/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F33%2F06aa8dcf927cea5e82373bb886c56563.jpg)
"Війна дронів": НАТО застрягло у застарілих процедурах закупівель озброєнь - CNN
Системи закупівель озброєнь НАТО не відповідають сучасним потребам безпеки і не встигають за темпами розвитку загроз.
Про це пише CNN у контексті дороговартісного розгортання Альянсом винищувачів у відповідь на запуск Росією дронів над Польщею.
"Значна частина польського кордону, ймовірно, вже може бути покрита якісною "стіною дронів"", - заявив CNN Йоганнес Пінл, голова британської оборонної фірми MARSS. Проблема полягає в тому, що "система закупівель НАТО все ще застрягла в 1980-х роках", - підкреслив він.
Пінл навів конкретний приклад: дрон, виготовлений його компанією, зараз оцінюється країною НАТО, а результати аналізу очікуються лише через кілька місяців.
"Вони просто пишуть для нього специфікації. Він вже використовується, але не в Європі, тому що там немає специфікацій", - пояснив керівник компанії, критикуючи традиційний процес, коли міністерства оборони спочатку розробляють детальні технічні вимоги, а потім оголошують тендер.
За словами керівника голландської компанії Robin Radar Systems Сіете Хаммінгі, війна в Україні створила "двошвидкісну" систему закупівель у Європі.
"Якщо хтось хоче купити обладнання для України, він може зробити це пришвидшено: він може звернутися до компанії та сказати: "Нам потрібно XYZ зараз", але якщо це для їхніх власних потреб, він повинен пройти весь процес. Це не спрощує ситуацію", - зазначив він.
Новий начальник Генерального штабу Збройних сил Великої Британії Річард Найтон уже публічно наголосив на необхідності нового підходу до закупівель.
"Досягнення необхідної швидкості вимагає зміни наших відносин з галуззю, щоб ми могли впроваджувати інновації темпами, відповідними воєнному часу", - заявив він.
CNN зауважує, що навіть якщо Європі вдасться прискорити розгортання експериментального обладнання, проблема кількості залишиться критичною. За оцінками української розвідки, Росія наразі щомісяця виробляє на своєму заводі в Татарстані п'ять з половиною тисяч безпілотників - модернізованих версій "Шахеда" та дешевших БПЛА.