Штучним інтелектом користуються майже 60% українців, — опитування Rakuten Viber
58% українців користуються штучним інтелектом, а найпопулярнішими ШІ-інструментами є ChatGPT, Gemini та Copilot. Про це свідчить опитування, яке провів Rakuten Viber.
На питання «Про які з перелічених ШІ-інструментів ви чули?» відповіді розподілилися так: ChatGPT (85%), Google Gemini (64%), Microsoft Copilot (20%), Midjourney (11%), Claude (8%), інше (8%), Dall-E (7%), Perplexity AI (5%), жоден (3%).
Відповіді на питання «Чи користуєтеся ви якимись ШІ-інструментами, як-от ChatGPT, Google Gemini, Midjourney чи іншими?» розподілилися таким чином:
-
Так, але не часто — 33%;
-
Так, регулярно — 25%;
-
Я ніколи не користувався/користувалася ШІ-інструментами — 21%;
-
Я не знаю, що це таке — 12%;
-
Я пробував/пробувала ШІ-інструменти, але не користуюся ними — 9%.
Rakuten Viber також запитав українців, які не користуються штучним інтелектом, що їх зупиняє від роботи з ШІ-інструментами. 30% респондентів відповіли, що стурбовані конфіденційністю або безпекою даних. Ще 30% опитаних сказали, що результати, які надавали чатботи, були не дуже корисними, а 29% — зауважили, що не довіряють інформації, яку надають ШІ-інструменти.
Серед інших відповідей українців на це запитання:
-
Я не знаю, як це працює — 16%;
-
Було складно користуватися — 11%;
-
Вони не відповіли на мої запитання — 11%;
43% респондентів, які ніколи не користувалися ШІ-інструментами, пояснюють, що їм «і так добре». 25% кажуть, що в них не було такої можливості, 23% не впевнені у необхідності такого використання, 16% не хочуть платити, 14% не знають, які інструменти доступні або де їх знайти. Ще 5% українців не знають, як зареєструватися.
Опитані, що користуються штучним інтелектом, найчастіше звертаються до нього для пошуку інформації (81%), роботи (37%), навчання (35%), ідей та натхнення (31%), медичних порад (27%), розваг (24%), розуміння обʼєкта по фото (22%), написання електронних листів та довгих повідомлень (18%).
Методика дослідження: онлайн-опитування, кількість учасників — понад 6 тисяч.
Нагадаємо, згідно з опитуванням, яке Київський міжнародний інститут соціології (КМІС) провів впродовж 14 лютого — 4 березня 2025 року, лише 26% опитаних українців мають досвід практичного використання штучного інтелекту. З них 9% — нерегулярних користувачів, 17% — регулярних користувачів.
Згідно зі щорічним дослідженням «Індекс медіаграмотності українців: 2020–2024»,проведеним на замовлення ГО «Детектор медіа», 28% опитаних українців користуються штучним інтелектом: 14% використовують його в роботі; 12% — у навчанні, 13% — з іншою метою.
Фото: Techopedia
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.