/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F33%2Fbf599d3db797ed7d44e4fce74b78fe4b.jpg)
У Києві пасажири маршруток зможуть платити картками: всьому заважають пільговики
Київрада підтримала безготівковий проїзд у маршрутках, але йому заважають пільговики.
Як передає "Хвиля", про це повідомила ГО "Пасажири Києва" на своїй сторінці у Facebook.
Київ отримав реальну можливість запровадити електронну оплату в приватних маршрутках. Транспортна комісія Київради перед сесією 11 вересня одноголосно підтримала петицію про безготівкову оплату на маршрутах приватних перевізників. Профільні департаменти мають протягом місяця розробити конкретний план дій.
Хоча схожі петиції подавалися й раніше, саме ця отримала чітку політичну підтримку. Електронна оплата дозволить місту контролювати реальний пасажиропотік і доходи перевізників, які зараз залишаються непрозорими. Пасажири зможуть швидше сідати в транспорт, а водії — не відволікатися на розрахунки з готівкою.
Попередній досвід не надихає. У 2023 році на маршруті №444 тимчасово встановили валідатори, але експеримент провалився — обладнання демонтували.
Департамент інформаційно-комунікаційних технологій повідомляє, що система АСОП технічно готова до підключення маршруток. Потрібно лише встановити валідатори та укласти договір із КП ГІОЦ. Водночас головні перешкоди — не технічні.
Приватні перевізники проти через невирішене питання компенсацій за пільговиків. Зараз їм відшкодовують лише 8 грн із 15 грн за проїзд пільгової категорії пасажирів. Крім того, майже 60% пільговиків не зареєстровані в Києві, тож компенсація за них взагалі не передбачена.
"Компенсація буде тільки за тих, хто зареєстрований і користується "Карткою киянина". Люди з інших територіальних громад не зможуть проїхати або за них не буде компенсації", — підкреслили "Пасажири Києва".
Департамент інформтехнологій наголошує: компенсації за міських пільговиків має визначити Київ нормативними документами, а за національні категорії питання вирішуватиметься на державному рівні.
На недавній нараді заступник мера Валентин Мондрієвський попередив приватних перевізників: після запуску системи у них буде два місяці на підключення, інакше договори розірвуть. Місто готує технологічну карту реалізації петиції за участю кількох департаментів.
Раніше у Києві анонсували масштабний інфраструктурний проєкт, який має з’єднати столицю з Бучею, Гостомелем і Блиставицею за допомогою нового трамвайного маршруту.