/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F53%2Fd3231333daf94034294d214037c15c6f.jpg)
СБУ вводить санкції: українські дрони дотягнулися до Приморська — як це змінить ситуацію на фронті
Вдалі українські удари України по нафтогазових об'єктах у Ленінградській області — частина стратегічної поразки Росії, впевнений аналітик Олексій Копитько. Він з картами в руках пояснює, чому так важливі Приморськ і Усть-Луга, які для імперії Путіна перетворилися на безальтернативні джерела доходів.
Рубрика "Малюк вводить санкції" (хороша тим, що можна регулярно міняти ім'я суб'єкта обмежувальних заходів, благо в Силах оборони України вистачає структур, які вміють працювати по території Росії).
У чому особливість подій?
Якщо дуже грубо і схематично.
Із середини 1960-х рр. експорт радянської/російської нафти в західному напрямку був прив'язаний до гілок магістрального нафтопроводу "Дружба", який, серед іншого, забезпечував стійкість Організації Варшавського Договору.
У 1990-ті рр. політико-оборонні реалії змінилися, внаслідок чого концепцію було скориговано — політичне керівництво і нафтові генерали Росії ухвалили стратегічне рішення наростити перевалку нафти через Балтійське море. Для чого в 2001-2006 рр. спочатку було побудовано Балтійську трубопровідну систему, кінцевою точкою якої став порт Приморськ (Ленінградська область). Потім у 2012 р. до нафтопроводу "Дружба" прибудували Балтійську трубопровідну систему-II — трубу, яка з Брянської області йде на північ і впирається в порт Усть-Луга (Ленінградська область).
Внаслідок повномасштабної агресії РФ проти України почалося зниження частки портів Чорного моря (зокрема — Новоросійська) у структурі російської нафтоперевалки. Акценти змістилися на Балтику, оскільки тут є готова інфраструктура.
Наразі термінали Приморська та Усть-Луги забезпечують 90% нафтової перевалки через Балтику. Саме вони живлять левову частку "тіньового флоту", який впритул не помічають західні партнери.
Експорт нафти через Балтійське море, який НАТО може припинити в один клік (але чомусь не робить цього), забезпечує Кремлю можливість вести війну. Це не просто економіка — це питання геополітики та безпеки.
У серпні-початку вересня різні структури Сил оборони (СБС, ГУР, СБУ, ССО...) провели низку "санкційних заходів" щодо нафтопроводу "Дружба" і БТС-II, а також проти деяких об'єктів у порту Усть-Луга.
Приморськ розташований далі (через Фінську затоку) і тягнутися до нього складніше. Але дрони СБУ дотягнулися і туди (БТС). А також відпрацювали по БТС-II.
Природно, ніхто повністю порт у Приморську не знищив. Але навіть низка невеликих пошкоджень має:
- Прямі короткострокові наслідки — у вигляді простою та економічних втрат.
- Прямі довгострокові наслідки. А саме: нафтовий експорт РФ через Балтику тепер під питанням, маршрут перестає бути надійним. Раз прилетіло сьогодні — прилетить ще не раз у найбільш невідповідний момент.
Це підвищує витрати та скорочує доходи Росії.
Крім цього, підвішені результати стратегічних рішень російської влади та чверть століття зусиль з їхнього втілення.
Тобто, СБУ (разом із колегами з Сил оборони) не просто вводить санкції — люди Малюка забезпечують елементи тієї самої стратегічної поразки Росії, від однієї згадки про яку в Путіна сіпається око.
Автор висловлює особисту думку, яка може не збігатися з позицією редакції. Відповідальність за опубліковані дані в рубриці "Думки" несе автор.
Важливо Ростов, Смоленськ, Москва: як ЗСУ руйнують російські НПЗ, а з тим і логістику ЗС РФ