BMW презентувала електричний кросовер iX3
За кілька днів до відкриття автошоу IAA в Мюнхені компанія BMW презентувала електричний кросовер iX3, створений на новій платформі Neue Klasse. Версія iX3 50 xDrive із двома електромоторами зможе подолати без зупинки до 644 км.
BMW відкриває новий розділ у своїй історії під назвою Neue Klasse зі світової прем’єри iX3 другого покоління. Ця модель – не просто черговий електричний позашляховик, вона закладає основу для майбутнього бренду завдяки новому дизайну, спеціально розробленій платформі для електромобілів та чотирьом потужним комп’ютерам, які BMW називає своїми супермозками. Серійний iX3 залишається вірним концепту Vision Neue Klasse X 2024 року, втілюючи новий напрямок стилю бренду, який в кінцевому підсумку буде застосовуватися до всієї лінійки, включаючи моделі з ДВЗ та електромобілі.
Дизайн
У передній частині автомобіля вертикальні ґрати радіатора та здвоєні фари нового iX3 нагадують класичні моделі BMW, такі як BMW серії 2002 року, але переосмислені в сучасному, футуристичному ключі. Вони поєднуються зі скульптурними повітрозабірниками та глянсово-чорними акцентами бампера, які замінюють пластикове облицювання, типове для позашляховиків та кросоверів. Профіль автомобіля визначається прямокутними контурами та чіткими лініями, які підкреслюють його атлетичний характер. Однак, якщо не брати до уваги характерного вигину Хофмайстера, це, мабуть, найменш типовий для BMW елемент дизайну.
Позаду горизонтально розташовані ліхтарі розділені поглибленою секцією, яка перегукується з формою спойлера на даху. Аеродинамічні вдосконалення знизили коефіцієнт лобового опору до 0,24, що є помітним поліпшенням порівняно з 0,29 попереднього iX3.
Для покупців, що шукають гостріші обриси, опціональний пакет M Sport включає рестайлінговий обвіс та легкосплавні диски розміром 20, 21 або 22 дюйми в поєднанні з синіми гальмівними супортами. У пакеті M Sport Professional доступні грати радіатора з підсвічуванням, чорні декоративні елементи та червоні супорти.
Довжина нового iX3 становить 4783 мм (+49 мм), ширина – 1895 мм, висота – 1636 мм, а колісна база – 2898 мм (+34 мм).
Інтер’єр
Центральним елементом інтер’єру є нова система BMW Panoramic iDrive – широкий дисплей, вбудований вздовж лобового скла. Він працює в парі з 17,9-дюймовим центральним екраном та опціональним 3D-дисплеєм на лобовому склі. Усім цим управляє нова ОС BMW X.
Хоча клімат-контроль інтегрований в сенсорний екран, дизайнери BMW зберегли фізичні органи управління для таких важливих функцій, як склоочисники, покажчики повороту, дзеркала, гучність, перемикання передач та гальмо стоянки. Додаткові кнопки на багатофункціональному рульовому колесі та голосове управління інтелектуальним персональним помічником BMW покликані зменшити фактори, що відвертають увагу. Як додаткові опції пропонуються аудіосистема Harman Kardon з 13 динаміками, панорамний люк і тризонний клімат-контроль. Електромобіль також оснащений новими звуковими ефектами та динаміками BMW HypersonX.
BMW виділяє просторий п’ятимісний салон iX3, який став можливим завдяки продуманому компонуванню платформи, розробленої спеціально для електромобілів. Місткий багажний відсік у задній частині салону становить 861 літр, а при складених задніх сидіннях він збільшується до 1841 літра. Невеликий 57-літровий багажник додає практичності та доповнюється кількома відсіками для зберігання по всьому салону.
“Супермізки”
Новий iX3 оснащений чотирма високопродуктивними комп’ютерами, які називаються «супермозками», які є частиною цифрової «нервової системи» автомобіля. До стандартної комплектації входить Active Driving Assistant Plus – набір систем ADAS, а опціональний Highway Assistant дозволяє керувати автомобілем без участі водія протягом тривалого часу. Крім того, система BMW Symbiotic Drive дозволяє водію безперешкодно взаємодіяти із системами автономного водіння, не відключаючи їх. Цікаво, що за словами представників BMW, новий iX3 удосконалюватиметься протягом усього життєвого циклу завдяки бездротовим оновленням.
800 В
Новий iX3 – перша серійна модель на платформі Neue Klasse, яка зрештою ляже в основу всіх електричних BMW. Ця 800-вольтова архітектура є системою eDrive шостого покоління, що поєднує в собі недавно розроблені електродвигуни з циліндричними акумуляторними елементами високої щільності.
Версія iX3 50 xDrive оснащена повним приводом та двома електродвигунами, які забезпечують сумарну потужність 345 кВт/469 к.с. та крутний момент 645 Нм. Завдяки цьому позашляховик розганяється від 0 до 97 км/год за 4,7 секунди, а максимальна швидкість обмежена 209 км/год. Водії можуть вибирати між режимами Sport, Efficient, Silent та Personal.
Запас ходу обіцяють не менше 644 км. Завдяки швидкій зарядці постійного струму потужністю 400 кВт зарядити батарею на 370 км пробігу можна за 10 хвилин, а відновлення місткості з 10 до 80 відсотків можна буде за 21 хвилину. Модель підтримує двосторонню зарядку та оснащена портом NACS з адаптером CCS.
BMW iX3 50 xDrive з’явиться у дилерів у США влітку 2026 року за стартовою ціною близько $60000, що приблизно на $6000 дешевше за X3 M50 xDrive з бензиновою «шісткою». Виробництво розпочнеться у першому кварталі 2026 року на новому заводі BMW в угорському Дебрецені.