/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F53%2F8d22a1b9af3aa23f41eb70ec82bd7a60.png)
Google показав смерть інтернету: чому новий ШІ-режим пошукової системи означає загибель для багатьох сайтів
У Google з'явився новий режим, який прибирає традиційні пошукові результати на користь власного, вбудованого ШІ. Оглядач Ендрю Островскі в колонці для The Telegraph констатує цим смерть того інтернету, до якого ми звикли, і передрікає загибель більшості сайтів, чиє існування забезпечувалося старою моделлю пошуку
Google показав нам, який вигляд матиме кінець інтернету. Він назвав це "режимом ШІ". З вівторка під час пошуку в Google замість десяти синіх посилань на сторонні сайти користувачі бачитимуть дайджести інформації, створені ШІ.
За словами Google, це "дає змогу ставити тонкі запитання, які раніше вимагали багаторазового пошуку". Іноді в цих дайджестах є своя користь — як продемонстрував АІ-стартап Perplexity.
Однак ця зміна має катастрофічні економічні наслідки через домінуюче становище Google над тим, що ми бачимо в Інтернеті: режим штучного інтелекту позбавляє необхідності відвідувати сайт, на якому було створено оригінальний матеріал. Google, нагадаємо, був визнаний винним у збереженні монополії американським федеральним судом минулого літа.
Аналітичне дослідження, проведене минулого тижня, показало, що сайт, який посідає перше місце в рейтингу за синім посиланням Google, втрачає 79 відсотків трафіку після впровадження ШІ-режиму. Інші дослідження говорять про ще більше: до 96 відсотків.
Не таким мав стати веб. Спочатку сер Тім Бернерс Лі уявляв собі цей світ як технологію швидких публікацій, двосторонню розмову, подібну до телефонної. Коли Google був молодий, він обіцяв не заважати нам.
Важливо Прощавай Google: творці ChatGPT випустять власний браузер на базі ШІ, – Reuters"Ми хотіли, щоб люди витрачали на Google мінімум часу. Що швидше вони отримували результати, то частіше користувалися ним", — сказав засновник компанії Ларрі Пейдж у 2004 році. Але тепер Google став схожий на "Готель Каліфорнія" гурту The Eagles — ви ніколи не зможете звідти піти.
Генеративний ШІ порушує неформальний суспільний договір, що існував з часів зародження бізнесу: покупець має виявляти підвищений інтерес до добробуту своїх постачальників. Однак ШІ повністю замінює постачальників: як аналогію можна навести поїдання насіння кукурудзи. Поглинувши все — від цілих дослідницьких бібліотек до газет, від YouTube до робіт кожної конкретної галереї, — ШІ може створювати відточені пастиші (вторинний художній твір — Ф.) і продовжувати виробляти їх вічно. Google також може карати сайти, які відмовляються бути зішкрябаними, свого роду корпоративним смертним вироком: змусити їх зникнути з Google.
Колишній інженер Facebook Георг Цоллер, який також консультує азіатські уряди з питань ШІ, стверджує, що генеративний ШІ — це не більше ніж піратство, замасковане галасом. "Великі мовні моделі — це просто сховище, і все, що вони роблять, — стискають знання", — каже він. — "Ця індустрія була б убита у своєму склепі, якби вона сказала правду". Але фокус у тому, як ШІ маскує крадіжку.
Google стверджує, що старі результати пошуку, як і раніше, будуть доступні, якщо ви захочете або зможете їх знайти. Британське Управління з конкуренції та ринків провело розслідування використання компанією генеративного штучного інтелекту, але його рішення поки що досить умовні, і воно запитує інші думки. Британські компанії, зареєстровані на біржі, витрачають на рекламу в Google 10 мільярдів фунтів стерлінгів, що, на думку CMA, набагато більше, ніж було б в умовах конкуренції на ринку цифрової реклами. Потрібно і повинно зробити набагато більше для приборкання цього хижого гіганта, щоб інтернет-компанії могли вижити.
Автор висловлює особисту думку, яка може не збігатися з позицією редакції. Відповідальність за опубліковані дані в рубриці "Думки" несе автор.
Важливо Під ковпаком у ШІ: як технології дають можливість стежити за кожною вашою думкою