/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F133%2F9d208f3e17f508aeabb9eefea693a7c6.jpg)
Ще один російський автозавод зупинив виробництво через обвал продажів
Російський автозавод BNM у Брянську, котрий мав налагодити серійний випуск копій китайських фургонів під маркою BNM Model 1, зупинив виробництво слідом за Павловським автобусним заводом (ПАЗ).
Джерело: The Moscow Times.
Власник підприємства Олексій Подщеколдін заявив, що прибутковість бізнесу значно менша за 20% і послався на нерентабельність на тлі дорогих кредитів і падіння продажів на авторинку. За словами Подщеколдіна, з моменту запуску виробництва в Брянську (у березні 2025 року) було випущено лише 110 фургонів. Мова про модель BNM Model 1 (копія китайського FAW T80 вантажопідйомністю до 900 кг) і другу – аналог китайського BAW T7 вантажопідйомністю 1500 кг. Планувалося щомісяця випускати близько 100 таких машин, але в результаті далеко не всі з них вдалося реалізувати.
За сім місяців 2025 року продажі нових LCV (легких комерційних автомобілів) у Росії скоротилися на 17,8%, до 46 935 одиниць. Продажі падають протягом шести місяців поспіль, зазначають аналітики.
Такі фургони зазвичай купують невеликі компанії для коротких перевезень. Цей сегмент зазвичай стабільніший, ніж ринок легкових авто, втім, зараз і він страждає через стагнацію галузей, які використовують такі машини. Ситуацію в РФ погіршують високі кредитні ставки і дефіцит водіїв, що робить виробництво нерентабельним.
Місцеве російське видання “Брянский Ворчун” додає, що вже тривалий час не вдається продати навіть зі знижкою персональний BNM Подщеколдіна, який зібрали на заводі спеціально для керівника.
Наприкінці липня стало відомо про зупинку роботи складального конвеєра на ПАЗі. Причиною такого кроку стало падіння попиту на автобуси. Втім, згодом у пресслужбі підприємства заявили, що мова не про простій, а нібито про планову оплачувану відпустку для співробітників.
Останнім часом через кризу на авторинку РФ найбільші російські виробники оголосили про скорочення робочого тижня. Так, “Лікінський автобусний завод” з липня перейшов на чотириденний робочий тиждень через “падіння ринку автобусів на 60% внаслідок скорочення обсягів закупівель нового транспорту в регіонах”.
До цього аналогічні кроки зробили Горьковський автозавод (ГАЗ), який до 3 серпня перебував у плановій корпоративній відпустці; “КамАЗ”, який з 1 серпня запровадив скорочений робочий тиждень для підрозділів із неповним завантаженням; “АвтоВАЗ”, що планує перехід на чотириденний тиждень із 29 вересня. // Букви