MY.UAНовини
Unreal Engine 1: рушій, що зробив 3D-ігри по-справжньому "нереальними"
Unreal Engine 1: рушій, що зробив 3D-ігри по-справжньому "нереальними"

Unreal Engine 1: рушій, що зробив 3D-ігри по-справжньому "нереальними"

Продовжуємо наш цикл статей про легендарні ігрові рушії. Якщо Quake Engine заклав основи 3D-шутерів, то Unreal Engine 1 став справжнім проривом, який дав старт новій хвилі ігор із приголомшливою графікою, просунутими мережевими технологіями та потужним інструментом для розробників у 90-х та на початку 2000-х. Це була повноцінна платформа, що відкрила двері тисячам творців, дозволивши їм створювати масштабні, живі світи й вивести індустрію на абсолютно новий рівень.

Зміст

  • 1 Передумови появи Unreal Engine 1
  • 2 Unreal Engine 1 і Quake Engine: дві революції 3D
  • 3 Технічні інновації
  • 4 Система скриптування і розробки контенту — UnrealScript
  • 5 Мережеві можливості і мультиплеєр Unreal Engine 1
  • 6 Ліцензування рушія і вплив на індустрію
  • 7 Спадщина Unreal Engine 1
  • 8 Найвідоміші ігри на Unreal Engine 1
  • 9 Висновок

Передумови появи Unreal Engine 1

Світ комп’ютерних ігор середини 90-х був на порозі масштабної трансформації. Піксельна графіка й двовимірні спрайти дедалі більше здавалися застарілими, а популярність 3D-ігор лише починала набирати обертів. Саме в цей період на арену вийшли тоді ще Epic MegaGames із амбітною метою закласти фундамент нового покоління ігрових рушіїв.

Рушій — комплексна система, яка забезпечує фізику, освітлення, AI, анімації, аудіо, мережеву взаємодію і багато іншого. І до появи Unreal Engine 1 більшість студій збирали подібні компоненти “вроздріб”, що значно уповільнювало розробку і ускладнювало масштабування проєктів.

Тім Свіні, засновник Epic Games, та його команда почали розробку рушія у 1995 році з чітким баченням — створити платформу, яка буде не просто технологічним рішенням, а справжньою екосистемою. Головним драйвером для цього став проєкт майбутньої гри Unreal, який став першим користувацьким “демо” можливостей нового рушія.

Цікаво, що на той час Epic ще не була гігантом індустрії. Більшість студій зосереджувалися на окремих жанрах або технологіях, тоді як Epic вийшла на ринок з ідеєю “всього й одразу”. Це був радикальний підхід, який міг або привести до прориву, або поховати проєкт під вагою власних амбіцій.

Unreal Engine 1 став першим рушієм, який об’єднав у собі повний набір інструментів: 3D-рендеринг із підтримкою апаратного прискорення, фізику, AI, скриптову систему, мережеві можливості і власний редактор рівнів — UnrealEd. Це дало розробникам інструменти “під ключ”, що дозволяло швидше і якісніше створювати ігри.

Усе це відбувалося на тлі швидкого розвитку комп’ютерного заліза і появи нових графічних API, таких як Direct3D і Glide. Unreal Engine 1 оптимально використовував можливості апаратного прискорення, що дозволяло створювати деталізовані, атмосферні світи, доступні широкій аудиторії.

Unreal Engine 1 і Quake Engine: дві революції 3D

Про світ ігрових рушіїв 90-х важко говорити без згадки двох гігантів — Quake Engine від id Software і Unreal Engine 1 від Epic Games. Обидва стали своєрідними магнітами, що притягнули увагу розробників і гравців, але зробили це зовсім по-різному.

Quake Engine, створений Джоном Кармаком, був першопрохідцем у повноцінному 3D, першим рушієм, який реалізував тривимірний світ з полігонами замість псевдо-3D. Його пріоритетом була швидкість, оптимізація і мінімалістичність. Quake прославився своєю підтримкою мультиплеєра і плавністю ігрового процесу навіть на досить скромних по потужності машинах того часу. Візуально рушій використовував базові світлові ефекти та прості тіні, але компенсував це плавністю ігрового процесу.

Unreal Engine 1 використовував BSP для організації простору, рушій запропонував покращену систему освітлення, зокрема lightmapping, що дозволило отримувати більш реалістичні текстури та світлові ефекти. Підтримка апаратного прискорення була більш широкою, що дало можливість відображати складніші сцени з вищою деталізацією.

У плані архітектури Unreal Engine 1 відрізнявся модульністю і розширюваністю. Він був побудований як ціла платформа з інтегрованими інструментами для створення контенту: від редактора рівнів UnrealEd до мови сценаріїв UnrealScript. Це суттєво полегшувало процес розробки і дозволяло створювати ігри різних жанрів.

Quake Engine, хоч і міг похвалитися певною розширюваністю через модифікації та підтримку плагінів, залишався більш орієнтованим на шутери від першої особи.

Спецпроєкти

Щодо штучного інтелекту — Unreal Engine 1 пропонував більш складні можливості для NPC: вони могли реагувати на звуки, знаходити укриття, планувати атаки, тоді як у Quake Engine AI був більш базовим, зосередженим на простих патернах переслідування та атаки.

Хоча Unreal й вразив гравців візуально та технологічно, його мережевий режим поступався головному конкуренту — Quake II. Саме ця обставина стала каталізатором для Epic Games: студія вирішила створити окремий мультиплеєрний проєкт на базі рушія, що зосередився виключно на онлайнових баталіях. Так у 1999 році з’явився Unreal Tournament — гра, яка задала нові стандарти для онлайн-шутерів на роки вперед.

З точки зору програмування ігрової логіки UnrealScript дав Unreal Engine 1 вагому перевагу — розробники могли легко додавати нові механіки без переписування рушія, чого не було у Quake Engine, де доводилось працювати на нижчому рівні.

Обидва рушії залишили глибокий слід в індустрії. Їхня конкуренція й взаємне натхнення зробили 90-ті роки золотою епохою інновацій у сфері 3D-ігор, а фундаментальні архітектурні ідеї обох рушіїв залишаються актуальними навіть у сучасних технологіях.

Технічні інновації

Unreal Engine 1 був одним із перших рушіїв, що справді підняли планку графіки у 3D-іграх. Його рішення з рендерингу задали тренд, за яким пішли всі наступні покоління.

Компонент рушія Опис Особливості та пояснення
Rendering Engine Відповідає за візуалізацію тривимірної сцени Рушій повністю працює з 3D полігонами, створюючи реалістичне відображення об’єктів і ландшафтів. Підтримка динамічного освітлення з використанням lightmaps і тіней. Відрізнявся апаратною оптимізацією під Glide і Direct3D.
Audio Engine Відтворення просторового (позиційного) звуку та музики Застосовує 16-бітний стереозвук із підтримкою 3D позиціювання, що змінює звукову сцену залежно від положення гравця, підсилюючи ефект занурення. Використовує DirectSound або OpenAL.
Collision & Physics Обробка зіткнень, руху та взаємодії об’єктів Колізії базуються на BSP-геометрії та простих колайдерах (примітивних формах), що гарантує надійне визначення зіткнень і руху без складних фізичних розрахунків. Підтримується гравітація і базові фізичні взаємодії.
UnrealScript Вбудована об’єктно-орієнтована скриптова мова Дає гнучку кастомізацію ігрової логіки без потреби змінювати рушій. Скрипти інтерпретуються в режимі реального часу, що спрощує розробку і модифікацію ігрового процесу.
Actor System Система керування ігровими об’єктами (акторами) Кожен ігровий об’єкт — актор з набором властивостей і поведінкою. Актори взаємодіють між собою через події і повідомлення, що дає високу модульність і масштабованість ігрового світу.
Networking Модуль мережевої взаємодії Реалізовано клієнт-серверну модель із синхронізацією станів акторів та подій. Мережевий код оптимізовано для мінімізації затримок і трафіку, даючи стабільний мультиплеєрний досвід.
Resource Management Завантаження, кешування та управління ресурсами Підтримує динамічне підвантаження текстур, моделей і звуків із файлів, із ефективним кешуванням, і на виході маємо мінімальні затримки і оптимальне використання оперативної пам’яті.
Map Format (BSP) Формат карт із використанням Binary Space Partitioning Карти представлені у вигляді BSP-дерева, що дозволяє швидко визначати видимі області, оптимізуючи рендеринг і підвищуючи продуктивність, а також підтримує складні тривимірні структури.
Developer Console Вбудований інтерфейс команд і відлагодження Консоль дозволяє вводити команди, налаштовувати параметри рушія, запускати тестування та чит-коди без необхідності перезапускати гру. Інструмент активно використовується розробниками та моддерами.
File System (PAK) Архівний формат для пакування ресурсів Формат PAK об’єднує всі ресурси у єдиний архів, що полегшує їх доставку, захист та підтримку модифікацій. Файли легко розпаковуються і замінюються користувачами.

Головна фішка — технологія lightmapping. Замість жорстких тіней, які були нормою у 90-х, Unreal умів робити м’яке, реалістичне світло. Це круто підвищувало атмосферність ігрових світів, не жертвуючи швидкодією.

Архітектура рушія будувалася на BSP-дереві — простий, але ефективний спосіб ділити карту на кімнати і коридори, щоб не малювати зайве. Це давало змогу запускати складні рівні навіть на далеко не топовому залізі того часу. Unreal 1 любив апаратне прискорення і підтримував як Direct3D, так і легендарний Glide.

Мультитекстурування, коли на одну поверхню накладають кілька шарів (бруд, волога, рельєф), дозволяло створювати більш живі й деталізовані світи, тоді як справжній bump mapping з’явився через пару років.

Фізика рушія не вразить сучасного гравця, але для 90-х це був серйозний крок: падіння, гравітація, колізії — і все це можна було гнучко налаштовувати через скрипти. Ігри завдяки цьому отримували унікальні механіки без переписування рушія.

Ефекти диму, вогню і вибухів реалізовувалися через систему частинок, оптимізовану для апаратного прискорення. Це дозволяло створювати динамічні візуальні ефекти без значного навантаження на процесор.

Щодо дзеркальних поверхонь, Unreal Engine 1 використовував спрощені техніки — переважно спеціальні текстури та хитрощі рендерингу, які імітували відображення. Повноцінний рендеринг дзеркальних відображень був технічно складним. Проте для того часу такі ефекти виглядали справжньою магією.

Не забули й про Skybox. Картинка неба на внутрішніх стінках куба, що робила небеса об’ємними та живими. І ефект warp — портали, крізь які можна і стріляти, і проходити, був просто на голову вище за конкуренцію.

Рівні у Unreal 1 складалися з кількох шарів: геометрія, текстури, світло і скрипти, які оживляли світ. І все це творилось у вбудованому редакторі UnrealEd. Персонажі рухалися плавно завдяки підтримці скелетної анімації і це додавало дещицю реалізму.

Система скриптування і розробки контенту — UnrealScript

Однією з ключових переваг Unreal Engine 1 стала інтеграція власної скриптової мови — UnrealScript. Це був радикальний крок, який вивів розробку ігор на новий рівень гнучкості й ефективності.

До появи UnrealScript більшість ігрової логіки писали безпосередньо в рушії на низькорівневих мовах програмування, таких як C або C++. Це означало довгі цикли розробки, високу ймовірність помилок і складність внесення змін. UnrealScript дозволив створювати ігрову поведінку, механіки, взаємодії та події в окремому, більш зручному для розробників середовищі.

Сам UnrealScript нагадував по синтаксису C++, але був значно спрощений і орієнтований саме на логіку ігрових об’єктів. Мова підтримувала об’єктно-орієнтовані парадигми, що дозволяло створювати ієрархії класів, наслідування і поліморфізм.

Це відкривало широкі можливості для модульності та повторного використання коду. Наприклад, розробник міг створити базовий клас персонажа з загальними властивостями, а потім успадковувати його для різних ворогів із унікальною поведінкою. Такий підхід значно економив час і спрощував підтримку коду.

Інструменти Unreal Engine 1 також включали редактор UnrealEd, який тісно інтегрувався зі скриптовою системою. Це дозволяло розробникам прямо в редакторі задавати параметри об’єктів, викликати скрипти і тестувати ігрову логіку без необхідності перезбірки всього проєкту.

UnrealScript підтримував події і таймери, що давало змогу налаштовувати тригери, активацію анімацій, взаємодію з гравцем і складну поведінку NPC. Все це робило ігри на базі Unreal Engine значно живішими та більш інтерактивнішими.

Завдяки UnrealScript з’явилася можливість залучати до розробки не лише програмістів, а й дизайнерів та сценаристів, які могли писати логіку ігрових подій, не вдаючись до складного коду. Це зробило розробку ігор більш колективним і креативним процесом.

Кліфф Блезінскі — ім’я, яке міцно закарбувалося в історії ігрової індустрії. Він вмів поєднувати елементи екшену і тактики, створюючи баланс між відкритими зонами для масштабних перестрілок і вузькими проходами, що змушували гравця використовувати хитрощі і кмітливість.

Саме такий підхід подарував Unreal унікальний ритм і динаміку, який багато хто пам’ятає і досі. Цей досвід став фундаментом для його майбутньої роботи над серією Gears of War, де Кліфф продовжив розвивати свої ідеї про дизайн бойових середовищ.

Також варто відзначити, що UnrealScript заклав фундамент для подальших розробок — у наступних версіях рушія ця мова еволюціонувала, зберігаючи ключові принципи, що і сьогодні використовуються у багатьох ігрових проєктах.

Мережеві можливості і мультиплеєр Unreal Engine 1

В епоху кінця 90-х, коли інтернет починав активно входити у повсякденне життя, мережеві ігри ставали одним із найпотужніших драйверів розвитку індустрії. Unreal Engine 1 одразу ж зробив ставку на підтримку мультиплеєрних режимів, що стало однією з його визначних рис.

Технічно рушій мав розвинену систему мережевої синхронізації, яка дозволяла ефективно передавати ігрові події між клієнтами і сервером. Це було критично важливо для шутерів, де затримки навіть у мілісекундах могли впливати на ігровий процес.

Unreal Engine 1 підтримував як класичні peer-to-peer моделі, так і більш надійні серверні архітектури, що дало змогу створювати різноманітні мультиплеєрні режими: від кооперативних кампаній до дезматчів.

Особливе значення мала система реплікації стану об’єктів — вона відповідала за те, щоб усі учасники гри бачили синхронний стан світу, навіть при різній швидкості з’єднання. Unreal Engine 1 робив це дуже ефективно, мінімізуючи витрати трафіку.

Розробники отримали готовий набір інструментів для створення серверів, керування сесіями та обробки подій, що скорочувало час і зусилля на імплементацію мережевих функцій у своїх іграх. А Unreal Tournament став еталоном онлайн-шутерів.

Важливо, що рушій міг інтегрувати голосовий чат і внутрішні системи комунікації, що для того часу було досить передовим рішенням. Розвинена документація і приклади мережевого коду зробили Unreal Engine 1 привабливим вибором для розробників, які хотіли зробити акцент на онлайн-грі.

Ліцензування рушія і вплив на індустрію

Epic Games першою запропонувала іншим студіям можливість легально використовувати свій рушій за певну плату — підхід, який сьогодні є стандартом індустрії, але тоді був революційним.

До появи Unreal Engine більшість студій створювали рушії “з нуля” або адаптували обмежені рішення, що суттєво збільшувало витрати часу й ресурсів. Epic запропонувала готовий, перевірений інструментарій, який міг використовуватися у різних жанрах і під різні платформи.

Це рішення зробило Unreal Engine 1 дуже привабливим для великих студій, які отримали доступ до потужних технологій без потреби вкладати величезні бюджети у розробку власних рушіїв. Але фінансові умови ліцензування обмежували його використання переважно саме великими студіями. З часом Epic Games змінила свою політику, зробивши рушій доступнішим для ширшого кола розробників.

Ліцензування сприяло стандартизації ігрових технологій. Багато студій, працюючи на Unreal Engine 1, ділилися напрацюваннями, досвідом і навіть контентом, що пришвидшувало інновації. Саме ліцензійна політика Epic стала прототипом для майбутніх версій Unreal Engine, які з часом перетворилися на одну з найбільших платформ у світі ігор та інтерактивних медіа.

Варто також зазначити, що ця політика підштовхнула інші компанії до розробки власних рушіїв із подібними моделями розповсюдження, створивши здорову конкуренцію на ринку ігрових технологій.

Так, id Software, відомі своїм Quake Engine, розвивали свої рушії і також почали пропонувати їх у вигляді ліцензійного продукту для інших розробників. Valve Corporation із рушієм Source, який став еволюцією GoldSrc, зробила акцент на мультиплеєрі і відкритості, ставши популярним серед інді-студій. Crytek з CryEngine, починаючи з 2000-х, пропонувала рушій із потужною графікою і фізикою, що теж розширювало вибір для розробників.

Спадщина Unreal Engine 1

Перш за все, саме Unreal Engine 1 започаткував ідею комплексної платформи для розробки ігор, поєднуючи у собі графіку, фізику, AI, мережу і потужний набір інструментів для творців контенту. Ця концепція стала зразком для майбутніх рушіїв, включно з сучасними Unreal Engine 4 і 5, що сьогодні домінують на ринку.

Архітектурні рішення, такі як модульність, підтримка скриптових мов, гнучкість налаштувань дали змогу адаптувати рушій під найрізноманітніші жанри та платформи, що є однією з причин його популярності і тривалого життєвого циклу.

 

Інструменти розробки, такі як UnrealEd і UnrealScript, започаткували традицію відкритості і творчої свободи, що активно підтримується і розвивається у сучасних версіях рушія. Не менш важливою є культурна спадщина — ком’юніті розробників і гравців, які утворилися навколо Unreal Engine 1, залишаються активними і сьогодні, продовжуючи творчі традиції і натхнення.

І, звісно, Unreal Engine 1 став своєрідним науково-технічним “маяком”, що показав, як поєднувати інновації у графіці, програмуванні і бізнесі для створення успішної платформи.

Найвідоміші ігри на Unreal Engine 1

Беззаперечним лідером став Unreal (1998) — фантастичний шутер від Epic Games, який продемонстрував можливості рушія у створенні масштабних, деталізованих світів з приголомшливим освітленням і атмосферою.

Щодо системних вимог, на момент виходу гра потребувала Windows 95 або 98, процесор початково міг бути Pentium 90 МГц, але для комфортної гри рекомендувався Pentium II з частотою від 200 МГц. Оперативної пам’яті потрібно було мінімум 16 МБ, а оптимально — 32 МБ. Відеокарта мала підтримувати Direct3D або Glide (зокрема 3dfx Voodoo), що дозволяло рушію реалізувати своє просунуте освітлення та деталізацію. Для встановлення ігри знадобилося близько 220 МБ вільного місця на жорсткому диску.

А який у вас був ПК, на якому ви вперше занурилися у світ Unreal?

Наступним кроком став Unreal Tournament (1999), який практично винайшов жанр мультиплеєрних аркадних шутерів. Швидкий геймплей, широкий вибір режимів і відмінна мережева підтримка зробили його улюбленцем кіберспортивної спільноти.

Важливим проєктом був Deus Ex (2000) від Ion Storm, який, використовуючи модифікований Unreal Engine 1, поєднав елементи шутера, RPG і стелс-ігри. Чудово пропрацьований сюжет і прототип відкритого світу зробили його культовим і класикою жанру.

Крім того, рушій ліцензували для таких ігор, як Rune (2000) — пригодницький екшен, натхненний скандинавською міфологією. Гра використовувала модифікований Unreal Engine 1 і поєднувала ближній бій із магічними здібностями.

Ще одним прикладом став Clive Barker’s Undying (2001) — атмосферний хорор-шутер, який також базувався на Unreal Engine 1. Ця гра вирізнялася інтригуючим оповіданням, насиченим геймплеєм і ефектною візуалізацією, що підсилювала загальний ефект страху та напруги.

Окремої згадки заслуговує Harry Potter and the Sorcerer’s Stone (2001) для ПК — пригодницька гра, створена на модифікованій версії Unreal Engine 1, яка ловила магічний хайп разом з однойменним фільмом 2001 року. Пам’ятаєте цю гру?

Висновок

Unreal Engine 1 став справжньою революцією в ігровій індустрії 90-х. Рушій, який не лише продемонстрував нові технічні можливості 3D-графіки, а й змінив підхід до розробки ігор загалом. Він відкрив двері для численних жанрів і проєктів, а власна мова сценаріїв UnrealScript стала проривом у створенні ігрової логіки.

Конкуренція з Quake Engine лише підкреслює унікальність ідеї Epic Games — створити повноцінну платформу для розробників, що стала базою для майбутніх поколінь ігрових технологій.

Unreal Engine 1 — це фундамент, на якому будувалася сучасна ігрова індустрія. Його роль неможливо переоцінити для кожного, хто хоче зрозуміти, як ми дійшли до сучасної ігрової епохи.

Теги за темою
Технологии
Поділитися
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Вуди Аллен попал в базу Миротворца
Корреспондент
2025-08-25T20:30:10Z
Украина осудила участие Вуди Аллена в Московской неделе кино
Корреспондент
2025-08-25T11:51:35Z
Сразу минус 10 лет: стилист назвал три правила, как зрительно уменьшить возраст
Gazeta UA
2025-09-05T23:03:08Z
Умер Джорджо Армани: кому достанется империя бездетного модельера
Новости Украины
2025-09-05T19:18:06Z
Световой меч Дарта Вейдера установил рекорд на аукционе
Корреспондент
2025-09-05T18:29:54Z
Всегда будете в тренде: Андре Тан рассказал о главных правилах сочетания цветов
Знай
2025-09-05T18:29:40Z
"Декстер: Воскресение" завершил первый сезон и собрал высокие оценки
Gazeta UA
2025-09-05T18:29:39Z
Рамина на Мальдивах показала фигуру без фильтров и фотошопа
Gazeta UA
2025-09-05T18:29:34Z
"Выучила его мозг до деталей" - жена Виктора Павлика рассказала о задержке речи сына
Gazeta UA
2025-09-05T18:29:24Z
Американская компания Keurig Dr Pepper приобретет производителя кофе Jacobs
Корреспондент
2025-08-25T18:30:10Z
Отопительный сезон под угрозой: "Нафтогаз" просит помощи у международных партнеров
Хвиля
2025-09-06T03:06:51Z
В августе Украина стала пятой в Европе по цене электроэнергии
UAToday
2025-09-06T02:48:43Z
Ужгород получит прямую железнодорожную связь с четырьмя городами ЕС: когда старт рейсов
UAToday
2025-09-06T02:48:35Z
Дефицит овощей в Днепропетровской области: критические проблемы могут изменить ситуацию на рынке
Политека
2025-09-06T02:30:45Z
Осталось меньше месяца: в Ощадбанке просят клиентов снять все деньги со счетов
Знай
2025-09-06T02:12:16Z
РФ за экспорт оружия получает наличные в больших мешках - СМИ
Корреспондент
2025-09-06T00:03:18Z
Глава "Сбербанка" заявил о "технической стагнации" российской экономики
Хвиля
2025-09-05T21:30:22Z
Осенний удар по кошелькам: украинцев предупредили о подорожании важного продукта
Знай
2025-09-05T20:12:00Z
Зеленский ответил Вэнсу по поводу "уступок" России
Корреспондент
2025-08-25T13:33:00Z
У соглашения с США об оружии на 100 миллиардов долларов есть неприятный "подводный камень" — NBC News
Telegraf
2025-09-06T03:09:13Z
СМИ раскрыли план о создании "буферной зоны" в Украине после заключения мира с РФ. Чьи войска будут ее охранять?
UAToday
2025-09-06T02:48:59Z
Зеленский раскрыл первые детали встречи с Фицо
UAToday
2025-09-06T02:48:45Z
Малюк раскрыл, куда россияне спрятали свои самолеты после операции "Паутина"
UAToday
2025-09-06T02:48:07Z
Новая глава МИД Британии Иветт Купер: BBC о первых испытаниях — Украина и Ближний Восток
ZN UA
2025-09-06T02:42:09Z
Новая глава МИД Великобритании первый звонок сделала в Украину
Корреспондент
2025-09-06T02:33:57Z
В Словакии раскритиковали Фицо по умолчанию об агрессии РФ
TSN
2025-09-06T01:06:15Z
Трамп назвал место проведения следующего саммита G20
ZN UA
2025-09-05T23:57:59Z
Сумы почти сутки под атакой РФ: бушуют пожары
Корреспондент
2025-08-25T04:03:21Z
Каджики приближается: Вьетнам эвакуирует более полумиллиона человек
Корреспондент
2025-08-24T23:48:56Z
На Одессчине будут судить мужчину за угон автомобиля ТЦК
Корреспондент
2025-09-05T18:36:06Z
В Днепре горят склады, город окутан черным дымом
Комсомольская правда
2025-09-05T18:28:56Z
В Польше избили группу украинцев
Корреспондент
2025-09-05T18:28:55Z
«Інтерпайп» вийшов на ринок труб для виробництва бурового інструменту
AgroNews
2025-09-05T18:27:46Z
В Днепре бушует масштабный пожар
Корреспондент
2025-09-05T18:27:40Z
Виновник ДТП — наезда на четырех военных в Константиновке полтора года уклоняется от вызовов в суд
ZN UA
2025-09-05T18:27:39Z
Землетрясение в Афганистане: спасатели оставляли женщин под завалами
Корреспондент
2025-09-05T18:26:16Z
Как украинцы относятся к ТЦК - опрос
UAToday
2025-08-25T15:39:48Z
Нарушать запреты в этот день строго запрещено: какое «чудо» может приключиться
Comments UA
2025-09-06T03:57:19Z
В ГУР оценили возможности РФ по производству шахедов
Корреспондент
2025-09-06T03:54:10Z
Закарпатские таможенники Василий Пупена и Павел Лайош построили дворцы и купили фейковые инвалидности
Знай
2025-09-06T03:51:26Z
ГУР сообщило о беспрецедентном присутствии российских войск в Украине
TSN
2025-09-06T03:51:24Z
Шесть знаков китайского зодиака, которые привлекут везение уже 6 сентября
TSN
2025-09-06T03:51:14Z
С праздником Михайлово чудо 2025! Красивые поздравления в открытках и прозе для самых близких
Telegraf
2025-09-06T03:45:38Z
В школах готовят изменения в дистанционном обучении: к чему готовиться
Знай
2025-09-06T03:21:17Z
Украинцев с инвалидностью пугают штрафами за ВЛК: законно ли
Знай
2025-09-06T03:06:21Z
Кабмин упростил правила ввоза гуманитарных лекарств
UAToday
2025-09-06T02:48:01Z
В Китае разработали инъекции для возвращения цвета волос: эффективно ли новое средство от седины
TSN
2025-09-05T19:51:42Z
Сколько сахара в день можно употреблять без вреда для здоровья
Знай
2025-09-05T18:51:53Z
Минветеранов сообщило о масштабах инвалидности среди военных
Хвиля
2025-09-05T18:25:54Z
Доминирование руки: почему одна рука сильнее
GlavRed
2025-09-05T18:25:45Z
Перелом или растяжение: почему заживление связок дольше костей
GlavRed
2025-09-05T18:25:00Z
Витамины, которые категорически запрещено принимать перед сном
UAToday
2025-09-05T18:23:29Z
Витамины, которые категорически запрещено принимать перед сном
UAToday
2025-09-05T18:23:28Z
Витамины, которые категорически запрещено принимать перед сном
UAToday
2025-09-05T18:23:24Z
Volvo начала производство ES90
Корреспондент
2025-09-05T18:51:58Z
BMW представила электрический iX3
Корреспондент
2025-09-05T18:30:42Z
BMW представила электрический iX3
Корреспондент
2025-09-05T18:21:31Z
Культовая капсула времени: обнаружен 20-летний суперкар от Honda в новом состоянии
Фокус
2025-09-05T09:15:33Z
В Украине снизился спрос на новые грузовики
Gazeta UA
2025-09-05T06:48:42Z
Креатив высшего уровня. В Украине заметили автомобиль с пикантной подвеской
Telegraf
2025-09-04T22:33:59Z
Kia установила новый рекорд продажей
Корреспондент
2025-09-04T20:33:48Z
Toyota готовит компактный пикап: дебют в 2027 году
Корреспондент
2025-09-04T19:30:07Z
Представлен новый Honda Prelude
Корреспондент
2025-09-04T17:39:27Z
В Украине сосредоточено около 700 000 военного контингента России – разведка
Лига
2025-09-06T03:45:01Z
До 12 часов без света. В Днепре местами действуют графики отключения света
UAToday
2025-09-06T03:27:37Z
Андрей Кузник, начальник Львовской таможни, жалуется на низкую зарплату, но декларирует кучу недвижимости и элитный джип Lexus
Знай
2025-09-06T02:51:01Z
Ситуация на фронте на вечер 5 сентября 2025 года
UAToday
2025-09-06T02:48:18Z
Гороскоп на сегодня 6 сентября: финансы тельцов, неприятные новости раков и здоровье скорпионов
Знай
2025-09-06T01:33:45Z
РФ усилила удары БПЛА по трассе Славянск-Изюм - DeepState
Корреспондент
2025-09-06T01:27:01Z
Принимает ли Буданов лично участие в боевых операциях против россиян: ответ ГУР
ZN UA
2025-09-06T01:12:01Z
Девочка-квадробер в Одессе играла на пляже: соцсети разделились на два лагеря
Telegraf
2025-09-05T22:33:58Z
ГУР: на территории Украины находится около 700 тысяч российских военных
ZN UA
2025-09-05T21:12:30Z
Три причины, почему растворимый кофе нельзя заливать кипятком
Gazeta UA
2025-09-06T02:00:24Z
Какое ударение правильно: "листОпад чи листопАд"
Gazeta UA
2025-09-06T00:15:00Z
День ангела 6 сентября: кого и как поздравлять с именинами
TSN
2025-09-05T21:21:03Z
Салат "Мозаика" из баклажанов и фасоли: он спасет, когда совсем нет времени готовить
Telegraf
2025-09-05T18:36:31Z
Какие фразы под запретом, когда ребенок отказывается есть: ответ нутрициолога
Gazeta UA
2025-09-05T18:30:25Z
BEDNAR представив новинки та перевірені рішення на Дні поля АГРО Вінниця
AgroNews
2025-09-05T18:27:26Z
От новых не отличить: как полностью убрать желтые пятна на кроссовках
GlavRed
2025-09-05T18:25:29Z
Если кот обиделся. Четыре способа вернуть его благосклонность
Telegraf
2025-09-05T18:25:26Z
Эту ошибку допускают многие садоводы: почему нельзя обрезать фруктовые деревья в сентябре
Telegraf
2025-09-05T18:24:43Z
Какой XROS самый лучший в 2025 году?
Bin UA
2025-09-06T12:15:13Z
Эксперты бьют тревогу: самый большой вулкан Европы снова подает признаки жизни
TSN
2025-09-06T03:51:35Z
Неожиданный гость посетил австралийку по лакомству: кем он оказался
TSN
2025-09-06T03:51:32Z
Служба занятости интегрировала искусственный интеллект в поиск вакансий
Хвиля
2025-09-05T23:30:14Z
Официально: Life is Strange получит адаптацию в формате телесериала
GameMag
2025-09-05T21:24:09Z
Как установить оптоволоконный интернет в квартире: пошаговое руководство
GameWay
2025-09-05T21:00:17Z
Колхозники: в России высмеивают бывшую певицу из Украины
Comments UA
2025-09-05T20:57:35Z
Может погубить все человечество: ученые забили тревогу из-за опасной технологии
Знай
2025-09-05T20:51:52Z
Сказка о восточном балансе: Обзор The Rogue Prince of Persia
GameMag
2025-09-05T20:33:57Z
Французы ликуют, выиграв у сборной Украины со счетом 2:0
Корреспондент
2025-09-05T22:33:32Z
Два "горняка" и динамовец создали дебютное трио сборной в матче с Францией
Корреспондент
2025-09-05T22:03:23Z
Украина и Франция определили комплекты формы на матч отбора ЧМ-2026
Корреспондент
2025-09-05T20:54:40Z
Промоутер Итаумы: Бой у Мозеса будет в декабре на ринге в Манчестере
Корреспондент
2025-09-05T20:27:44Z
Полесье взяло в аренду полузащитника Динамо
Корреспондент
2025-09-05T19:36:06Z
В Англии восхитились первой тренировкой бразильца из "Шахтера"
ZN UA
2025-09-05T18:27:43Z
Украина-Франция: где и когда смотреть первый матч Украины в отборе на ЧМ-2026
GlavRed
2025-09-05T18:25:37Z
В России заговорили о футбольном матче с Украиной
Telegraf
2025-09-05T18:24:57Z
Тедди Атласу хочется видеть счастливый исход киноверсии Усика в боксе
Корреспондент
2025-09-05T18:21:59Z