На що здатний електромобіль MG4 з приставкою Power
Тестуємо електромобіль MG4 Power, який має найкрутіше на ринку співвідношення ціни, потужності та прискорення. За 1,45 млн грн отримуємо 435 к. с. і різнон від 0 до «сотні» всього за 3,8 с. І це офіційна модель – із заводською гарантією та належним сервісом.
Вітчизняний ринок електромобілів продовжує зростати і до кінця року очікується справжній бум. Зазначимо, що з 2026 року в Україні скасовують пільги та повертаються ПДВ на електромобілі, що зробить їх дорожчими десь на 30%.
Техніка
В основі MG4 Power лежить модульна масштабована платформа (MSP). Якщо задньопривідна модель має один електромотор – потужністю 150 кВт, то в нашому випадку їх вже два – передні колеса крутить 170-кіловатний агрегат. Разом двигуни видають 320 кВт (435 к. с.) та 600 Нм.
Заслуговує на увагу нова система динамічного контролю поворотів, яка вперше використовується на MG. Електронний блокований диференціал та інтелектуальна система керування двигуном дозволяють оптимально розподіляти крутний момент між чотирма колесами. Це покращує тягово-зчіпні властивості, що підвищує впевненість під час руху в різних умовах.
Підвіску допрацювали, зробивши її на 25% жорсткішою. З цією метою були переналаштовані пружини, амортизатори та стабілізатори поперечної стійкості. Рульове керування стало більш чітким. Збільшений дорожній просвіт зі 150 до 160 мм, а також рівне днище, під захисною пластиковою кришкою, підвищили прохідність.
Модернізовані вентильовані диски діаметром 345 мм на всіх колесах забезпечують гальмівний шлях зі 100 км/год всього 33,9 м. На машині встановлені досить дорогі шини Bridgestone Turanza розмірності 235/45 R18.
Зовні та всередині
Автомобіль, у нашому випадку у кольорі Hunter Green, привертає увагу своєю непересічною світлотехнікою. Це гарні плафони з трьома групами фар ближнього та далекого світла та «віями» денних ходових вогнів (28 світлодіодів), а також вертикальні покажчики поворотів (36 світлодіодів).
Щодо корми, то тут не залишать байдужими декоративні хрестоподібні ліхтарі, зроблені у вигляді сузір’я Лебедя, а також горизонтальний задній ліхтар (172 світлодіоди).
У салоні миттєво помічаєш цифрову панель приладів з 7-дюймовим LCD-‘екраном і центральним сенсорним дисплеєм, який добре читається навіть на яскравому сонці. Збережені й фізичні кнопки для доступу до так званих гарячих функцій: увімкнення/вимкнення вентилятора, перехід на домашню сторінку мультимедіа, гучність аудіосистеми і, звичайно, «аварійка».
Чорний лак на панелі приладів не дуже стійкий до подряпин, яких уже чимало у зоні поворотної рукоятки – і це при пробігу кілька тисяч кілометрів. На кермі знаходяться два джойстики, функціонал яких змінюється залежно від вибраного меню.
Салон виглядає солідно, незважаючи на наявність великої кількості чорного блискучого пластику. Тестована машина досталася у топовому виконанні – з комбінованим оздобленням з алькантари та еко-шкіри, дах та стійки пофарбовані у чорний колір. Для хетчбека C-класу, з колісною базою 2,7 м місця всередині цілком вистачає для п’ятьох людей.
Щодо посадки, то передні сидіння знаходяться буквально на підлозі і позбавлені регулювання нахилу подушки. Внаслідок водіям чималого зросту доведеться попітніти з налаштуваннями для забезпечення нормальної підтримки ніг на подушці.
На задньому ряду можна спокійно розмістити третього пасажира, благо тут немає високого моторного тунелю. Загалом місця над головою та в ногах достатньо для людей зростом вище 180 см. А ось при поїздках удвох не вистачатиме центрального відкидного підлокітника. Відсутні й окремі повітроводи для задніх пасажирів, так само як і підігрів сидінь.
Тут є тільки один USB-роз’єм для зарядки та відсік для дрібних речей в центральній консолі. З оригінальних рішень відзначимо наявність двох кишень на спинках передніх сидінь, куди можна покласти, наприклад, девайси.
Хочеться відзначити недостатню оглядовість через невелике заднє вікно, на що безпосередньо впливають три підголівника, що стирчать. Останні можна було зробити Г-подібними, щоб максимально опускалися на спинку сидіння.
Багажник у машини тільки один – стандартного для такого класу машин розміру. Під його підлогою знаходиться невеликий відсік, де зберігаються зарядні кабелі, а також ремкомплект для колеса (компресор та герметик).
На ходу
Зручно, що MG4 Power не потрібноу спеціально заводити чи глушити. Ця фішка, яка сьогодні зустрічається на багатьох електромобілях. Відчинив двері, сів за кермо – й машина переходить у режим standby із запуском кондиціонера. Перевів селектор коробки передач у режим Drive – і можна їхати. Для вимикання достатньо перевести селектор на Parking. Після цього натискаєш кнопку на дверях або ключах і машина засинає.
Через меню можна задіяти режим економії енергії – energy 7 mode, щоб на довше вистачило батареї. Є також такий режим як onepad drive mod, коли керуєш авто тільки педаллю акселератора: для розгону натискаєш, а для гальмування відпускаєш. В останньому випадку активується процес рекуперації.
Водій оцінить систему допомоги, яка не тільки виконує функції активного круїз-контролю, а є спрощеним автопілотом. Система утримує автомобіль на смузі руху, дотримується дистанції і, що особливо корисно у міському трафіку, автоматично зупиняє, а потім знову розганяє машину, вслід за авто, що їде попереду.
MG4 Power оснащений й багатьма іншими електронними помічниками. Це, наприклад, система запобігання лобовому зіткненню, а також система, яка під час руху заднім ходом уберігає від наїзду на пішоходів та велосипедистів. Є й система, яка стежить за уважністю водія, що сповіщає його у разі потреби зробити зупинку для відпочинку.
Батарея, зарядка та запас ходу
Місткість батареї не відрізняється від задньопривідної версії та дорівнює 64 кВт. год. За даними виробника, середня витрата енергії становить 18,7 кВт.год. на 100 км. Як показав тест-драйв, при спокійній їзді Києвом можна вкластися навіть у 14 кВт.год. Отже, зав’ялений запас ходу 385 – 460 км виглядає цілком реалістично.
Машина оснащена активною решіткою радіатора (AGS), яка контролює потік повітря для покращення аеродинаміки та оптимізації теплових характеристик. У звичайних умовах решітка закрита, що не тільки знижує споживання енергії, а й покращує акустичний комфорт.
Система обігріву тепловим насосом дозволяє збільшити запас ходу в холодну пору року. Батареї розраховано приблизно на 1500 – 2000 циклів заряджання. У свою чергу завдяки максимальній вихідній потужності 2200 Вт машина сама може заряджати будь-який зовнішній пристрій, у тому числі через роз’єм USB.
Однією з переваг купівлі офіційного автомобіля є встановлення європейських роз’ємів зарядки, у нашому випадку – це Type 2 та ССS Combo 2.
Ціна та висновки
MG4 Power дозволяє не платити додатково за такі корисні функції, як адаптивний круїз-контроль та ассистент руху у заторах. Відтепер отримуйте їх уже у стандартній комплектації та насолоджуйтесь зручністю, яку приносять розумні технології.
Ціна задньоприводної версії cтартує від 995 585 грн, що XPower AWD, то він коштує 1 450 425 грн
Таким чином, MG4 Power є унікальним електромобілем за співвідношенням розгінної динаміки та ціни. Однак набагато привабливішою з погляду практичності виглядає одномоторна версія, яка значно дешевша, має гарний запас ходу та гідну динаміку.