/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2Ffb19bc36d0b3e48232ac8cf62cce182f.jpg)
Google запустив процес скорочення витрат
Google припиняє свою корпоративну підписку на Financial Times, і це не єдина корпоративна підписка на ЗМІ, яку скорочують, повідомляють джерела. Скорочення відображають ширші зусилля пошукового гіганта щодо скорочення витрат, навіть попри те, що компанія повідомляє про сильні фінансові показники.
Google впроваджує скорочення витрат протягом 2025 року, включаючи звільнення 35% менеджерів , які керують командами з трьох або менше осіб, та пропонування програм добровільного звільнення в кількох підрозділах з січня. Фінансовий директор Анат Ашкеназі наприкінці минулого року дала зрозуміти , що компанія продовжить скорочувати витрати «трохи далі», і ця ініціатива, видається, не змінилася, попри те, що Alphabet повідомила про сильні результати за другий квартал 2025 року з доходом у 96,4 мільярда доларів.
Ці скорочення можуть заощадити Google тисячі; вони також відбуваються на тлі дедалі напруженіших відносин Google з видавцями новин. Серпневі дані торгової асоціації Digital Content Next показали, що середній трафік рефералів з Пошуку Google до видавців знизився на 10% у період з травня по червень цього року, при цьому не новинні бренди зазнали падіння на 14%.
Згідно з даними SimilarWeb, великі видання, включаючи CNN, Business Insider та HuffPost, зазнали ще різкішого падіння трафіку (на 30%, 40% та 40% відповідно).
Видавці пояснюють це зниження значною мірою функцією Google AI Overviews, яка, за даними Pew Research, зменшила кількість переходів на зовнішні веб-сайти з 56% до 69% з моменту її запуску. Цієї весни Pew проаналізував дані 900 дорослих американців, шестеро з десяти з яких у березні 2025 року виконали принаймні один пошук у Google, який створив зведений звіт, згенерований штучним інтелектом.
Зниження трафіку відбувається через те, що Google значною мірою опирається ліцензуванню контенту, на відміну від свого конкурента OpenAI, який підписав угоди з численними великими видавцями, включаючи The Financial Times , News Corp та Axel Springer. Принаймні, поки що Google уклав мало угод, зокрема одну з Associated Press та річну угоду з Reddit, яка, як повідомляється, коштує 60 мільйонів доларів на рік. (Згідно з новим звітом Bloomberg , Reddit зараз прагне переглянути свої контракти як з Google, так і з OpenAI, причому Bloomberg припускає, що Reddit вважає свою важливу роль у результатах пошуку та навчанні генеративного ШІ ще ціннішою, ніж вважалося спочатку.)
Повідомляється, що Google цього літа розпочав переговори з 20 виданнями щодо додаткових угод про ліцензування контенту. Тим не менш, дехто може вважати скасування підписки Google на FT плагіатом, який відмовляється купувати підручник, з якого вони копіюють.
Google відрізняється від інших гравців у сфері штучного інтелекту тим, що пов'язує навчання користувачів ШІ з доступом до пошуку, що не дозволяє видавцям блокувати системи ШІ, не втрачаючи при цьому пошукового трафіку.
«Довгий час, — сказав Фогель на заході, — угода була такою: «Візьміть наш контент, створіть свою пошукову систему, надсилайте нам трафік назад». Ця угода скасована».
В окремій, їдкій статті цього літа генеральний директор Digital Content Next Джейсон Кінт написав, що огляди штучного інтелекту Google створюють середовище «нульового кліку», де « весь трафік заходить у глухий кут на Google ».