/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F209%2F581f9d263f822989e7a38b5bfaf373e5.jpg)
В ЄС розглядають можливість прискореної відмови від російського газу - Reuters
Про це свідчать документи, з якими ознайомилося агентство Reuters, передає Укрінформ.
Країни Європейського Союзу та законодавці готуються до переговорів щодо плану ЄС заборонити імпорт російського газу - відправною точкою є юридична пропозиція Європейської комісії, зроблена минулого місяця, про поетапне припинення імпорту російського газу до 1 січня 2028 року.
Однак, як свідчать документи, деякі законодавці Європарламенту запропонували перенести цей термін на 1 січня 2027 року. Пропозиції належать депутатам Європарламенту Інесі Вайдер з правоцентристської Європейської народної партії - найбільшої депутатської групи в Європарламенті - та Вілле Нііністьо від «зелених».
За їхніми словами, навряд чи уряди погодяться перенести заборону на рік раніше, але депутати ЄС можуть використати цю вимогу як важіль впливу, щоб домогтися інших змін у переговорах. Наприклад, Вайдер також запропонував вимогу до урядів накладати штрафні санкції на компанії, які порушують заборону, в тому числі шляхом відкликання ліцензій на торгівлю енергоносіями. Нііністьо хоче повної заборони імпорту російської нафти з 1 січня 2027 року, чого не запропонувала Єврокомісія.
Восени Європарламент проголосує за те, щоб підтвердити свою позицію для переговорів з країнами ЄС щодо заборони. Остаточні заходи мають бути схвалені парламентом і кваліфікованою більшістю країн ЄС - це означає, що вони не можуть бути заблоковані членами ЄС Угорщиною та Словаччиною, які досі імпортують російський газ через трубопровід і виступають проти планів ЄС.
Минулого року близько 19% газу в Європу надходило з Росіїчерез газопровід «Турецький потік» та постачання ЗПГ. Очікується, що ця частка впаде до 13% у 2025 році, порівняно з приблизно 45% до 2022 року.
Як повідомляв Укрінформ, Чехія позбулася залежності від російських викопних енергоносіїв, зокрема газу, та розраховує забезпечити не менше чверті потреби в блакитному паливі завдяки терміналу в німецькому Штаде, в будівництві якого бере участь.