/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F53%2F8cb7e7ea3ab313a7af86e0d3c0ea4a6f.jpg)
Новий тип літієвих акумуляторів працює 20 років: як їх зробили втричі потужнішими
Вчені з Гарварду створили передову літій-металеву батарею, яка заряджається за три хвилини і служить 20 років. Ця технологія вирішує головну проблему сучасних електромобілів — швидку деградацію АКБ і дорожнечу її заміни.
Нова розробка обіцяє зробити електромобілі такими ж довговічними, як і машини з ДВЗ. Стартап Adden Energy вже отримав ліцензію і $5,15 млн інвестицій на масштабування виробництва, пише The Business Standard.
На відміну від сучасних літій-іонних акумуляторів, які служать близько семи років, нова батарея здатна витримати 10 000 циклів перезарядки, що еквівалентно 20 рокам експлуатації. Секрет довговічності — в унікальній багатошаровій структурі, натхненній сендвічем BLT. Вона запобігає зростанню дендритів — голчастих утворень, які залишаються головною причиною деградації та короткого замикання в літій-металевих батареях.
Крім довговічності, технологія забезпечує і феноменальну швидкість зарядки. У лабораторних умовах прототип повністю заряджався всього за три хвилини. Це вирішує ще одну проблему електромобілів — довге очікування на зарядних станціях.
Якщо компанії Adden Energy вдасться налагодити масове виробництво, це може стати справжньою революцією. Електромобілі будуть напевно служити довше, а витрати на них знизяться, оскільки відпаде необхідність у дорогій заміні батареї через кілька років експлуатації.
Раніше Фокус писав, що головний недолік літієвих акумуляторів усунуто: як вони стануть на 50% потужнішими. Голландська компанія LeydenJar розробила кремнієвий анод, який збільшує щільність енергії акумуляторів на 50%. Прорив дасть змогу створювати легші, компактніші та довговічніші батареї для електроніки та електромобілів, вирішуючи важливу проблему сучасної літій-іонної технології.