У Міноборони роз'яснили "перехід" ЗСУ на нову форму: міняти піксель на Multicam не збираються
У Міністерстві оборони відреагували на скандал про "відмову" українського війська від камуфляжу "піксель" на маскувальний малюнок "ММ-25". Голова Антикорупційної ради Юрій Гудименко заявив у коментарі "ВВС", що не йдеться про повну зміну форми.
- Йдеться про те, що на даному етапі тепер є можливість для окремих спецпідрозділів на замовлення генштабу закуповувати їм форму з малюнком не ММ-14 "Піксель", а ММ-25, який називають "мультикамом", хоч і не зовсім він, - сказав Гудименко.
Чиновник зазначив, що здивований таким "резонансом" довкола цієї теми. Однак він наголосив, що повністю змінювати форму ЗСУ ніхто не планує.
Напередодні екс-радник першого заступника міністра оборони Богдана Ярова розкритикувала Міноборони через нібито "перехід" на новий камуфляж. За її словами, перехід ЗСУ на Multicam є популізмом та "хорошим приводом заробити". Волонтер стверджує, що у Міноборони пропонують не змінити тканину, а просто перемалювати малюнок, бо на зміні кольору "заробити простіше, ніж на інноваціях".
- Хлопці носять Multicam не тому, що він красивіший. І не тому, що він краще "зливається" із рельєфом. А тому що тканина інша: легша, повітропроникна, витримує навантаження, не гниє на тілі після 48 годин у бліндажі. І ось тепер МО пропонує не змінити тканину, а просто перемалювати малюнок. Бо на зміні кольору заробити простіше, ніж на інноваціях, – написала Ярова.
Також волонтер наголосила, що Multicam є запатентованим патерном та власністю американської компанії Crye Precision. Вона попередила про реакцію, яка може бути з боку США.
- Тобто не наша розробка, не наш малюнок, не наша інтелектуальна власність. І ось тепер Міноборони України всерйоз планує зробити його «новою формою ЗСУ». Дуже цікаво подивитися, як США відреагує, коли наша держава візьме комерційний патерн і просто видасть за свій, пише Ярова.
- 28 квітня для українських військових в Україні запрацював маркетплейс найновіших технологій Brave1 Market. Там наші захисники зможуть самостійно обирати техніку та купувати її коштом військової частини.
- 13 вересня в Україні створили маркетплейс shop.brave.ua для продажу вітчизняних брендів за кордон.