/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F52%2F28372f129b2663e42bdb5392eedc2865.jpg)
В Дія з'явився ШІ-помічник: як він допомагає отримати держпослуги
Міністр цифрової трансформації України Михайло Федоров повідомив про запуск ШІ-помічника у своєму телеграмі. Він також зазначив, що Україна прагне до 2030 року увійти до трійки світових лідерів з інтеграції штучного інтелекту в публічний сектор, розповідає 24 Канал.
Першим кроком до цієї мети став запуск Дія.АІ – віртуального помічника на порталі державних послуг. Розробники планують перетворити Дію на повноцінного AI-агента, який працюватиме цілодобово та надаватиме послуги без необхідності заповнювати численні форми.
Що вміє новий AI-помічник?
Вже зараз AI-асистент може виконувати кілька ключових функцій.
- По-перше, він надає послуги безпосередньо в чаті. Користувачам достатньо написати "Потрібна довідка про доходи", і документ автоматично з'явиться в їхньому кабінеті. Незабаром до цієї функції додадуть ще п'ять послуг.
- По-друге, асистент консультує щодо сервісів, доступних у Дії. Наприклад, він може пояснити, як відкрити ФОП або що таке послуга "єМалятко".
- По-третє, Дія.АІ може запропонувати релевантну послугу залежно від ситуації користувача. Якщо людина повідомить про пошкоджене житло, помічник розповість про програму "єВідновлення" та надасть інструкції для отримання компенсації.
Наразі проєкт працює у форматі відкритого бета-тестування. Команда розробників продовжує навчати асистента, щоб покращити швидкість та якість його відповідей, для чого збирає відгуки користувачів. Повну візію оновленої Дії з інтеграцією штучного інтелекту планують представити восени.
Як все це працює?
Візуально помічник нагадує звичні AI-чатботи, як-от ChatGPT. На першому етапі він доступний на порталі Дія, а згодом з'явиться і в мобільному застосунку.
Для забезпечення безпеки використовується гібридна інфраструктура: локальна (On-Premise) в периметрі Дії та хмарна модель Google, причому дані з реєстрів приховані від хмари. Крім того, запити користувачів проходять через фільтр Guardrail, який блокує потенційно шкідливий контент.
Наразі Дія.AI працює в режимі відкритого бета-тестування та продовжує навчатися. Користувачі можуть оцінювати відповіді, ставлячи "дієва" (лайк) або "не дієва" (дизлайк) та залишаючи коментарі, що допомагає команді покращувати якість роботи асистента.