/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2F485ce77c32db3da65155005bf35c61b1.jpg)
Чемпіонат України з картингу: Новий раунд боротьби не «по-дитячому»
2-й етап Чемпіонату України з картингу, що відбувся у Полтаві, запам’ятається всім насамперед боротьбою у дитячих класах. Незважаючи на юний вік, у районі 6-12 років, українські картингісти билися не гірше за своїх кумирів, які цього ж дня змагалися у «Сільверстоуні» на черговому етапі «Формули-1».
Якщо перший етап Чемпіонату України з картингу традиційно приймає київський картодром «Чайка», то вже за звичкою другий раунд проходить на полтавській «ЛТАВі». Етап складався з чотирьох рівноцінних Фіналів – по два на день. За перемогу в кожному з них нараховувалося 25 очок, за друге місце – 20, за третє – 18, за 4-те – 16, за 5-те – 14 тощо – за формулою «мінус 1».
Головне те, що саме сума всіх зароблених очок визначає підсумок етапу.
Іншими словами, один невдалий Фінал може коштувати місця на подіумі! У пілотів просто не залишається права на помилку, і кожне місце в будь-якому із заїздів може стати вирішальним.
А це означає лише одне – боротьбу від старту до фінішу в кожному з чотирьох Фіналів. Саме так і розгорталися події цього разу в більшості класів.
До Полтави з’їхався 51 картингіст із різних куточків України, щоб розіграти комплекти нагород у шести класах. Примітно, що знову найзаповненішими і найяскравішими стали наймолодші дитячі класи.
Перший з них – Comer Micro, – де можна виступати з 4 до 7 років. Він нарахував дев’ятьох картингістів-початківців. Кваліфікацію, яка визначає стартове поле першого Фіналу, виграла Аліса Дзюба. Проте сам старт їй не вдається. Її суперникам другого запрошення не потрібно.
Аліса фінішує лише 4-ю, і з кожним новим фіналом — старт якого визначає фініш попереднього — вона знову і знову опиняється в самій гущі боротьби з «зубастими» суперниками.
У підсумку 5-е та ще пара 4-х місць і, зрештою, лише 5-а позиція за результатами всього етапу. Але є один нюанс! До подіуму Дзюбі забракло лише одного очка, водночас вона випередила на той самий єдиний бал свого найближчого переслідувача, яким став Олег Вишник. Більше того, долю третього місця на подіумі цього наймолодшого класу вирішила … кваліфікація!
Справа в тому, що у підсумку Микита Скуз та Матвій Куранов набрали порівну — по 63 очки. Причому для обох етап виявився дуже нерівним.
У першому фіналі Нікіту розгортає. Тим не менш, у другому він проривається з 6-го місця на 2-ге, після чого знову вранці у недiлю 2-й. Однак після чергових баталій у заключному Фіналі Скуз фінішує … останнім!
Аналогічно, якщо в суботу Куранов займає 2-е та 3-е місця, то в неділю він «провалюється» з 5-м та 8-м результатами, зібравши ті самі 63 очки.
У такому разі вирішальною стає сама швидкість – тобто кваліфікація. Хто показав кращий час, той і опиняється вище в загальному заліку етапу. І цього разу це був Нікіта Скуз, за яким залишився 4-й кваліфікаційний час проти 6-го у Куранова.
А очолив подіум Comer Micro Платон Авраменко, якому обидва дні не давав спокою Артем Ляшок, склавши йому компанію на другій сходинці.
Саме Платон виграє перший Фінал, але після непримиренної боротьби одразу з кількома суперниками він фінішує лише 6-м у другому Фіналі. Проте вранці в неділю Авраменко проривається вперед і перемагає, закріплюючи свою «вікторію» ще одним першим місцем у заключному Фіналі.
У підсумку Платон набирає 88 очок проти 81 у стабільного Артема Ляшока, який упродовж усіх чотирьох фіналів жодного разу не опустився нижче за третє місце.
Наступними класами в картинговій «школі» є класи 60 Baby та 60 Mini, які виявилися найбільш чисельними на 2-му етапі Чемпіонату України з картингу.
Обидва класи зібрали по 11 учасників. Більше того, саме ці ще зовсім юні українські картингісти продемонстрували найяскравішу боротьбу: іноді — красиву і по-спортивному чисту, а часом — непримиренну, що завершувалася контактами.
У 60 Baby, де змагаються пілоти віком від 6 до 9 років, кваліфікацію, а згодом і всі чотири Фінали виграє Микола Чернишов. Однак це зовсім не означало «легкої перемоги», навпаки!
У кваліфікації найближчим до нього суперником стає Максим Таран, поступившись лише 0,070 секунди.
У подальших заїздах Миколі чинять активний опір Ернест Мітрохін, Станіслав Шутовський, Кірил Рухлін і вже згаданий Таран.
Однак Максим припускається фальстарту в першому Фіналі, а згодом робить ще одну помилку, не розібравшись у сигналі суддівського прапора, заїжджає на піт-лейн і фінішує абсолютно останнім!
Тим не менш, після цього Максим проривається: спершу — з останнього місця на 4-е, а потім фінішує 3-м і 2-м у неділю. Але перший Фінал коштував Тарану надто дорого, а саме подіуму!
Рівно як і непощастило Шутовському. Після 3-го та 2-го місць він йшов другим у заключному Фіналі. Та й тут трапився розворот і лише 9-е місце.
Тарану, який набрав 62 очки, до подіуму забракло лише 4 балів, а Шутовському, який у підсумку став 5-им — 6…
Так само нерівно склався етап і для Митрохіна з Рухліним, які, попри все, змогли стати призерами.
Після двох напружених дуелей із Чернишевим та двох других місць у суботу Ернест також припускається фальстарт, 5 секунд штрафу відкидає його з 3-го місця на фініші аж на 7-ме!
У заключному фіналі Мітрохін проривається, але лише до 4-го місця.
Після 3-го місця в першому Фіналі Рухлін упевнено йде другим у наступному. Однак на його карті виникає проблема з двигуном, яка не дозволяє фінішувати вище 5-го місця.
У неділю Кірил Рухін — 4-й, а потім, після чергового протистояння з парою суперників, — 3-й.
У підсумку, набравши 66 очків, Кірил стає третім на подіумі, поступившись усього два бали Митрохіну.
У 60 Mini, де змагаються пілоти віком від 8 до 13 років, протягом обох днів тривала справжня потрійна боротьба — і не просто за подіум, а за перемогу!
Дмитро Легкобит та Іван Луговський чинили неймовірний і, головне, чистий опір Акіму Скубі.
Саме Акім здобув «поул» із перевагою всього 0,036 секунди над Луговським, після чого перемагає в першому Фіналі.
У другому Скуба поступається першим місцем Легкобиту, проте вранці в неділю, після чергового потрійного протистояння, знову здобуває перемагу.
Луговський фінішує 2-м, а от Легкобит після розвороту — лише 10-м!
Тим не менш, у заключному Фіналі Дмитро проривається з 10-ої позиції на 3-ю, і наздоганяє Скубу з Луговським.
Шкода, але у Легкобиту просто не вистачило часу на чергову потрійну дуель, — і, маючи 72 очки, він завершує етап 3-ім.
І хоча Луговський переміг у вирішальному Фіналі, із 81 балом він посідає друге місце на подіумі класу 60 Mini.
Набравши загалом 90 очок, перше місце посідає Скуба, який протягом усього 2-го етапу Чемпіонату України з картингу жодного разу не опускався нижче другого місця.
У підлітковому класі OK‒N Junior (12-14 років) змагалися 9 пілотів, і тут теж не обійшлося без боротьби за вершину подіуму.
У першому Фіналі з «поулу» перемагає Єва Авдєєва.
Позаду дiвчинки фiнiшують Тимофій Вороновський та Святослав Онищенко, тоді як Єгор Кейдун, після протистояння з цим тріо, фінішує лише 4-м.
Тим не менш, саме Єгор, хай і не без опору суперників, виграє в решті трьох Фіналах, набравши важкі 90 очок.
Єва ж, навпаки, «провалюється» на старті другого Фіналу і фінішує лише 6-ю. У неділю, після чергових баталій на трасі, вона посідає 3-є та 4-е місця.
Назбиравши в підсумку 72 очки, Єва все ж піднімається на другу сходинку подіуму цього класа. А третім призером стає Тимофій Вороновський, який поступився їй усього 4-ма очками.
Не можна не відзначити, що після 3-го та 2-го місць щонайменше на цю ж третю сходинку претендував і Святослав Онищенко, який лідирував у заключному Фіналі. Але, на жаль.
Спочатку — фініш на 5-му місці після потрійної боротьби на трасі, а потім — ще й 5-секундний штраф, що відкидає його на 10-е місце в заїзді й 4-е — у загальному заліку.
Два старші класи — ОК та KZ-2, у яких можна виступати після 14 і 15 років відповідно, – цього разу зібрали всього по 5 учасників. Та й особливої боротьби за перемогу тут не вийшло також.
У ОК знову не знайшлося рівних Марії Кравченко, яка виграла «в одні ворота» і кваліфікацію, і всі чотири Фінали, набравши максимальні 100 очок.
Другим у всіх заїздах незмінно фiнiшує Данило Дуда, а третiм в пiдсумку тут стає Святослав Денисов.
Цікаво, що раніше Святослав багато років виступав на «великому кільці», а цього року вирішив спробувати свої сили в картингу.
Не можна не відзначити, що в ОК Тимур Гаріян тричі впевнено фінішував третім. Однак відмова двигуна в одному з Фіналів зрештою відкинула його аж на останнє п’яте місце в цьому класi!
Знову — така ціна лише одного сходу за нинішньої системи нарахування очок!
У найпотужнішому класі KZ-2 можна сказати, домінував Владислав Осінний.
Після здобутого «поулу» він поступився першим місцем лише в останньому Фіналі, набравши майже ідеальні 95 бали.
Єдиним, хто зміг випередити Осінного на цьому етапі, став Олександр Дерюга, який до того незмінно фінішував 2-м.
Подіум класу KZ-2 замкнув Владислав Іванченко, що стабільно фінішував третім у всіх чотирьох фіналах.
Наступний етап Чемпіонату України з картингу прийме картодром у Кам’янському.
Після двох перших раундів можна не сумніватися, що юні українські картингісти знову зійдуться в непримиренній боротьбі на трасі!
Тим самим ніби вторячи багатьом дорослим, які саме зараз борються за те, щоб у них та в усіх інших дітей України було світле і головне мирне майбутнє!
В’ячеслав Щербина
Фото Сергій Жиріхін