/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2F143ea6a5c1b580f26161a8b0fff63bdc.jpg)
Meta створила кокетливих чат-ботів Тейлор Свіфт та інших знаменитостей без дозволу
Як виявило агентство Reuters, Meta привласнила імена та зображення знаменитостей, зокрема Тейлор Свіфт, Скарлетт Йоханссон, Енн Гетевей та Селени Гомес, щоб створити десятки кокетливих чат-ботів у соціальних мережах без їхнього дозволу.
Хоча багато з них були створені користувачами за допомогою інструменту Meta для створення чат-ботів, Reuters виявило, що співробітник Meta створив щонайменше три, включаючи двох «пародійних» ботів на Тейлор Свіфт.
Агентство Reuters також виявило, що Meta дозволяла користувачам створювати загальнодоступні чат-боти з дітьми-знаменитостями, зокрема з 16-річним кінозіркою Вокером Скобеллом. На прохання надати фотографію актора-підлітка на пляжі бот надав реалістичне зображення без сорочки.
«Досить мило, правда ж?» — написав аватар під фотографією.
Усі віртуальні знаменитості були опубліковані на платформах Meta у Facebook, Instagram та WhatsApp. Протягом кількох тижнів тестування Reuters, спрямованого на спостереження за поведінкою ботів, аватари часто наполягали на тому, що вони справжні актори та художники. Боти регулярно здійснювали сексуальні домагання, часто запрошуючи тестового користувача на зустрічі.
Деякий контент про знаменитостей, створений штучним інтелектом, був особливо ризикованим: коли чат-боти для дорослих просили надати інтимні фотографії себе, вони створювали фотореалістичні зображення своїх тезок, що позують у ваннах або одягнені в білизну з розставленими ногами.
Речник Meta Енді Стоун заявив Reuters, що інструменти штучного інтелекту Meta не повинні були створювати інтимні зображення знаменитостей-дорослих або будь-які фотографії дітей-знаменитостей. Він також звинуватив у створенні Meta зображень знаменитостей у спідній білизні невдачі компанії у забезпеченні дотримання власної політики, яка забороняє такий контент.
«Як і інші, ми дозволяємо створення зображень, що містять публічних осіб, але наша політика спрямована на заборону зображень оголеного, інтимного або сексуально-провокаційного характеру», – сказав він.
Хоча правила Meta також забороняють «пряме видання себе за іншу особу», Стоун сказав, що персонажі знаменитостей були прийнятними, якщо компанія позначила їх як пародії. Багато з них були позначені як такі, але Reuters виявило, що деякі – ні.
Незадовго до публікації цієї статті Meta видалила близько десятка ботів, як «пародійних» аватарів, так і тих, що не мали позначок. Стоун відмовився коментувати видалення.
«ПРАВО НА ГЛАСНІСТЬ» ПІД ПИТАННЯМ
Марк Лемлі, професор права Стенфордського університету, який вивчає генеративний штучний інтелект та права інтелектуальної власності, поставив під сумнів, чи будуть боти-знаменитості Meta підпадати під правовий захист, який існує для імітацій.
«Закон Каліфорнії про право публічності забороняє привласнювати чиєсь ім’я чи зображення для комерційної вигоди», – сказав Лемлі, зазначивши, що є винятки, коли такий матеріал використовується для створення абсолютно нової роботи. «Здається, що тут це не так», – сказав він, оскільки боти просто використовують зображення зірок.
У Сполучених Штатах права особи щодо використання її особистості в комерційних цілях встановлені законами штатів, такими як закони Каліфорнії.
Поділитися сюжетом
Джерело матеріала
Згадувані персони