«Київський тиждень критики» представив українську ретроспективу та секцію «Фокус: Україна – Данія»
Організатори девʼятого фестивалю «Київський тиждень критики», який проходитиме з 16 до 22 жовтня, оголосили фільми, які ввійшли до програми української ретроспективи «Незалежне. Поетичне» та секції «Фокус: Україна – Данія». Про це повідомили у пресслужбі заходу.
До секції «Фокус: Україна – Данія» потрапили шість стрічок. Це добірка фільмів, які відображають кінопроцес обох країн, з його жанровими та авторськими пошуками. Програма створена у співпраці українських та данських кінокритиків.
Фільми програми «Фокус: Україна – Данія»:
-
«Ти – Космос» – комедія Павла Острікова. У центрі сюжету – пригоди космічного далекобійника Андрія, який після раптового вибуху Землі лишається чи не єдиною людиною у Всесвіті.
-
«Пісні землі, що повільно горить» – робота Ольги Журби. Це аудіовізуальний щоденник занурення України в прірву тотальної війни, який досліджує нормалізацію відчуття війни в суспільстві.
-
«З любов’ю з фронту» – стрічка збирає листи та відеощоденники фронтового життя, які мали стати спадком пам’яті й любові режисерки Аліси Коваленко для її п’ятирічного сина Тео — на випадок, якби їй не вдалося повернутися назад.
-
«Друга жертва» – медична драма данської режисерки Зінніні Елкінґтон. Події стрічки розгортаються навколо досвідченої нейрологині, впевненість якої підриває нестандартний випадок у лікарні, що ставить під загрозу життя пацієнта й розпалює протистояння між персоналом.
-
«Дорога додому» – воєнна драма Шаротти Зілінґ. Це історія батька, який рушає в Сирію на пошуки сина, що прийняв іслам і зник в охопленій війною країні.
Ще один фільм оголосять згодом.
До програми української ретроспективи «Незалежне. Поетичне», яка переосмислює традиції українського поетичного кіно, ввійшли такі стрічки:
-
«Памфір» – драма Дмитра Сухолиткого-Собчука. Головний герой стрічки – заробітчанин, який повертається на рідну Буковину напередодні Маланки й відновлює зв’язок зі своїм неспокійним минулим.
-
«Вулкан» – ігровий дебют Романа Бондарчука. Історія представника ОБСЄ, що приїздить за доказами російської агресії на межу з Кримом, але внаслідок таємничих обставин зникає у степах українського півдня – в абсурдному світі провінції без логіки та законів.
-
«Коли падають дерева» – мелодрама Марисі Нікітюк про заборонене кохання між юною дівчиною та бандитом, а також їхню спробу втечі – від осуду родини, людей та від криміналу.
-
«Мамай» – історична драма 2003 року Олеся Саніна. Це історія кохання між козаком і татарською жінкою, створена на основі двох народних переказів 15-16 століття – українського та кримськотатарського.
-
«Молитва за гетьмана Мазепу» – останній фільм Юрія Іллєнка. Це стрічка про протистояння російського правителя Петра І та українського гетьмана Івана Мазепи, який турбує переможця Полтавської битви навіть після своєї смерті – вставши з могили.
-
«Голод 33» – повнометражний дебют Олеся Янчука, перший ігровий фільм про Голодомор 1932-1933 років. Стрічка знята за мотивами роману Василя Барки «Жовтий князь», картина демонструє злочини сталінського режиму на прикладі однієї української родини.
«Київський тиждень критики» — міжнародний фестиваль арткіно, кураторами якого є критикиня, кінокураторка, редакторка Дарія Бадьйор, кінознавець і режисер, керівник науково-програмного відділу «Довженко-Центру» Станіслав Битюцький, член ФІПРЕССІ й автор видань LB.ua й DTF Magazine Сергій Ксаверов і кінокритикиня, лекторка курсу про кіно в «Культурному Проекті», кураторка кінозалу в онлайн-кінотеатрі Sweet.TV Анна Дацюк.
У жовтні 2024 року в Києві у межах восьмого кінофестивалю «Київський тиждень критики» представили 26 фільмів, які обрали професійні українські кінокритики.
Читайте також:
-
Трансгендерне покаяння, безумна архітектура та реальність окопу. У Києві розпочинається восьмий «Тиждень критики»
-
Капсула часу, консерви зі слізьми, Балаян в окопі: що обговорювали на прем’єрах українських фільмів під час «Тижня критики»
Фото: надане пресслужбою
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.
Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.