/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2Fa3d22310ab72127cf9d0f3d9a08c510a.jpg)
Bluesky впроваджує масштабне оновлення політик та правил спільноти
Через два роки після запуску соціальна мережа Bluesky переглядає свої Правила спільноти та інші політики , а також просить своїх користувачів надати відгуки щодо деяких змін. Стартап, конкурент X, Threads та відкритих мереж, таких як Mastodon, стверджує, що його нові політики покликані забезпечити кращу ясність та більше деталей щодо процедур безпеки користувачів та процесу оскарження.
Багато змін зумовлені новими глобальними правилами, включаючи Закон про онлайн-безпеку Великої Британії (OSA), Закон про цифрові послуги ЄС (DSA) та Закон США про видалення контенту.
Деякі зміни є спробою Bluesky цілеспрямовано формувати свою спільноту та поведінку своїх користувачів, спонукаючи їх бути добрішими та шанобливішими до інших. Це сталося після серії скарг та статей у ЗМІ, які свідчать про те, що спільнота має схильність до самозакоханості, обміну поганими новинами , а також браку гумору та різноманітності думок .
Для дотримання нормативних вимог Умови надання послуг Bluesky було оновлено, щоб відповідати законам і правилам онлайн-безпеки та вимагати підтвердження віку, де це необхідно. Наприклад, у липні Закон про онлайн-безпеку Великої Британії почав вимагати від платформ із контентом для дорослих впроваджувати перевірку віку, що означає, що користувачі Bluesky в країні повинні або сканувати своє обличчя, завантажувати своє посвідчення особи, або вводити платіжну картку для користування сайтом.
Процедура розгляду скарг та апеляцій тепер також детальніша.
В одному з помітних оновлень згадується «неформальний процес вирішення спорів», коли Bluesky погоджується поговорити з користувачем телефоном про його суперечку, перш ніж розпочнеться будь-який офіційний процес вирішення суперечки. «Ми вважаємо, що більшість суперечок можна вирішити неформально», – зазначає Bluesky .
Це досить сильно відрізняється від того, що відбувається у великих соціальних мережах, таких як Facebook та Instagram , де користувачів блокують без жодного розуміння того, що вони зробили неправильно, і без можливості зв’язатися з компанією, щоб поскаржитися.
Bluesky також стверджує, що це дозволить користувачам вирішувати певні претензії щодо шкоди в суді, а не через арбітраж. Це також дещо незвично для технологічних компаній, які часто надають перевагу посередництву в спорах поза судами.
Однак, користувачів Bluesky можуть більше зацікавити запропоновані зміни до Правил спільноти, щодо яких їх запрошують надати відгуки . (Зміни набувають чинності 15 жовтня 2025 року, після завершення періоду відгуків.)
Ці переглянуті рекомендації побудовані навколо чотирьох принципів: Безпека понад усе, Повага до інших, Бути автентичним та Дотримуватися правил. Ці загальні принципи покликані керувати рішеннями Bluesky щодо модерації контенту щодо того, чи слід позначати, чи видаляти контент, чи може компанія призупинити або забанити ваш обліковий запис, або, в деяких випадках, повідомити про вас правоохоронним органам.
Правила Bluesky включають багато принципів здорового глузду щодо не пропаганди насильства чи шкоди (включаючи самоушкодження та жорстоке поводження з тваринами); непублікування незаконного контенту або контенту, що сексуалізує неповнолітніх (включаючи рольові ігри); не допущення шкідливих дій, таких як доксинг та інший обмін персональними даними без згоди; а також непублікування спаму чи шкідливого контенту, серед іншого.
Він передбачає положення для журналістики, пародії та сатири. Наприклад, журналісти, які займаються «фактичними репортажами», можуть публікувати дописи про кримінальні діяння та насильство, психічне здоров’я, безпеку в Інтернеті та інші теми, такі як попередження про вірусні онлайн-проблеми, які можуть бути шкідливими.
Проблеми у Bluesky можуть виникнути через нюанси того, що вважається «загрозою», «шкодою» або «зловживанням».
У політиці зазначено, що користувачі повинні «поважати інших», не публікуючи, не пропагуючи та не заохочуючи до «ненависті, домагань чи цькування». Наприклад, політика забороняє експлуататорські діпфейки та контент, який «підбурює до дискримінації чи ненависті», тобто публікації, що атакують окремих осіб чи групи на основі «раси, етнічної приналежності, релігії, гендерної ідентичності, сексуальної орієнтації, інвалідності чи інших захищених ознак».
Це та сфера, де Bluesky вже раніше зазнавав невдачі, коли раніше його рішення щодо модерації загострили його стосунки з чорношкірою спільнотою , а також в іншому випадку, коли його нездатність модерувати розлютила трансспільноту.
Зовсім недавно компанія зіткнулася з негативною реакцією на те, що вона стала надто лівою , користувачі швидко критикували, публікували ненависницькі відповіді , а спільноті загалом бракувало гумору .
Початкова ідея Bluesky полягала в тому, щоб надати користувачам інструменти для створення бажаної спільноти, включаючи не лише інструменти блокування та звітності, але й такі речі, як списки блокування з можливістю підписки або сервіси модерації за згодою, які відповідають вашим цінностям. Однак користувачі Bluesky все ще віддають перевагу тому, щоб додаток сам займався більшою частиною модерації, обурюючись відділом довіри та безпеки, коли той приймав рішення, з якими вони не погоджувалися.
Крім того, Політика конфіденційності та Політика авторського права Bluesky також були переписані, щоб відповідати глобальним законам щодо прав користувачів, передачі даних, зберігання та видалення, процедур видалення, звітності про прозорість тощо. Обидві ці положення набувають чинності 15 вересня 2025 року, і для них немає періоду для відгуків.