/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F52%2F59f6e94a452ced6e2b0ca3b4a4c543dd.jpg)
У МОН розповіли, як відбуватиметься реорганізація та оптимізація шкіл
Заступник міністра освіти і науки України Андрій Сташків розповів, як процес відбуватиметься, зокрема, у сільській місцевості. Про це інформує 24 Канал з посиланням на Суспільне.Тернопіль.
Як оптимізують мережу шкіл?
У сільській місцевості ситуація залежить від кількості дітей у школах.
Якщо в школі є діти і їх достатньо багато, школи не закриваються, а продовжують функціонувати. Насправді найбільша проблема в тих населених пунктах, де дітей немає, де їхня кількість постійно зменшується. І навіть в таких випадках ми говоримо, що школи повинні залишатися, але повинні бути реорганізовані та оптимізовані,
– уточнив заступник Лісового.
І наголосив, що початкові школи повинні бути максимально наближені до місця проживання дітей – у тих населених пунктах, де є ці діти.
Є дуже багато інструментів для того, щоб запровадити навчання в таких маленьких початкових школах, де мало дітей. Це класи-комплекти, це зведені класи, це різні форми навчання. При цьому ці школи повинні працювати,
– каже він.
І додає: для того, щоб працювала базова школа, тобто п'яті – дев'яті класи, очевидно, треба більшу кількість дітей. Але учні вже вивчають предмети природничого циклу: хімію, фізику, біологію. Для цього потрібні лабораторії, оснащення.
Теперішня ситуація в Україні змушує шукати альтернативні способи навчання. Такі як дистанційна ліцензована школа "Оптіма", яка забезпечує якісний і безперервний навчальний процес навіть при форс-мажорних обставинах.
Чи може територіальна громада сама забезпечувати школу?
Сташків нагадав, що засновником закладів освіти є не МОН чи ОВА, а територіальні громади. І саме вони вирішують, як школи надалі функціонуватимуть. Якщо громада готова інвестувати власні кошти в школи, будувати лабораторії, утримувати для невеликої кількості дітей вчителів – нехай ухвалює таке рішення.
Міністерство в жодному випадку не зобов'язує закривати школу. Рішення – за територіальними громадами. Звичайно, ми стимулюємо і підтримуємо об'єднання, створення опорних шкіл. Це коли створюється одна школа, в яку підвозяться учні п'ятих – дев'ятих класів, а деколи і початкових класів з інших населених пунктів,
– каже заступник міністра.
Для довезення дітей до опорної школи надають автобуси. Цьогоріч виділили майже 2 мільярди гривень на придбання шкільних автобусів. За них купили понад 600 автобусів. Торік – майже 500 автобусів.
Якщо говорити про старшу профільну школу, тобто десяті – одинадцяті класи, це окремий тип закладів – ліцеї, і їхнє функціонування в реформі нової української школи, яке передбачено з 2027 року. Планується об'єднання шкіл в такі великі ліцеї, де буде велика кількість учнів десятих – одинадцятих класів, а надалі і дванадцятих,
– резюмував посадовець.
Ми також розповідали, що Кабмін розподілив освітню субвенцію до кінця 2025 року.