/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F209%2F3633f30f207906e9b6a207caf3e6fdc5.jpg)
Відсутність українських шкіл у Криму сприяла окупації півострова - турецький історик
Про це в інтерв’ю Укрінформу сказав турецький та кримськотатарський історик, правозахисник, професор Бількентського університету Хакан Киримли.
“У Криму я жодного разу не чув, окрім як на телебаченні, українську мову. У Криму до 2014 року була лише одна українська школа на тисячі російських. Це теж була підготовка до окупації”, - сказав Киримли.
Історик наголосив, що російська мова, як за часів колишнього СРСР, так і тепер була та залишається важливим інструментом російського імперіалізму.
“Коли держава цілеспрямовано замінює рідну для інших народів мову та культуру, використовує російську мову для пропаганди та знищення самоідентифікації – це вже елемент імперіалізму”, - сказав Киримли.
Він також вказав на те, що причиною війни стало не існування російськомовного населення, а політика русифікації з боку Росії.
“Звільнення від російської мови як офіційної та повсякденної – це ключовий крок для визволення свідомості. Якщо люди постійно дивляться російськомовні телеканали й користуються російськомовним інтернетом, вони бачать світ очима Росії, а це – погляд Путіна”, - наголосив Киримли.
Як повідомляв Укрінформ, у країнах ЄС почали додавати до програми шкіл уроки української мови. Міністерство освіти Франції з наступного року запускає пілотний проєкт з вивчення української мови як другої іноземної у коледжах та ліцеях країни. У Польщі офіційно опубліковано програму з викладання української мови як другої іноземної для учнів 7–8 класів середніх шкіл.
Фото: ГУР