/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F209%2Fe5697c270ff6ca851ea0313e56178a01.jpg)
Серед українців зростає довіра до новин традиційних медіа
Про це свідчать результати дослідження «Українські медіа: споживання новин і довіра у 2025 році», які ГО «Інтерньюз-Україна» презентувало в Укрінформі.
Згідно з даними дослідження, респонденти найбільше довіряють новинам, почутим від родини (83%) та друзів (77%). Трійку лідерів замикає Генеральний штаб ЗСУ / Міністерство оборони, ставши державною інституцією з найвищим рівнем довіри до себе як до джерела інформації.
Найменше опитані довіряють як джерелу інформації церкві (39%) та місцевій владі (42%). Порівняно з 2024 роком зросла довіра до офіційного сайту та сторінок уряду (з 41% до 47%), Офісу Президента (з 44% до 51%) та традиційних медіа (з 47% до 53%), зазначають аналітики.
За їхніми даними, ті медіа, якими українці користуються найчастіше, мають вищий рівень довіри. Більшість довіряє каналам у соціальних мережах, причому рівень довіри до регіональних каналів у соцмережах за рік зріс із 55% до 60%. Близько половини опитаних довіряє новинним сайтам. Найменше ж українці довіряють радіо (13%) і друкованим медіа (4%).
«При цьому 22% користувачів новинних сайтів готові платити за доступ до улюбленого медіа. Більшість із них — якщо це коштуватиме не більше ніж 2 чашки кави. Решта не готові платити, бо вважають, що є багато безоплатних альтернативних джерел новин», - зазначила радниця з розвитку медіа ГО «Інтерньюз-Україна» Оксана Майдан.
Дослідження засвідчило, що про телемарафон «Єдині новини» знають 86% опитаних, водночас його аудиторія порівняно з 2024 роком зросла: загальна — з 47% до 53%, щотижнева — з 37% до 42%. Половина тих, хто знає про телемарафон, відзначають його оперативність, але довіряють озвученому лише 38% (+1% за рік). Стільки ж респондентів вважають, що телемарафон слід транслювати й далі (38%), проти продовження трансляції виступають 48%.
За даними дослідження, 72% опитаних вважають, що отримують достатньо чи надмірно інформації про війну. Більшість українців (54%) не відчуває втоми від таких матеріалів, стільки ж їм довіряє (+3% за рік). При цьому значно зросли оцінки достовірності, точності та повноти інформації про війну порівняно з 2024 роком, зауважують дослідники.
Дослідження проведено компанією InMind на замовлення ГО «Інтерньюз-Україна». У травні — серпні 2025 року було опитано 1649 респондентів у містах України з населенням 50 тис.+. Похибка вибірки ймовірністю 0,95 не перевищує 2,5%. Також проводилися 5 фокус-групових дискусій із жителями Києва, Львова, Одеси, Дніпра, Харкова, Хмельницького та Полтави.
Дослідження виконано за підтримки Фонду «Аскольд і Дір», що адмініструється ІСАР Єднання в межах проєкту «Сильне громадянське суспільство України — рушій реформ і демократії» за фінансування Норвегії та Швеції та за підтримки уряду Канади й французької агенції з розвитку медіа CFI.