/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F209%2F6488251bc70e131b6362f36127b475cc.jpg)
Набрали чинності зміни до наказів Міносвіти щодо дистанційного навчання
Про це Міністерство освіти та науки повідомило у Фейсбуці, передає Укрінформ.
"Зміни до наказів МОН про організацію дистанційного навчання в умовах воєнного стану вже набрали чинності. Ці оновлення — результат системної співпраці з областями та громадами. Зміни адаптовано до потреб та специфіки прифронтових і прикордонних із Росією регіонів", - йдеться у повідомленні.
Серед іншого, змінами затверджуються нові правила щодо наповнюваності дистанційних класів. Мінімальна кількість учнів у дистанційному класі — 20. Утім, засновники шкіл можуть зменшити цю кількість до 10 учнів — для закладів на тимчасово окупованих, прифронтових територіях, у селах і селищах всієї України, а також до 15 учнів — для закладів в інших містах.
Вимоги до наповненості дистанційних класів не розповсюджуються на заклади спеціалізованої та спеціальної освіти.
Дистанційна робота школи можлива навіть без усіх паралелей класів. Заклад будь-якого типу може працювати за дистанційною формою, якщо в ньому відсутні не більше двох паралелей. Наприклад, школа має дистанційні 1–6, 8–11 класи — 7 класу може не бути.
Окремий клас для навчання за українознавчим компонентом. У межах одного дистанційного класу учні мають навчатися лише за однією освітньою програмою. Це допоможе вчителю ефективніше працювати з дітьми різних категорій — тими, які перебувають в Україні на контрольованій урядом території, на ТОТ або за кордоном.
Якщо дитина відвідує школу в країні перебування — вона може дистанційно навчатися за українознавчим компонентом в українській школі (5–8 годин на тиждень, без перевантаження). Обрати школу й подати заявку можна на сайті МОН.
Якщо дитина не ходить до місцевої школи — вона може здобувати освіту повністю дистанційно в українському закладі освіти. Також для дітей за кордоном доступні індивідуальні форми навчання — екстернат або сімейна форма.
Діти на тимчасово окупованих територіях можуть навчатися за педагогічним патронажем. Це індивідуальне навчання з урахуванням потреб дитини й безпекових обставин.
У МОН наголошують, що навіть якщо в школі не відкрито жодного класу, вона може продовжити працювати у формі педагогічного патронажу. Ця форма передбачає оплату вчителю за навчання конкретної дитини.
Окрім цього, якщо дитина перебуває на території, де тривають або можливі бойові дії, — вона може продовжувати навчання дистанційно у своїй школі, звідки виїхала. Їй не потрібно переводитися до іншого закладу для дистанційного навчання.
Водночас, якщо є можливість відвідувати очне навчання за наявності укриття у школі, — це залишається пріоритетом для учнів.
Також змінами МОН впровадило кадровий резерв: він дасть змогу вчителям, які можуть залишитися без навантаження, проходити навчання й отримувати середню заробітну плату. Це стосується вчителів із Дніпропетровської, Донецької, Запорізької, Луганської, Сумської, Миколаївської, Одеської, Харківської, Херсонської та Чернігівської областей.
Усі адаптовані зміни щодо особливостей дистанційного навчання буде впроваджено з 1 вересня 2025 року. Оновлені правила дадуть змогу гнучко реагувати на виклики воєнного часу й гарантувати доступ до якісної освіти для всіх дітей — незалежно від їхнього місця перебування.
Як повідомлялося, Міністерство освіти і науки затвердило зміни до наказів, які визначають особливості організації дистанційного навчання в умовах воєнного стану.
Фото з сайту zoda.gov.uа