22% опитаних користувачів новинних сайтів готові платити за доступ до медіа, — дослідження «Інтерньюз-Україна»
22% опитаних користувачів новинних сайтів готові платити за доступ до улюбленого медіа. Про це свідчать результати дослідження «Українські медіа: споживання новин і довіра у 2025 році», яке провела ГО «Інтерньюз-Україна». Організація презентувала їх 23 вересня в «Укрінформі», повідомив кореспондент «Детектора медіа».
Більшість з них (15%) могли би платити за умови, якщо вартість послуги складе не більше ніж 2 чашки кави (60 грн). Ще 5% — якщо це буде коштувати як підписка на цифрове / кабельне ТБ (близько 120 грн на місяць), і лише 2% опитаних будуть готові заплатити близько 200 грн на місяць або більше.
Більшість респондентів не готові платити за підписку чи доступ до новин, оскільки, на їхню думку, у медіапросторі є багато безоплатних альтернативних джерел інформації.
«Інтерньюз-Україна» також опитала українців про довіру до різних джерел новин. Так, згідно з результатами дослідження, респонденти найбільше довіряють новинам від родини (83%) та друзів (77 %). Серед трійки лідерів — Генеральний штаб ЗСУ / Міністерство оборони (64%).
Найменше довіряють церкві (39%) та місцевій владі (42%). Порівняно з 2024 роком зросла довіра до офіційного сайту та сторінок уряду (з 41% до 47%), а також Офісу президента (з 44 % до 51%).
Соціальним мережам та медіа довіряють більше половини опитаних — 57% та 53% відповідно.
Ті медіа, якими українці користуються найчастіше, мають вищий рівень довіри. Більшість довіряє каналам у соціальних мережах, причому рівень довіри до регіональних каналів у соцмережах за рік зріс із 55% до 60%. Близько половини опитаних довіряє новинним сайтам. Найменше ж українці довіряють друкованим медіа та радіо.
Дослідження у травні-серпні 2025 року виконала компанія InMind на замовлення ГО «Інтерньюз-Україна». InMind опитала 1649 респондентів у містах України з населенням 50 тис.+. Похибка вибірки ймовірністю 0,95 не перевищує 2,5%. Також провели 5 фокус-групових дискусій з мешканцями Києва, Львова, Одеси, Дніпра, Харкова, Хмельницького та Полтави.
Дослідження виконали за підтримки Фонду «Аскольд і Дір», що адмініструється ІСАР Єднання в межах проєкту «Сильне громадянське суспільство України — рушій реформ і демократії» за фінансування Норвегії та Швеції, а також за підтримки уряду Канади й французької агенції з розвитку медіа CFI.
Дослідження проводять з 2015 року, упродовж понад 10 років — у межах колишнього проєкту USAID «Медійна програма в Україні», що впроваджувався Internews Network.
Також, як свідчать результати дослідження, 86% опитаних українців знають про існування національного телемарафону «Єдині новини». За рік його загальна аудиторія зросла з 47% до 53 %. 38% респондентів вважають, що телемарафон слід транслювати й далі, тоді як 48% опитаних висловили думку, що його варто припинити.
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.
Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.