Користувач соцмереж заплатить компенсацію через наклеп на віртуальних K-pop айдолів
Користувач соцмереж заплатить компенсацію через наклеп на віртуальних K-pop айдолів
Суд у Південній Кореї зобов’язав користувача соціальних мереж сплатити 500 тисяч вон (близько 360 доларів США) за образливі висловлювання щодо віртуального K-pop гурту Plave. Це одне з перших судових рішень, яке прямо стосується наклепу на цифрових аватарів у музичній індустрії, повідомляє BBC.
Plave — бойз-бенд, який складається з п’яти учасників, створений у 2023 році. Віртуальні персонажі озвучуються та анімуються за допомогою технології захоплення руху справжніми анонімними виконавцями.
Популярність гурту тільки зростає: їхній канал на YouTube має понад мільйон підписників, кліпи та влоги стабільно збирають мільйони переглядів. Минулого року пісня Way 4 Luv була номінована на MAMA Awards, а також принесла колективу головний приз на Seoul Music Awards.
Приводом для позову стали дописи користувача соцмереж у липні 2024 року. Серед них були образливі висловлювання на адресу Plave, зокрема твердження, що за віртуальними аватарами “можуть ховатися потворні люди” та що вони “випромінюють типову атмосферу корейського чоловіка”. Відповідач наполягав, що критикував вигаданих персонажів, а не виконавців.
Суд відкинув цей аргумент, зазначивши, що якщо аватар публічно сприймається як представлення реальної особи, то образи на його адресу завдають шкоди й людині, яка стоїть за образом. Водночас сума компенсації виявилася набагато меншою за вимоги агентства Vlast, яке представляє Plave.
Компанія просила по 6,5 млн вон для кожного учасника, однак суд присудив лише 100 тис. вон на виконавця. Як повідомляють місцеві ЗМІ, суд заявив, що визначив суму після розгляду серйозності образливих коментарів та обставин інциденту.
Агентство вже оскаржило це рішення. Також наголосило, що справа має створити важливий юридичний прецедент у питаннях захисту цифрових образів.
Нещодавно повідомлялося, що мультфільм “Кейпоп-мисливиці на демонів” (KPop Demon Hunters) від Sony Pictures Animation став найпопулярнішим анімаційним проєктом в історії Netflix. За півтора місяця після релізу він зібрав понад 220 мільйонів годин переглядів, випередивши всі попередні мультфільми на платформі. Сюжет стрічки розповідає про трьох дівчат-мисливиць на демонів з вигаданого k-pop гурту, які борються проти чоловічого гурту-демонів.