/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2F56c48aabdd4641f2e9ddbf411aa4e2b2.jpg)
Виробник двигунів до Rafale прагне витіснити США та РФ з Індії, - ЗМІ
Французька компанія Safran, що виробляє двигуни до Rafale, запропонувала Індії свою продукцію з локалізацією, щоб оснастити винищувачі Tejas Mk2 та майбутнього літака п’ятого покоління AMCA, пише Defense Express.
Видання зазначає, що це відбувається на фоні затримок з американською General Electric та спроб зайняти нішу авіапромисловістю РФ.
Аналітики зазначають, що ця історія є досить цікавою, оскільки з одного боку вона допоможе обійти торгові проблеми з США та прискорить індійську програму з розробки власного авіаційного двигуна, що триває майже 40 років. Також це рішення може допомогти анулювати шанси РФ просунути свою аналогічну продукцію.
З іншого боку стає зрозумілим, що попередні розмови про партнерство з Safran, ймовірно, були не дуже глибокими або не були фіналізовані до кінця.
Видання констатує, що епопея довкола виробництва власного винищувача для Індії продовжується з типовими проблемами.
Аналітики пояснили, що постачання Tejas Mk1A серйозно затримуються у зв’язку з відсутністю двигунів F404 з США. При цьому похідний від останнього, F414, буде встановлено на Tejas Mk2, тобто з високою ймовірністю проблеми збережуться.
Відомо, що індійська промисловість змогла домовитися за локалізацію цих двигунів з General Electric. Проте наразі відомо, що угода має пройти додаткові адміністративні кроки, що може бути великою проблемою в контексті сьогоднішніх проблемних відносин з США.
Ба більше, Tejas побудовані навколо F404/F414, тож для проведення заміни необхідно буде зробити багато роботи. З цієї причини проєкт-довгобуд може ще більше розтягтися у часі. Через це, як припускає видання, доведеться додатково закуповувати закордонні зразки.
Аналітики зазначають, що ця ситуація може стати нагодою для продажу своїх винищувачів не лише для французів, що вже постачають Rafale, так і для росіян. Примітно, що країна-агресор намагається просунути свої Су-57Е, а також обіцяє суттєву передачу технологій, в тому числі на двигуни, що може бути дуже хорошим аргументом.
В матеріалі йдеться, що перший політ покращеного Tejas Mk2 запланований на початок 2026 року. Однак, через проблеми з постачанням ця дата виглядає сумнівною.
Аналітики припускають, що, можливо, було б розумно працювати одразу над двома версіями, але це рішення може вдарити по темпах роботи, логістиці та вартості.
В цілому, на думку аналітиків, пропозиція Safran могла б суттєво підняти можливості індійської промисловості з її проблемами, що тягнуться роками. Проте наскільки така угода буде дійсно фіналізованою покаже лише час, який вже давно неефективно витрачається країною.