Суспільне, футбол і… пиво
Ніколи не був спортивним журналістом, скоріше пересічним глядачем. Але, як кажуть, у футболі розбираються всі. Саме зараз на завершальній стадії — клубний чемпіонат світу з футболу, показ матчів якого на платформах Суспільного і став причиною цього допису. Спершу зазначу, що до цьогорічного турніру, який проходить у США, я про клубний футбольний чемпіонат світу якщо щось і чув, то дуже віддалено і нічого конкретного не можу пригадати.
А цьогорічний турнір проводять в Америці, та ще й із рекордними призовими ($1 млрд, переможець отримує $125 млн). Учасники — 32 футбольні клуби з усіх континентів, у складі яких такі «зірки» як Ліонель Мессі («Інтер» Маямі), Кіліан Мбаппе («Реал» Мадрид), Усман Дембеле (ПСЖ, Париж). Неважко зрозуміти, що цей турнір став більш ніж цікавим для вболівальників усього світу й України зокрема. Українські футбольні клуби там не були представлені, але були наші гравці, той самий Анатолій Трубін, голкіпер португальської «Бенфіки».
Офіційним транслятором турніру в Україні є Суспільне мовлення: телеканал «Суспільне Спорт», місцеві канали Суспільного та диджитал-платформа «Суспільне Спорт». Враховуючи прямі трансляції та різницю в часі між США та Європою, окремі матчі транслювалися о 4 годині ранку. Але для мене навіть це не стало завадою для перегляду.
Уже не вперше Суспільне показує найкращі спортивні змагання планети. Саме зараз одночасно з клубним футбольним чемпіонатом, українські глядачі платформ Суспільного можуть спостерігати за матчами Євро-2025 з футболу серед жінок на полях Швейцарії та змаганнями легкоатлетів на етапах Діамантової ліги.
Фактично Суспільне стає в Україні головним транслятором ключових спортивних світових подій і складає гідну конкуренцію OTT/VOD-платформі Megogo.
Роблю цей висновок із власних спостережень за відвідувачами закладу в одному з житлових комплексів Києва, де мешкаю. Є в мене по сусідству пивбар, у якому під час трансляцій футбольних матчів єврокубків завжди ажіотаж. Транслює ці поєдинки лише Megogo. Так от, під час показу матчів клубного чемпіонату світу власник закладу, зустрівши мене, поцікавився щодо Суспільного… Як я зрозумів, цей мовник став для нього певним відкриттям. Тож із задоволенням провів невеличку лекцію, розказавши, що Суспільне — це не тільки футбол, а і Євробачення, і «Зворотний відлік», і документалістика… Звісно, навряд чи документальне кіно буде цікаве для любителів пива (хоча і з цим можна посперечатися), але спортивні й музичні програми мовника точно мають бути в барах і ресторанах. Бо Суспільне — це не тільки про відповідальне інформування та просвіту, а й про розваги, нехай і не в першу чергу.
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.
Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.