент для цього є надзвичайно важливим», - зауважила членкиня Наглядової ради Ощадбанку Роза Тапанова.
Якщо дивитись на регіональну сітку, то найвищий рівень фінансової грамотності демонструють мешканці Києва та великих міст, найнижчий — у селах. Серед регіонів, окрім столиці, найкращі показники — на заході країни, найгірші — на півдні та сході, що також спричинено й зовнішніми чинниками.
Голова правління Ощадбанку Сергій Наумов вважає, що потенціал жіночого бізнесу ще до кінця не розкритий. Він запевнив, що отримані соціологічні дані будуть використані для планування інформаційних кампаній у цій сфері.
Як повідомлялося, в Україні більшає жінок серед керівників компаній, наразі вони очолюють 449 тис. бізнесів.
Перше фото: Unsplash