/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2F33bb353986a9cd72ce24a1c273ea585b.jpg)
Данія вважає, що запуск дронів на аеропорт Копенгагена здійснили з суден, пов'язаних з росією
Розслідування зосереджено на трьох суднах, які могли бути використані як пускові платформи - Astrol 1, танкер Pushpa або Borocay, та Oslo Carrier 3.
Данська влада виявила три пов'язані з росією судна, які потенційно могли бути використані як пускові платформи для прольотів дронів, що призвели до закриття аеропорту Копенгагена в ніч на 22 вересня.
Три великі дрони вмикаючи та вимикаючи світло, пролетіли в ніч на 22 вересня над аеропортом Копенгагена, що призвело до закриття аеропорту майже на чотири години. Аеропорт Осло в Норвегії також був закритий приблизно в той самий час на три години після того, як було помічено один дрон.
Прем'єр-міністр Данії Метте Фредеріксен описала інцидент як спрямований на створення хаосу та "найсерйознішу атаку на критичну інфраструктуру Данії на сьогоднішній день". Вона також виявила подібність цієї атаки до інших, здійснених проти європейських аеропортів, протягом тижня, коли росія також навмисно порушила повітряний простір Естонії та відправила щонайменше 17 дронів до Польщі.
Політна служба Данії Служби безпеки та розвідки (ПІР) та поліція Копенгагена описали прольоти як "професійно виконані" та демонстративно провокаційні.
На основі попередньої участі в підозрілій діяльності та підозри на присутність у цьому районі, розслідування зосереджено на трьох суднах, які могли бути використані як пускові платформи, включаючи Astrol 1 (IMO 9906544, зверху), прибережне вантажне судно під прапором росії; танкер Pushpa або Borocay (IMO 9332810), ідентифікований як танкер так званого тіньового флоту рф; та Oslo Carrier 3 (IMO 9366146), вантажне судно з російським екіпажем.
За даними Equasis, Pushpa змінило три назви за два роки та перебуває під фальшивим прапором Малаві, країни, що не має виходу до моря та не має законного відкритого реєстру. Шахрайське позначення прапора автоматично анулює страхове покриття судна, якщо таке є.
Хоча судна не знаходилися безпосередньо поруч з аеропортом на момент порушення безпеки, а Pushpa взагалі не проходила через Ересунн, Astrol 1 продемонстрував незвичайні рухи на північ від району за кілька годин до інциденту.
Якщо судна навіть перевірять, може бути важко знайти судово-медичні докази будь-якого запуску дронів, оскільки пускові рейки та обладнання керування можна легко утилізувати. Використання Іраном невеликих логістичних суден класів Delvar та Hengam та переобладнаних вантажних суден як пускових платформ для дронів продемонструвало, наскільки легко проводити запуски – і немає потреби повертати дрони після завершення місії.
Також буде можливо, що будь-який персонал, безпосередньо причетний, негайно переведуть на інше судно. Труднощі з доведенням участі є невід'ємним елементом плану атаки, розробленого поки що неідентифікованим противником, але враховуючи серйозність провокації, цього може бути недостатньо, щоб запобігти приписуванню вини.
Це вже другий раз за місяць, коли європейська влада звинувачує судно в запуску дронів з таємною метою. 7 вересня німецька поліція затримала Scanlark – аналогічне невелике вантажне судно – на південному шлюзі Кіль-Гольтенау Кільського каналу.