Укрзалізниця представила перший інклюзивний вагон для пасажирів на кріслах колісних
Укрзалізниця представила перший інклюзивний вагон для пасажирів на кріслах колісних
- © Василь Артюшенко, ZN.UA © Василь Артюшенко, ZN.UA © Василь Артюшенко, ZN.UA © Василь Артюшенко, ZN.UA © Василь Артюшенко, ZN.UA © Василь Артюшенко, ZN.UA © Василь Артюшенко, ZN.UA © Василь Артюшенко, ZN.UA © Василь Артюшенко, ZN.UA © Василь Артюшенко, ZN.UA © Василь Артюшенко, ZN.UA © Василь Артюшенко, ZN.UA © Василь Артюшенко, ZN.UA © Василь Артюшенко, ZN.UA © Василь Артюшенко, ZN.UA
Укрзалізниця завершила модернізацію першого спеціалізованого вагона, повністю адаптованого до потреб людей, які пересуваються на кріслах колісних. Роботи тривали три місяці та виконувалися у вагонному депо Бахмач силами залізничних фахівців. Вагон уже готовий до експлуатації й надаватиметься за попереднім запитом через сервіс групового бронювання на сайті або в застосунку Укрзалізниці.
Фотокореспондент ZN.UA Василь Артюшенко побував на місці й зафіксував, як виглядає перший безбар’єрний вагон зсередини.
Новий вагон має статус експериментального та став першим кроком у впровадженні системного підходу до інклюзивності в українських залізничних перевезеннях.
Основні характеристики вагона:
1. Планування купе:
- 4 розширені купе, кожне з яких розраховане на:
- 2 пасажирів на кріслах колісних;
- 2 супровідників;
- У разі стандартного бронювання — до 6 пасажирів у купе.
2. Технічні й інклюзивні рішення:
- електропідйомник (вантажопідйомність — до 300 кг);
- збільшена ширина дверей і коридору для безперешкодного пересування;
- тактильна навігація шрифтом Брайля;
- контрастне маркування елементів інтер’єру.
3. Облаштування вбиральні:
- душова зона;
- кнопка виклику допомоги (SOS);
- тримач для милиць;
- пеленальний столик;
- дитяче крісло з ременями безпеки;
- індикатор зайнятості.
4. Комфорт пасажирів:
- індивідуальні розетки формату USB та Type-C;
- можливість регулювання спинки сидіння;
- окреме управління освітленням — як у купе, так і біля кожного місця;
- система відеоспостереження у визначених зонах.
Перед проєктуванням команда Укрзалізниці консультувалася з організаціями, які займаються захистом прав осіб з інвалідністю. Отримані рекомендації лягли в основу інженерних та дизайнерських рішень, втілених у цьому вагоні.