/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2F0c3f4f99d4e3fda3d314213b47aa354e.png)
Joby Aviation та оборонний підрядник L3Harris випробують автономний гібридний літальний апарат
Компанію Joby Aviation часто називають розробником комерційних електричних аеротаксі, але ця публічна компанія також обрала окремий шлях виходу на ринок завдяки давнім партнерствам з Міністерством оборони США. Тепер багаторічні дослідження та розробки з Міністерством оборони можуть окупитися.
У четвер компанія заявила, що підписала угоду з оборонним підрядником L3Harris Technologies про «вивчення можливостей» розробки нового класу літальних апаратів, зокрема, гібридного газотурбінного літака з вертикальним зльотом і посадкою, який може літати автономно, для оборонних застосувань.
Гібридний літак вертикального зльоту та посадки з газотурбінним двигуном (VTOL) буде базуватися на поточній платформі літака Joby S4. Компанія зосередилася на розробці S4 з повністю електричною силовою установкою, але минулого року за державним контрактом продемонструвала воднево-електричну гібридну версію , яка подолала 521 милю — більш ніж удвічі далі, ніж її прототип на акумуляторній електричній батареї.
Угода з L3Harris є попередньою, але є надія, що майбутні льотні випробування та операційні демонстрації призведуть до військового контракту з Міністерством оборони. Джобі сказав, що льотні випробування розпочнуться цієї осені, а операційні демонстрації очікуються у 2026 році.
Компанія Joby роками розробляла та отримувала сертифікат типу 1 від Федерального управління цивільної авіації для свого повністю електричного літака з вертикальним зльотом і посадкою, який використовуватиметься для перевезення пасажирів на короткі відстані в міських районах.
Він також співпрацював з Міністерством оборони на етапі розробки майже десять років. Завдяки цій співпраці Joby зрозумів, що потрібно зробити, щоб досягти «фінішної прямої» з Міністерством оборони, розповів TechCrunch виконавчий голова Joby Пол Скьярра.
«По-перше, діапазон був особливо важливим», – сказав він. «Ми знали, що нам потрібно зробити цей перехід».
Скіарра додав, що також важливо продемонструвати так звану «місіонізацію своєї платформи» — як її літак можна поєднати з правильними датчиками, автономністю, засобами зв'язку та корисним навантаженням, щоб забезпечити чіткий варіант використання для Міністерства оборони.
«У нас є два варіанти: або створити купу цього самостійно, або знайти неймовірного партнера, який вже має глибоке розуміння цих варіантів використання та безліч перевірених технологій», – сказав він.
Ось тут і з'являється L3Harris.
Джон Рамбо, президент Integrated Mission Systems у L3Harris, заявив, що нова технологія вертикального підйому дозволить виконувати завдання на великі відстані з пілотажем та без нього для виконання низки місій. У цьому випадку гібридний газотурбінний літак вертикального зльоту та посадки може бути використаний для місій підтримки на низькій висоті, які можуть включати логістику, радіоелектронну боротьбу та боротьбу з безпілотними літальними системами (C-UAS), сказав Скіарра.